Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[Sonata EU4] Gaśnie po rozgrzaniu
Autor Wiadomość
bolo 



Skąd: Leszno
 #1  Wysłany: 2017-07-19, 14:38   [Sonata EU4] Gaśnie po rozgrzaniu

Problem z Sonatą EU4 (wg vin z 2001 roku) z silnikiem 2.0 + lpg od ~5tys. km.

Opis usterki:
W trasie 400km samochód raz zgasł. W trasie powrotnej w momencie gdy zostało 200km do domu auto zgasło i przez kilka minut był problem z odpaleniem. I tak to się powtarzało, raz przejechał 3km, raz udało się, że przejechał 50km. Do domu dotarłem.

Diagnoza zdalna: czujnik położenia wału.

Aktualnie wymieniony czujnik położenia wału, czujnik wałka (nie wiem dokładnie nawet), przy okazji rozrząd, sprawdzona instalacja elektryczna, cewki i mechanik szuka nadal. Po wymianie czujnika błędów komputer nie widzi.

Sprawdzić ma jeszcze układ zapłonowy i na końcu sterownik silnika. Jak to nic nie da, pomysłów już nie ma.

Jak mechanik z problemem sobie poradzi, wrzucę info dla potomnych.

Tymczasem 3 tygodnia czekania za terminem u mechanika i trzeci tydzień prób naprawy. Sonata mnie przywitała z przytupem :mrgreen:
 
 
bolo 



Skąd: Leszno
 #2  Wysłany: 2017-08-12, 08:27   

SZUKAM DOBREGO MECHANIKA PGARNIAJACEGO TEN SAMOCHÓD!

Problem rozwiązany, po 2 miesiącach... Winna była jakaś część pod czujnikiem wału. "blaszka" jak to mi mechanik mówił. Poza tym rozrząd ktoś przede mną słabo wymienił, nie wszystkie części i zrobił bajzel właśnie z tą blaszka.

Poza tym lekkie problemy z obrotami zostały, ale to problem z TP chyba...
 
 
bolo 



Skąd: Leszno
 #3  Wysłany: 2019-03-11, 11:47   

Może się komuś przyda.

Wymieniałem rozrząd po tych wszystkich przygodach postanowiłem zrobić to po 40k km. I po złożeniu problem powrócił :shock: Wymieniałem pasek, koło impulsowe i czujnik położenia wału. Po drugim podejściu nadal nic. Pomógł dopiero oryginalny czujnik, wina była po stronie zamiennika...
 
 
Chorazy 



Kolor: BX SILVER
Skąd: Dolny Śląsk
 #4  Wysłany: 2019-03-28, 11:57   

Mi również padł ten czujnik, zamontowałem zamiennik OEM co prawda, ale nie ma problemów. Co do falujących obrotów, jakiś czas temu znalazłem temat na forum mitsubishi odnośnie czujnika położenia wałka rozrządu, jeżeli świeci Ci się check i obroty falują, a nie masz zalanego go olejem, możesz sprawdzić i zregenerować go sposobem podanym w temacie, ja niestety swojego chyba już nie będę mógł zregenerować, kupiłem nowy i przy wymianie uszczelek pokrywy zaworów zamontuje nowy.

Link do tego tematu:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73583
 
 
ddhh 



Skąd: Legnica
 #5  Wysłany: 2019-04-15, 10:57   

Ja mam następujący problem. Podczas jazdy obroty spadają np. z 3000 na 1200 i brak mocy na około 1-3 s. A na postoju jak spadają obroty auto potrafi zgasnąć. Dzieje się to zarówno na LPG jaki i na benzynie. Również silnik dziwnie pracuje na LPG na benzynie normalnie, obroty nie falują a silnik dziwnie szarpie. Czy w tym wypadku może być winny czujnik położenia wału?
_________________
SONATA (EU4) 2.0 96kw 131km G4JP-EG
 
 
bolo 



Skąd: Leszno
 #6  Wysłany: 2019-04-15, 15:01   

ddhh to może być jak i nie musi xD

Ja już rzuciłem rękawice. Po wymianie tego czujnika przy 1600obr/min po puszczeniu gazu następuje ostre szarpnięcie silnikiem.
Obroty utrzymują się na 1500obr/min przez kilka sekund jakby cały czas był na ssaniu xDDD

Już nie mam siły się użerać, nie ma też nigdzie mechanika, który by wiedział o co chodzi. Jeżdżę dalej mimo to i tyle...
Auto spoko, ale nieporadność mechaników poraża. Dlatego następny będzie popularny dupowóz typu skoda czy inny opel.
 
 
Chorazy 



Kolor: BX SILVER
Skąd: Dolny Śląsk
 #7  Wysłany: 2019-04-15, 19:57   

bolo, Twój wątek śledziłem już od dawna, ale nie pamiętam dokładnie co już wymieniałeś/sprawdzałeś. Szukałeś przyczyny w przepustnicy, silniczku krokowym? Równie dobrze problemem może być moduł sterowania silnikiem, przetarty kabel w instalacji auta, czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Tego jest tak dużo, że należałoby sprawdzać wszystko po kolei zasugerowane w instrukcjach serwisowych wrzuconych tutaj na forum.
 
 
bolo 



Skąd: Leszno
 #8  Wysłany: 2019-04-16, 13:52   

Przepustnica czyszczona. Podmieniona później na inną. Silniczek krokowy także.
Moduł sterowania silnikiem, czyli sam "komputer silnika"? Tu myślałem o tym, ale wydać kolejne 800zł na regenerację, to daję sobie spokój.
Kable mi półtora roku temu prześwietlili wszystkie jak szukali usterki gaśnięcia auta xD
Czujnik temperatury sprawdzony czy tam nawet wymieniony, nie pamiętam.

Świece/cewki muszę wymienić, bo świece w teorii co 20k km na lpg. Ale same cewki mi ostatnio (rok temu) padły po 100km xD Chyba grzeją się od silnika albo są kiepskiej jakości (zamienniki za 300pln).

Poza tym gaśnięciem (czujnik wału) to już tylko kosmetyka. Ale już odpuszczam, kasę wydaje na eksploatację (opony, hamulce, oleje, rozrząd) i jeżdżę jak najwięcej :roll:
 
 
ddhh 



Skąd: Legnica
 #9  Wysłany: 2019-04-16, 14:03   

Wymieniłem świece, silniczek krokowy, przewody wn i cewki. Na razie wszystko chodzi dobrze.

Silniczek 220zł - https://www.czesciauto24.pl/meat-doria/7757611

Świece 100zł - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3415131817170-UPT_12P-O16367-swieca-zaplonowa.html

Cewki 440zł - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3130311518140-K70500OEM-O16367-cewka-zaplonowa.html

Przewody 56zł - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3117303021190-L30511OEM-O16367-zestaw-przewodow-zaplonowych.html
_________________
SONATA (EU4) 2.0 96kw 131km G4JP-EG
 
 
Chorazy 



Kolor: BX SILVER
Skąd: Dolny Śląsk
 #10  Wysłany: 2019-04-16, 20:48   

bolo, Zawsze możesz dorwać jakiś z rozbiórki ewentualnie ktoś może Ci dać swój na podmiankę.
 
 
bolo 



Skąd: Leszno
 #11  Wysłany: 2019-04-24, 07:07   

ddhh napisał/a:
Wymieniłem świece, silniczek krokowy, przewody wn i cewki. Na razie wszystko chodzi dobrze.

Silniczek 220zł - https://www.czesciauto24.pl/meat-doria/7757611

Świece 100zł - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3415131817170-UPT_12P-O16367-swieca-zaplonowa.html

Cewki 440zł - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3130311518140-K70500OEM-O16367-cewka-zaplonowa.html

Przewody 56zł - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3117303021190-L30511OEM-O16367-zestaw-przewodow-zaplonowych.html


I wszystko ok? Silnik po tych wymianach równo pracuje? No to do zastanowienia się, ale kurde, znowu 800zł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM