Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Gasnący 2,0 CRDI 112KM
Autor Wiadomość
melchior71 



Kolor: brązowy metalik
Skąd: Ruda Śląska
 #1  Wysłany: 2019-04-24, 16:16   Gasnący 2,0 CRDI 112KM

Witam . Tak jak w temacie - silnik zgasł na wolnych obrotach na skrzyżowaniu . Po przekręceniu kluczyka odpalił normalnie . Za jakieś 40 km zgasł w czasie jazdy ale odpalił od razu więc było odczuwalne tylko szarpnięcie . Ktoś się spotkał z czymś takim ?
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #2  Wysłany: 2019-04-24, 19:57   

No się spotkał w różnych samochodach ale nie w hyundai. W jednym przyczyną był przytkany filtr paliwa, w drugim padał czujnik położenia wału. Dorzucił bym jeszcze regulator ciśnienia w pompie CR, ale to chyba zboczenie po opelku ;-) Zapala się check silnika? Warto sprawdzić na kompie może jakiś błąd coś podpowie.
 
 
melchior71 



Kolor: brązowy metalik
Skąd: Ruda Śląska
 #3  Wysłany: 2019-04-24, 20:12   

Czek się nie zapala , czy są jakieś błędy jeszcze nie wiem bo nie miałem czasu podpiąć pod komp. Filtr paliwa nowy , pompa raczej sprawna - 8-10000 km od przeglądu i wymiany uszczelnień i zaworków .Czujnik ? Raczej odpowiedzialny za odpalanie niż przy ciągłej pracy - tak myślę ...
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #4  Wysłany: 2019-04-24, 20:36   

melchior71 napisał/a:
Czujnik ? Raczej odpowiedzialny za odpalanie niż przy ciągłej pracy - tak myślę ...


Jak zdejmiesz kostkę z czujnika podczas pracy silnika to będzie chodził nadal? Nie próbowałem ale myślę, że zgaśnie :-D

Ot cytacik z www.autoekspert.pl: "Informacje otrzymywane z czujników położenia wałka rozrządu i wału korbowego są wykorzystywane przez sterownik silnika (ECU) do sterowania czasem wtrysku paliwa oraz kątem wyprzedzenia zapłonu. Objawem usterki czujnika jest gaśnięcie silnika lub brak możliwości rozruchu."
 
 
WookieWroc 



Kolor: Grafitowy
Skąd: Wrocław
 #5  Wysłany: 2019-04-25, 01:04   

Farba na filtrze w baku
 
 
melchior71 



Kolor: brązowy metalik
Skąd: Ruda Śląska
 #6  Wysłany: 2019-04-25, 14:32   

W Sanciakach jest to samo co w Matrix-ach !!! ???
Muszę zajrzeć do baku , ale myślę że to nie to . Raczej któryś z czujników . jakieś 3 lata temu miałem 2 zdarzenia że nie można było odpalić . Po zdjęciu klemy akumul. i podłączeniu odpalał bez niczego . potem to ustało i było cały czas ok . Czy może mieć coś wspólnego zamiana przewodów podciśnieniowych z boku interkulera ?? Zdejmowałem je i nie wiem czy dobrze podłączyłem . To znaczy ten od gaszenia silnika to chyba dobrze ale pewien nie jestem , 2 jeszcze są .Nie mogę nigdzie znaleźć fotki bez pokrywy . Może ma ktoś taką możliwość żeby opisać gdzie który ma być podłączony . Z góry dzięki .

IMG_20190425_140631.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 196,97 KB

 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #7  Wysłany: 2019-04-25, 18:55   

Gaśnięcie itp rzeczy to radzę wam zobaczyć do skrzynki bezpieczników i przekaźników pod maską. Sniedz i wilgoć się tam dostaje i robotę robi. Trzeba wyjmować przekaźniki i oglądać ich nóżki. Mój kiedyś nie chciał zapalić,ale po chwili odpalił. Wina oczywiście śniedź i korozja przekaźników w skrzynce pod maską.
 
 
melchior71 



Kolor: brązowy metalik
Skąd: Ruda Śląska
 #8  Wysłany: 2019-04-26, 19:43   

O takie rzeczy to ja dbam (jestem elektrykiem)
Dziś kicha - znowu po 3 latach nie odpalił . po lekkiej perswazji w postaci "psik psik " samostartu odpalił i znowu ok . Gasiłam pare razy i pali na strzał . Czujnik położenia wałka już zakupiony , z czujnikiem wału poczekam do poniedziałku żeby kupić odpowiedni .
 
 
Zibi.S68 



Skąd: Kraków
 #9  Wysłany: 2019-04-26, 20:56   

Sprawdziłeś bak kolego ? ja miałem kiedyś podobny problem na początku palił od strzała i do tej pory jest ok. ale wracają do sprawy podczas jazdy z jednostajna prędkością zdarzało się szarpnięcie auta zlekceważyłem ten fakt po pewnym czasie gasł podczas jazdy, aż zaświeciła się ulubiona lampka Check. Wywaliło błędy które sugerowały czujnik ciśnienia na listwie i regulator na listwie, a faktycznym powodem było zatkane sitko parafina w baku oraz zatkany tymi frędzlami cały filtr paliwa. Po zatkaniu się filtra nie mogłem odpalić samochodu. Po wyczyszczeniu i wymianie filtra samochód jeździ jak ta lala, oczywiście dodaję teraz przy każdym tankowaniu taki środek kanadyjski aby się ten syf nie wytrącał.
Dlatego zanim zaczniesz inwestować w czujniki sprawdź bak pozdrawiam.
 
 
melchior71 



Kolor: brązowy metalik
Skąd: Ruda Śląska
 #10  Wysłany: 2019-04-26, 22:18   

mam oprócz snta fe matrixa i wiem że właśnie w nim farba schodzi i robi się syf w baku - już 2 razy czyściłem . Czujniki to inna sprawa. Jeśli nie odpala i podasz inicjator lub kasujesz eku - po tych zabiegach pali na dotyk i jakiś czas jest spokój to nie ma to nic wspólnego z filtrem który i tak jest nowy a na listwie jest stałe 2,8 bara . Mimo to zajrzę ;) A czujnik np wałka kosztuje 40 zeta i wału 60 więc nie ma co czekać i gdybać - może to a może coś innego tylko wymiana i obserwacja . Potem zobaczymy jak będzie . Tak w ogóle to hyundai to moje hobby ;) miałem 2 x Pony ,potem Accenta - Lantrę - Santa Fe i Matrixa więc troszkę już znam na co to coś stać , ale teraz muszę ogarnąć santka choć 9 lat chodził bez awarii . kiedyś musiało sie popsuć , ale jeszcze ze 2 latka musi pojeździć - mam inne wydatki niż zmiana bryki ;)
 
 
bandzior13 



Kolor: Srebrny
Skąd: Ciechanów
 #11  Wysłany: 2019-05-09, 19:46   

Witam,
Opowiem wam moją historię może coś pomoże, zarówno wam jak i mi

Zaczął mi gasnąć jakiś półtora roku temu, pompka głośno chodziła przy odpalaniu.
Wtedy pomogło czyszczenie sitka w baku paliwa, było zasyfione. Czyszczone 2 razy w odstępie dwóch miesięcy. Wtedy pomogło.

Na końcówkę jesień zaczął gubić ropę i zostawiać ślad. Wraz nadejściem mrozów problem zniknął.
Wiosną gdy zaczęło się robić ciepło znów zaczęło lecieć.
Wynik oględzin - cieknie jedna sekcja przy pompie CR. Wymiana kompletu uszczelek na tej sekcji(kopułce). Moje zdziwienie bo wyglądało na to że brak było uszczelek z jednej strony konektora (po stronie kopułki) a po stronie pompy uszczelki były zdezelowane.

Od tamtej pory odpala trochę lżej.
Jednak zaczął gasnąć bez przyczyny.

Ostatni raz jak zgasł jakieś 300 km temu po odczycie błędów-

ScanMaster
U0009 ISO/SAE CONTROLLED CODE DTC

VECHICLE AREA: NETWORK (U)
AREA OF VEHICLE SYSTEM: NETWORK ELECTRICAL
CONTROLLED BY: ISO/SAE CONTROLLED CODE CORE DTC
CONTROLL UNIT: $12 - ENGINE

SDPROG
U0009 HIGH SPEED CAN COMUNICATION BUS (-) SHORTED TO BUS (+)

I zauważyłem że z różnym(raz przy około 2 tyś. obrotów, a raz dopiero przy ponad 3 tyś. mam wrażenie że zależne od temperatury otoczenia) natężeniem czasami słychać dziwny metaliczny dźwięk z okolic prawej strony silnika(tak jakby jakiś wirnik o coś zahaczał).

Nagranie (3).m4a
Nagranie.m4a


Obecnie mam zamiar wymienić pompkę paliwa i tu moje pierwsze pytanie która będzie pasować i czym się one różnią.

BOSCH - 0 580 464 084
BOSCH - 0 580 464 098

Mam też do wymiany czujnik wody w filtrze paliwa zamówiłem 31921-3A810
ale wygląda inaczej niż stary gwint pasuje jest różnica o długość iglicy przy starym czujniku.

mam.jpg
Taki mam
Plik ściągnięto 3 raz(y) 26,54 KB

dostalem.jpg
Taki czujnik dostałem.
Plik ściągnięto 3 raz(y) 29,1 KB

 
 
melchior71 



Kolor: brązowy metalik
Skąd: Ruda Śląska
 #12  Wysłany: 2019-05-17, 16:03   

Dziwny ten dźwięk - nie rytmiczny w stosunku do obrotów silnika . :-(
U mnie gaśnięcie sporadyczne . Ostatnio nie odpalił jakieś 2 tygodnie temu , ale po podaniu samostartu odpalił i znowu spokój . Mam kupione oba czujniki i muszę wymienić (wału i wałka roz.) Pompa w moim sucha a w baku cisza . inne objawy ,Zajrzę jeszcze do baku czy syfu nie ma . Na razie uspokoiło się .
 
 
bandzior13 



Kolor: Srebrny
Skąd: Ciechanów
 #13  Wysłany: 2019-05-21, 22:55   

Trochę to trwało ale dopiero teraz znalazłem wolną chwilę.

Najpierw obserwacje.
Na odcinku 130 km stuki były słyszalne przy około 3000 obrotów.
Wraz pokonywanie trasy stuki były słyszalne na coraz mniejszych obrotach.
Po około 7 godzinach postoju trasa powrotna i stuki pojawiają się przy 2000 obrotów i niżej.
Zaczyna gasnąć. Błąd U0009 jak wcześniej
Pod domem stuki słyszalne już przy 1500 obrotach nawet na postoju.

Po nocnym postoju stuki ustały, pojawiają się przez chwilę przy obrotach ponad 2500 gdy zdejmuje nogę z gazu.
Po zrobieniu około 30km problemy z gasnięciem i stuki powracają.

Zlokalizowałem skąd pochodzą stuki, hałasuje pompa wysokiego ciśnienia. Przewód zasilajacy szynę CR aż cały droga.

Dziś zdjąłem pompę cr i wymieniłem pozostałe uszczelki.
Zauważyłem zużycie łącznika pompy z silnikiem.
Po wymianie uszczelek i zamontowaniu pompy CR stuki słyszalne przez chwilę na wyższych obrotach po zdjęciu nogi z gazu.

Dodatkowe testy pracujący silnik odpięta czujka ciśnienia na listwi w CR silnik nie gaśnie.
Odpięty regulator ciśnienia - silnik gaśnie.
Brak błędów po tych operacjach.

Moje sugestie (czy moźliwe?)
Pompka niskiego ciśnienia (ta na zbiorniku) szwankuje. Czy ktoś wie jak sprawdzić napięcie pompki na przekazniku?
Regulator ciśnienia na szynie CR uszkodzony. Jak sprawdzić prawidłowo funkcjonuje?
Znalazłem jeszcze coś takiego:
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=496
 
 
melchior71 



Kolor: brązowy metalik
Skąd: Ruda Śląska
 #14  Wysłany: 2019-05-23, 16:56   

Widziałem jak sprawdzali w moim pompkę w baku .Pomiędzy dopływ z baku i filtr w komorze silnika był wpięty manometr i po odpaleniu było widać ciśnienie (ok 3 bary) . Po przekręceniu kluczyka pompa pracuje przez chwilę więc można poluzować przewód na wtrysku i widać czy jest ciśnienie . (bez odpalania silnika )
 
 
bandzior13 



Kolor: Srebrny
Skąd: Ciechanów
 #15  Wysłany: 2019-05-24, 22:09   

Jestem po wymianie regulatora ciśnienia, oraz łącznika pompy CR z silnikiem.

Rurka od pompy CR do listwy przestała drźeć.
Niestety stuki dalej słyszalne.

Przy pomocy stetoskopu ustaliłem ze stuki są najwyraźniej słyszalne przy kolektorze wydechowym.

Jutro pewnie podjadę do mechanika na diagnostykę z komputera.


25.05.2019 edit
Niestety mechanik dopiero w poniedziałek.
Trochę dziś przejechałem się na miasto, na zimnym stuki słyszalne przy około 3 tyś obrotów
Pomiędzy 2,5 tyś- do 3 tyś słyszalne terakotanie/stuki przy puszczeniu nogi z gazu.
Gdy silnik się na grzeje dźwięki słyszalne powyżej 2tyś obrotów również gdy samochód toczy się siłą rozpędu na luzie.

29.05.2019 edit
Samochód u mechanika.
Stwierdzono co następuje, dźwięk wydobywa się z okolic czwartego cylindra(ten bliżej pompy wysokiego ciśnienia)
Diagnoza wybity wałek przenoszący napęd na pompę CR oraz wybita płetwa w wałku pompy wysokiego ciśnienia.

Pompa CR oddana do regeneracji.
Wymiana wałka rozrządu + przy okazji wymiana rozrządu(moja sugestia do mechaników).

Samochód dalej w warsztacie, dziś przed zamknięciem dostarczyłem zregenerowaną pompę CR.

Niestety jutro wyjeżdżam więc, Panowie będą mieć cały tydzień na zmontowanie i testowanie całości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM