Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Gasnący 2,0 CRDI 112KM
Autor Wiadomość
melchior71 



Kolor: brązowy metalik
Skąd: Ruda Śląska
 #1  Wysłany: 2019-04-24, 16:16   Gasnący 2,0 CRDI 112KM

Witam . Tak jak w temacie - silnik zgasł na wolnych obrotach na skrzyżowaniu . Po przekręceniu kluczyka odpalił normalnie . Za jakieś 40 km zgasł w czasie jazdy ale odpalił od razu więc było odczuwalne tylko szarpnięcie . Ktoś się spotkał z czymś takim ?
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #2  Wysłany: 2019-04-24, 19:57   

No się spotkał w różnych samochodach ale nie w hyundai. W jednym przyczyną był przytkany filtr paliwa, w drugim padał czujnik położenia wału. Dorzucił bym jeszcze regulator ciśnienia w pompie CR, ale to chyba zboczenie po opelku ;-) Zapala się check silnika? Warto sprawdzić na kompie może jakiś błąd coś podpowie.
 
 
melchior71 



Kolor: brązowy metalik
Skąd: Ruda Śląska
 #3  Wysłany: 2019-04-24, 20:12   

Czek się nie zapala , czy są jakieś błędy jeszcze nie wiem bo nie miałem czasu podpiąć pod komp. Filtr paliwa nowy , pompa raczej sprawna - 8-10000 km od przeglądu i wymiany uszczelnień i zaworków .Czujnik ? Raczej odpowiedzialny za odpalanie niż przy ciągłej pracy - tak myślę ...
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #4  Wysłany: 2019-04-24, 20:36   

melchior71 napisał/a:
Czujnik ? Raczej odpowiedzialny za odpalanie niż przy ciągłej pracy - tak myślę ...


Jak zdejmiesz kostkę z czujnika podczas pracy silnika to będzie chodził nadal? Nie próbowałem ale myślę, że zgaśnie :-D

Ot cytacik z www.autoekspert.pl: "Informacje otrzymywane z czujników położenia wałka rozrządu i wału korbowego są wykorzystywane przez sterownik silnika (ECU) do sterowania czasem wtrysku paliwa oraz kątem wyprzedzenia zapłonu. Objawem usterki czujnika jest gaśnięcie silnika lub brak możliwości rozruchu."
 
 
WookieWroc 



Kolor: Grafitowy
Skąd: Wrocław
 #5  Wysłany: 2019-04-25, 01:04   

Farba na filtrze w baku
 
 
melchior71 



Kolor: brązowy metalik
Skąd: Ruda Śląska
 #6  Wysłany: 2019-04-25, 14:32   

W Sanciakach jest to samo co w Matrix-ach !!! ???
Muszę zajrzeć do baku , ale myślę że to nie to . Raczej któryś z czujników . jakieś 3 lata temu miałem 2 zdarzenia że nie można było odpalić . Po zdjęciu klemy akumul. i podłączeniu odpalał bez niczego . potem to ustało i było cały czas ok . Czy może mieć coś wspólnego zamiana przewodów podciśnieniowych z boku interkulera ?? Zdejmowałem je i nie wiem czy dobrze podłączyłem . To znaczy ten od gaszenia silnika to chyba dobrze ale pewien nie jestem , 2 jeszcze są .Nie mogę nigdzie znaleźć fotki bez pokrywy . Może ma ktoś taką możliwość żeby opisać gdzie który ma być podłączony . Z góry dzięki .

IMG_20190425_140631.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 196,97 KB

 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #7  Wysłany: 2019-04-25, 18:55   

Gaśnięcie itp rzeczy to radzę wam zobaczyć do skrzynki bezpieczników i przekaźników pod maską. Sniedz i wilgoć się tam dostaje i robotę robi. Trzeba wyjmować przekaźniki i oglądać ich nóżki. Mój kiedyś nie chciał zapalić,ale po chwili odpalił. Wina oczywiście śniedź i korozja przekaźników w skrzynce pod maską.
 
 
melchior71 



Kolor: brązowy metalik
Skąd: Ruda Śląska
 #8  Wysłany: 2019-04-26, 19:43   

O takie rzeczy to ja dbam (jestem elektrykiem)
Dziś kicha - znowu po 3 latach nie odpalił . po lekkiej perswazji w postaci "psik psik " samostartu odpalił i znowu ok . Gasiłam pare razy i pali na strzał . Czujnik położenia wałka już zakupiony , z czujnikiem wału poczekam do poniedziałku żeby kupić odpowiedni .
 
 
Zibi.S68 



Skąd: Kraków
 #9  Wysłany: 2019-04-26, 20:56   

Sprawdziłeś bak kolego ? ja miałem kiedyś podobny problem na początku palił od strzała i do tej pory jest ok. ale wracają do sprawy podczas jazdy z jednostajna prędkością zdarzało się szarpnięcie auta zlekceważyłem ten fakt po pewnym czasie gasł podczas jazdy, aż zaświeciła się ulubiona lampka Check. Wywaliło błędy które sugerowały czujnik ciśnienia na listwie i regulator na listwie, a faktycznym powodem było zatkane sitko parafina w baku oraz zatkany tymi frędzlami cały filtr paliwa. Po zatkaniu się filtra nie mogłem odpalić samochodu. Po wyczyszczeniu i wymianie filtra samochód jeździ jak ta lala, oczywiście dodaję teraz przy każdym tankowaniu taki środek kanadyjski aby się ten syf nie wytrącał.
Dlatego zanim zaczniesz inwestować w czujniki sprawdź bak pozdrawiam.
 
 
melchior71 



Kolor: brązowy metalik
Skąd: Ruda Śląska
 #10  Wysłany: 2019-04-26, 22:18   

mam oprócz snta fe matrixa i wiem że właśnie w nim farba schodzi i robi się syf w baku - już 2 razy czyściłem . Czujniki to inna sprawa. Jeśli nie odpala i podasz inicjator lub kasujesz eku - po tych zabiegach pali na dotyk i jakiś czas jest spokój to nie ma to nic wspólnego z filtrem który i tak jest nowy a na listwie jest stałe 2,8 bara . Mimo to zajrzę ;) A czujnik np wałka kosztuje 40 zeta i wału 60 więc nie ma co czekać i gdybać - może to a może coś innego tylko wymiana i obserwacja . Potem zobaczymy jak będzie . Tak w ogóle to hyundai to moje hobby ;) miałem 2 x Pony ,potem Accenta - Lantrę - Santa Fe i Matrixa więc troszkę już znam na co to coś stać , ale teraz muszę ogarnąć santka choć 9 lat chodził bez awarii . kiedyś musiało sie popsuć , ale jeszcze ze 2 latka musi pojeździć - mam inne wydatki niż zmiana bryki ;)
 
 
bandzior13 



Kolor: Srebrny
Skąd: Ciechanów
 #11  Wysłany: 2019-05-09, 19:46   

Witam,
Opowiem wam moją historię może coś pomoże, zarówno wam jak i mi

Zaczął mi gasnąć jakiś półtora roku temu, pompka głośno chodziła przy odpalaniu.
Wtedy pomogło czyszczenie sitka w baku paliwa, było zasyfione. Czyszczone 2 razy w odstępie dwóch miesięcy. Wtedy pomogło.

Na końcówkę jesień zaczął gubić ropę i zostawiać ślad. Wraz nadejściem mrozów problem zniknął.
Wiosną gdy zaczęło się robić ciepło znów zaczęło lecieć.
Wynik oględzin - cieknie jedna sekcja przy pompie CR. Wymiana kompletu uszczelek na tej sekcji(kopułce). Moje zdziwienie bo wyglądało na to że brak było uszczelek z jednej strony konektora (po stronie kopułki) a po stronie pompy uszczelki były zdezelowane.

Od tamtej pory odpala trochę lżej.
Jednak zaczął gasnąć bez przyczyny.

Ostatni raz jak zgasł jakieś 300 km temu po odczycie błędów-

ScanMaster
U0009 ISO/SAE CONTROLLED CODE DTC

VECHICLE AREA: NETWORK (U)
AREA OF VEHICLE SYSTEM: NETWORK ELECTRICAL
CONTROLLED BY: ISO/SAE CONTROLLED CODE CORE DTC
CONTROLL UNIT: $12 - ENGINE

SDPROG
U0009 HIGH SPEED CAN COMUNICATION BUS (-) SHORTED TO BUS (+)

I zauważyłem że z różnym(raz przy około 2 tyś. obrotów, a raz dopiero przy ponad 3 tyś. mam wrażenie że zależne od temperatury otoczenia) natężeniem czasami słychać dziwny metaliczny dźwięk z okolic prawej strony silnika(tak jakby jakiś wirnik o coś zahaczał).

Nagranie (3).m4a
Nagranie.m4a


Obecnie mam zamiar wymienić pompkę paliwa i tu moje pierwsze pytanie która będzie pasować i czym się one różnią.

BOSCH - 0 580 464 084
BOSCH - 0 580 464 098

Mam też do wymiany czujnik wody w filtrze paliwa zamówiłem 31921-3A810
ale wygląda inaczej niż stary gwint pasuje jest różnica o długość iglicy przy starym czujniku.

mam.jpg
Taki mam
Plik ściągnięto 3 raz(y) 26,54 KB

dostalem.jpg
Taki czujnik dostałem.
Plik ściągnięto 3 raz(y) 29,1 KB

 
 
melchior71 



Kolor: brązowy metalik
Skąd: Ruda Śląska
 #12  Wysłany: 2019-05-17, 16:03   

Dziwny ten dźwięk - nie rytmiczny w stosunku do obrotów silnika . :-(
U mnie gaśnięcie sporadyczne . Ostatnio nie odpalił jakieś 2 tygodnie temu , ale po podaniu samostartu odpalił i znowu spokój . Mam kupione oba czujniki i muszę wymienić (wału i wałka roz.) Pompa w moim sucha a w baku cisza . inne objawy ,Zajrzę jeszcze do baku czy syfu nie ma . Na razie uspokoiło się .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM