Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Brt
2018-03-10, 11:18
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
Autor Wiadomość
Alonzo_ 



Skąd: PL
 #466  Wysłany: 2013-04-17, 11:15   [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI

Witajcie.
Jak w temacie.
Macie jakieś objawy wypalania filtra w swoich autach?
Czy z filtrami w CRDI hyundai/Kia są cyrki czy to jakoś ogarnęli w miarę?
Mam na myśli np rozrzedzanie oliwy, tylko wypalania serwisowe itp szopki?
Nie znalazłem jakiegoś specjalnego narzekania na to w 1,7 zwłaszcza (w H i K) w necie, ale sam nie wiem jak to sie objawia u nas i czego sie spodziewać.
Oczywiście nie poruszam tematu odpowiedniej jazdy. U mnie jeśli się traski często nie ułożą to zakładam "przymusowe" przegonienie autka co 2-3 tysiaki, bo na co dzień raczej krótkie kawałki podmiejskie mam.
 
 
ghost2255 



Skąd: Wrocław
 #467  Wysłany: 2019-04-12, 20:27   

Można się spierać o zasadność usuwania DPF, ale prawda jest taka, że ustrojstwo jest upierdliwe a prawdopodobieństwo wykrycia jego usunięcia jest bliskie zera.
Sprzęt na SKP i obecne normy dopuszczają do ruchu bez trudu auta bez DPF o ile reszta jest sprawna.
Póki co ani policja, ani SKP nie dysponują sprzętem, który mógłby wykryć brak filtra i nie zapowiada się, aby to się zmieniło.

Aby to się zmieniło, to musi zmienić się prawo i wyposażenie służb. Więc moim skromnym zdaniem jeszcze wiele lat będzie można spokojnie jeździć z usuniętym DPF.
 
 
kacluk1987 



Skąd: corby
 #468  Wysłany: 2019-04-12, 21:33   Re: Wypalanie DPF

provokator napisał/a:
Tak się zastanawiam, jak publicznie można zachwalać niezgodne z prawem rozwiązania ( czytaj wywalenie DPF-u), zwłaszcza teraz gdy czyszczenie to koszt 500 zł i robi się go raz na jakieś 150 - 2000 tyś. km. Dobrze Venom pisze - raz że wszystko zgodnie z prawem, dwa - przy obecnej technice regeneracji problem z DPF-em to już mit.
Sam kiedyś zastanawiałem się czy go wywalić, na szczęście zdecydowałem się nie wycinać.
I nie trzęsę porami za granicą:).


Wszystko się zgadza. Ale problem pojawia się gdy auto używasz głównie w mieście.. A nie ma benzynowej wersji tego modelu:) co wtedy? robiąc dziennie 10km dpf będzie się zapychał czyli oleju może ci zacząć przybywac. Ogółem auto bez dpf nie musi kopcic.. kwestia tylko jest taka że bez dpf będziesz miał końcówki wydechu lekko przydymione- zależy od stanu silnika..
 
 
 
Alonzo_ 



Skąd: PL
 #469  Wysłany: 2019-04-15, 12:19   

Że Wam się chce....
Dyskusje na tematy dpfów opierane o ekologie są nierostrzygalane z natury. Biorąc w tym udział z reguły idzie sie na kolizyjny bo każda ze stron ma swoje ZA i przeciw i nie ustąpi ani na metr :lol:
Bez sensu.
Ja sie dziwi, że niektórzy się dziwią. Ale to swiadczy o nieznajomości problemu przez te osoby.
To ze Tobie czy Tobie filtr nie daje popalić to absolutnie nie daje Ci mandatu to oceny decyzji tych którzy wycięli. Masz po prostu szczęście i na temat DPFa po prostu mało wiesz ;-) . Bo upierdliwość DPFA nie zalezy tylko od tego jaki % robisz tras a jaki miasta. Zalezy od wielu innych czynników.
Każdy decyduje sam, biorąc na siebie ryzyko. Tak samo z dpfem, w biznesie czy żeniąc się z tą czy inną kobietą...życie to jedno wielkie ryzyko :shock: .
Moja kasa, moje ryzyko. Jestem dorosły, świadom konsekwencji.
Ale jak wyżej kolega napisał święty spokój jest bezcenny.
A o faktycznej szkodliwości mojego silnika bez filtra na środowisko z ekologicznym betonem nie bedę dyskutowac bo z góry wiadomo jak ta dyskusja będzie wyglądać.

A narazie czytamy takie co:

https://spidersweb.pl/autoblog/poniedzialkowy-przeglad-ofert-diesel-bez-dpf-uzywany/amp/
 
 
MD13 



Kolor: Biała Perła
Skąd: Łódź
 #470  Wysłany: 2019-04-15, 19:49   

Alonzo_ nic dodać nic ująć :) Chapeau bas ... :)
_________________
i40 Wagon 1.7 CRDI - 168 km
 
 
Alonzo_ 



Skąd: PL
 #471  Wysłany: 2019-04-15, 20:49   

MD13 to tylko moje zdanie.
A wracajac do tematu - jak dodatek do gnojówki?
U mnie na obu autach caly czas ok. Oba chodzą, palą mniej. Hyundai ok litra drugie mniejsza różnica ale tam i tak jest mało. O dpfie w drugim nic nie wiem, ale i nie wiedziałem wcześniej.
W piatek po raz chyba trzeci mój serdeczny kolega dzwonił podziękować za archoila bo w s-maxie borykal sie z lekkimi chwilowymi wahnięciami mocy przy przyspieszaniu jak to on nazywał, byl w serwisie ASO, u mechaników, kazdy inną diagnozę dawał a po któryms zbiorniku z dolewką przeszło, autobus mu pali ponad litra mniej. O dpfie w zasadzie mówi, że nic nie wie. Ale w fordzie to jest mało upierdliwe wg tego co widzę w 2.0 tdci. Także kolejny zadowony. Oby tak dalej.
A jak u Was?
 
 
Venom 



Skąd: Kutno
 #472  Wysłany: 2019-04-16, 08:10   

Alonazo ludzi etu różne głupoty wypisywali.Mniejsze lub większe ale ty twoim wywodem uwaga...na temat MANDATU do wypowiadania się na ten czy inny temat przebiłeś wszystko hehehe . Wpisując się na chwile w tę idiotyczną stylistykę chciałbym się ciebie spytać kto dał ci mandat do tego aby oceniać kto dał mi mandat hehehe .Co do reszty to szkoda pisać bo zupełnie nie zrozumiałeś mojego wywodu .Zrozumiesz w chwili gdy będziesz sprzedawał auto i skończy się robienie dobrej miny do złej gry.
 
 
Alonzo_ 



Skąd: PL
 #473  Wysłany: 2019-04-16, 10:23   

Venom.....nie strasz babci kominiarzem ;-) .
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale jestem dorosły jak i wszyscy tu piszący i Ty za mnie nie będziesz płacił. Swoje decyzje i ich konsekwencje biore na swoją klatę.

Venom napisał/a:
Wpisując się na chwile w tę idiotyczną stylistykę chciałbym się ciebie spytać kto dał ci mandat do tego aby oceniać kto dał mi mandat hehehe .Co do reszty to szkoda pisać bo zupełnie nie zrozumiałeś mojego wywodu


Kto? Ty
Żeby nie wyciągnąć pochopnych , krzywdzących Ciebie wniosków, przejrzałem ten wątek cały.
Wartość Twoich postów w tym temacie na 32 stronach wynosi 0. Słownie zero.
Nie dałes nikomu rady, nie udzieliłeś pomocy, co więcej kilkoma wpisami dałeś wyraz temu że coś niby wiesz ale jakby sie zgłebic to już byłoby słabo.
Nie masz doświadczenia z problemami z dpfem.
I o ile wcześniej nabijałes sobie licznik pisaniem jakie to masz spalanie, i że nie wiesz co to dpf i że wiłapałes spalanie może kilka razy i pisałeś spoko to na ostatnich stronach dość mocno się zradykalizowałeś w teacie wycinania dpfa i zaczymasz prawić kazania. Dorosłym ludziom. Przypominam Twój wpis z 18 strony:
Venom napisał/a:
Panowie, ale ja się z wami zgadzam. To wszystko jest syf i najlepiej to wywalić . ja tego nie zrobię i jak będzie trzeba to będę regenerował bo nie chcę mieć problemów .Owszem, jak piec jest ok to będzie trzymał norma nawet po usunięciu dpf ale jest to mimo wszystko nielegalne .Nie doszukiwałby sie w tym oszczędności bo jak będziecie musieli założyć ten dpf ( ja bym nei kupił samochodu bez dpf ) to raz ze musicie go kupić, dwa ktoś musi go zamontować, trzy nowy soft itd itd


Nie lepiej zostać przy tym?
Masz swoje zdanie i pozwól innym miec swoje.
Nie traktuj myślących inaczej jako gorszych ani ich poglądów jako głupoty.
Bo akurat sprawa diesli i nagonki na nie, jaki i cała ekologiczność "ekologicznych" wymysłów w tyc jednostkach jest mocno dyskusyjna. I to że ktoś uważa inaczej nie znaczy że pisze głupoty. Bo może się za kilka lat okazać że po prostu wie na ten temat jednak więcej i patrzy na problem szerzej i logiczniej a nie tylko z punktu końca rury wydechowej ;-)
Nie pisze akurat o sobie tylko ogólnie o wszytskich którzy mają większe pojęcie w temacie od Ciebie.


Na koniec mam nadzieję że ta dyskusja nie zaważy na naszych dobrych relacjach tu na forum i przyjaznej w dalszej części wymianie poglądów.
Zważ że nie ja pierwszy tylko Ty wyzwałeś mnie od głupców i idiotów.
Ale spoko. Może nastepnym razem pomyslisz zanim napiszesz.

Miłego dnia.
Zdrów :-)
 
 
pudzian3 



Kolor: Czarny
Skąd: UK
 #474  Wysłany: 2019-04-16, 15:34   

to ja moze opisze moje doswiadczenia z archoilem. zrobilem juz 3 lub 4 baki z tym dodatkiem I jestem jak najbardziej na plus. moze spalanie nie spadlo a wrecz delikatnie sie podnioslo ale auto pracuje ciszej I jest bardziej "zrywne", stad tez pewnie to wieksze spalanie ;) ogolnie rzecz biorac w wakacje sprawdze je na dluzszej trasie z UK do PL wiec bede mial lepsze pojecie o spalaniu ;) DPFa mam I po czyszczeniu w zeszlym roku nawet o nim nie mysle. zdazylo sie moze raz lub 2 razy ze zauwazylem dopalanie jak stalem gdzies na swiatlach I raz zaczekalem pod domem az skonczy I to by bylo na tyle w tym temacie.
bede chcial mu teraz moc podniesc z zostawieniem DPFa (skoro nie robi problemow, ale jesli takowe sie pojawia idzie na odstrzal :-D )
pozdro
 
 
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: titanium silver T6S
Skąd: Roszków
 #475  Wysłany: 2019-04-16, 21:10   

Ja swoją butle wyjeździłem... zapomniałem zamówić :( teraz mam bak bez dodatku ale podtrzymuje to co pisałem wcześniej. Napewno kolejny dieselek tez tym zalewać będę obojętnie w jakim będzie stanie :)
_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96' -> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' 2.0 LPG -> Hyundai i40 11’ SW 1.7 High -> Hyundai Santa Fe DM 13’ 2.2 AWD
 
 
hyubi 



Kolor: Czarny
Skąd: Węgrów
 #476  Wysłany: 2019-04-16, 22:13   

Panowie nie ma się o co spierać, każdy zrobi z dpfem według własnego uznania, wytnie czy wymyje, problem i tak zostaje. Na pewno coś z tym zrobią pewnie po wyborach bo teraz by mogli na słupkach sondażowych stracić. Nie będą się na pewno temu przyglądać jak wycinają, to tylko kwestia czasu jak coś się zmieni. Nowy dpf do Hyundaia kosztuje 11000zł. netto, a zamienników do Koreańskich aut nie ma. Kupiłem i40 z myślą że kiedyś wytnę, na dzień dzisiejszy już tak nie myślę i kupiłem używany dpf w dobrym stanie na zapas, bo nie lubię zmieniać aut co chwilę. Po prostu trzeba z tym sie pogodzić i jakoś z tym żyć. Z tego co się teraz słyszy to już coraz miej wycinają a więcej myją, z jakiego powodu nie trudno się domyślić. Od 2022 roku. będą obowiązkowe ograniczniki prędkości ISA i też z czasem będziemy musieli do tego przyzwyczaić. Wszystko co dobre kiedyś się kończy. Pewnego dnia zatęsknimy za Polonezem i Maluchem.
_________________
Hyubi
 
 
provokator 



Kolor: silver silk
Skąd: Jaworzno
 #477  Wysłany: 2019-04-16, 22:52   dpf

To smutne co tu wypisują odnośnie wycinki dpfa: jestem dorosły, biorę to na klatę i takie tam.
K.....wa ludzie zastanówcie się, są przepisy które mówią że nie wolno - to nie wolno i finito, basta, kropka. Kiedyś też myślałem nad wycinką ale na szczęście zmądrzałem. Nie chcesz dpfa to se kup benzynkę. Ludzie nie róbcie z siebie polaczków cwaniaczków.
 
 
hyubi 



Kolor: Czarny
Skąd: Węgrów
 #478  Wysłany: 2019-04-16, 23:03   

Może ktoś podpowie jaki specyfik dolewć przy tankowaniu w celu usprawnienia wypalania dpf?
_________________
Hyubi
 
 
Alonzo_ 



Skąd: PL
 #479  Wysłany: 2019-04-16, 23:06   

hyubi zdaje egzamin archoil AR6900D-Max.
W tym wątku to testujemy.
Ale jak masz swoją propozycję inną to koniecznie napisz.
 
 
Alfred 



Kolor: czarny
Skąd: Gdańsk
 #480  Wysłany: 2019-04-17, 09:14   

Co do benzyny bez dpf to juz też przeszłość:) Są GPF. Odbierałem ostatnio Seata Tarraco w benzynie i już też jest GPF. Z ciekawostek to w salonie wam tego nie powiedzą chyba, że zapytacie. Podobno różni się to od DPF, że jest niby w innym miejscu zlokalizowany no i łatwiej osiągnąć wyższa temp. w benzynie. Co do DPF w i40 to od siebie dodam tak:
Problem miałem. Wypalał się co 100km, a auto miało wtedy przebieg około 85 tys km. W ASO nie naprawiają tylko wymieniają, więc dla nich problemu nie ma z DPF czy wypala co 200km czy 100km. Wypala = działa. Ja regenerowałem. Zapłaciłem dużo (1200zł). Jednak robiłem to w trójmieście a tutaj drogo. Problem znikł. Wypala regularnie co 500km. Czy wycinać czy nie to sprawa indywidualna. Ja osobiście bym auta nie kupił gdybym wiedział że DPF jest wycięty. Jednak nie oceniam ludzi, którzy to robią. Rozumiem ich bo sam musiałem jeździć czasem o 1 w nocy po Gdańsku starając się dokończyć proces wypalania. Podejrzewam, że już problemu z nim nie będę miał. Auto pewnie jeszcze będę użytkował z 3/4 lata więc problem regeneracji raczej już mnie nie dotknie.
 
 
kacluk1987 



Skąd: corby
 #481  Wysłany: 2019-04-17, 14:55   

Szukałem, aż znalazłem:) wynik analizy spalin z diesla.. więc badanie dymomierzem..
Auto z wyciętym dpf a oceńcie sami ile poniżej normy jest..

FB713007-FBAD-4581-866E-A4BB080A66FA.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 148,34 KB

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM