Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Silnik nie chce odpalić 1.1 crdi
Autor Wiadomość
dark79 



Skąd: Łódź
 #1  Wysłany: 2019-05-13, 19:07   Silnik nie chce odpalić 1.1 crdi

Witam
Miałem nie przyjemne zdarzenie w weekend majowy. Na trasie strzeliło mi coś w silniku i pojawił się olej na pokrywie zaworów. Auto próbowało się rozbiegać ale szybko wyhamowałem silnikiem. Laweta i do swojego mechanika. Z przewodu od turbiny wylał się olej w komorze spalania był olej. Pierwsza diagnoza za wysoki poziom oleju na skutek prawdopodobnie dostającego się paliwa który miał dopalać DPF . Turbina do regeneracji czyszczenie DPF-u i katalizatora. Układ odpowietrzony zmierzone sprężanie w silniku, a i tak nie chce odpalić ?... Mój mechanik sprawdził rozrząd, głowice i nic nie stwierdził. Czy coś z elektroniką mogło się stać jakiś czujnik coś nie wiem sam. Może ktoś miał podobną sytuacje lub najlepiej jest tu ktoś kto pracuje w serwisie hyundaia i spodkał się z podobnymi przypadkami.Pomocy.
 
 
dark79 



Skąd: Łódź
 #2  Wysłany: 2019-05-15, 16:36   tak się właśnie stało uwaga na DPF w silnikach !

Proces wypalania będzie przeprowadzony tylko w ruchu miejskim, to efekt będzie odwrotny od zamierzonego. Zbyt szybkie i częste przerywanie procesu wypalania oraz brak możliwości utrzymywania przez dłuższy czas wysokiej temperatury spalin spowoduje, że filtr nie będzie oczyszczał się z cząstek stałych w dostatecznym stopniu. Co gorsza, podawane w nadmiarze paliwo nie będzie się spalać w całości, a jego nieduża część zacznie spływać po ścinkach cylindrów po czym będzie się mieszać z olejem silnikowym w misce olejowej. Rozrzedzony paliwem olej będzie zwiększał swoją objętość, a jego właściwości smarne będą ulegać wyraźnemu pogorszeniu. Jeśli poziom oleju w silniku zacznie się zwiększać, to może być to sygnał o problemach m.in. z filtrem DPF. Tak się właśnie u mnie stało ;(
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #3  Wysłany: 2019-05-15, 19:40   

dark79 napisał/a:
Pierwsza diagnoza za wysoki poziom oleju na skutek prawdopodobnie dostającego się paliwa który miał dopalać DPF


To raczej objaw i powiedziałbym nieśmiało, że lejących wtrysków. Jak w aucie notorycznie nie dopala się dpf to zapala się kontrolka (chyba w hyundai jest taka też) Jeśli nic z tym nie robisz, silnik wchodzi w tryb awaryjny żeby np zapobiec takim sytuacjom jak u Ciebie.

Chyba rozpędziłem się za bardzo z tą kontrolką w hyundai :-/ doczytałem w mojej instrukcji od ix20, że nie ma osobnej kontrolki " z dymkiem". Ale w takim przypadku miga check engine.
  
 
 
dark79 



Skąd: Łódź
 #4  Wysłany: 2019-05-16, 16:29   

Kontrolki i20 nie ma a check się nie zapala.Więc uważajcie bo koszty są nie złe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM