Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: at, dynamiczna, oleju, skrzyni, wymiana

[Sonata NF] Wymiana dynamiczna oleju w skrzyni AT
Autor Wiadomość
simgrave 



Skąd: Żory
 #1  Wysłany: 2019-03-15, 19:55   [Sonata NF] Wymiana dynamiczna oleju w skrzyni AT

Hej,
Mam pytanie odnosnie wymiany oleju...ktory przewod odpowiada za dostarczenie oleju ze skrzyni do chlodnicy?
W zalaczniku zdjecie pogladowe

Z gory dzieki,
Pozdrawiam

sketch-1552675909949.png
Plik ściągnięto 24 raz(y) 1,34 MB

Ostatnio zmieniony przez Brt 2019-03-17, 11:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #2  Wysłany: 2019-03-15, 20:57   

Jak masz sprawny samochód to zobacz ręką. Bardziej gorący będzie wejściem na chłodnicę.
Jak w swoim Tucsonie wymieniałem olej to nie chciało mi się bawić w taka dynamiczna to zrobiłem tak:
12 litrów oleju
Samochód rozgrzan,wypuściłem ze skrzyni 4 litry(tyle zleciało).
Dolane 4 świeżego i przejechałem tak z 5 kilometrów.
Znowu wypuściłem 4 litry i taka sama procedura,trasa,wszystkie położenia dźwigni zmiany biegów.
Znowu wypuściłem te 4 litry i dolewka już na stan i po wymianie.
Olej fajny czysty i chodzi skrzynia do dzisiaj.
 
 
simgrave 



Skąd: Żory
 #3  Wysłany: 2019-03-16, 08:28   

Tez jakies rozwiazanie;)
Mysle zrobic tak, pompke juz zamowilem..
https://youtu.be/WngXE_7vg-Q
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #4  Wysłany: 2019-03-16, 11:09   

Jakoś tak za dużo zachodu jak dla mnie. Jeszcze jak by był lepszy dostęp do tych przewodów,przynajmniej w moim samochodzie to może i bym tak zrobił.
Ja robiłem tak jak wcześniej opisałem i w sumie też mam pewność że cały syfiasty olej został wymieniony,ale wiadomo jeden lubi córki a drugi teściowe.
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #5  Wysłany: 2019-03-28, 11:35   

Odradzam manipulacje przy tej chłodniczce. Ta część jest bardzo podatna na rdzewienie. Miałem małą dziurkę w chłodniczce, przy próbie rozłączania, zostałem z metalowym króćcem w wężu
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #6  Wysłany: 2019-04-02, 06:04   

Coś autor tematu ucichł to i może już się sam przekonał żeby tam nie gmerać;)
Dlatego wolę swoją metodę. Jakoś mniej zachodu może czasowo dłużej,ale efekt podobny. Zresztą nie widzę za bardzo sensu wymiany dynamicznej jak i tak filtra nie da się wymienić.
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #7  Wysłany: 2019-04-03, 12:12   

Filtr zapewne jest schowany w srodku.
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #8  Wysłany: 2019-04-03, 20:05   

No filtr niestety jest głęboko w skrzyni i da się go wymienić rozkręcając skrzynię czytaj remont.
Starszy model tej skrzyni który występował np w Mitsubishi galancie miał filtr zewnętrzny nakręcany od góry. W naszych po tym filtrze został tylko odlew/miejsce gdzie kiedyś był.
 
 
simgrave 



Skąd: Żory
 #9  Wysłany: 2019-04-06, 08:12   

Piotrek, przekonałeś mnie do swojego sposobu wymiany
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #10  Wysłany: 2019-04-06, 13:58   

No i fajnie. Ja za niedługo też to powtórzę tylko teraz będzie to osiem litrów a nie jak za pierwszym razem 12.
 
 
simgrave 



Skąd: Żory
 #11  Wysłany: 2019-04-10, 21:24   

Zmiana auta?
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #12  Wysłany: 2019-04-11, 00:38   

Nie.
W tym samym ;)
 
 
simgrave 



Skąd: Żory
 #13  Wysłany: 2019-04-11, 11:09   

Bez filtra tym razem? Jak nie, to mnie oświeć, bo nie mam pomysłów
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #14  Wysłany: 2019-04-11, 12:29   

No to jest tak.
Jak kupiłem samochód to wiadomo,że nic nie wiadomo. Kiedy ktoś co robił.
Czyli u mnie standard. Rozrząd,oleje,filtry, płyny.
Co do skrzyni automatycznej to nie chciałem ryzykować wymiany dynamicznej,bo nie znałem historii samochodu więc wolałem taką metodę jak opisałem wcześniej. Filtra oleju nie wymienisz bez całkowitego rozebrania skrzyni,bo jest w środku.
Mój samochód większość jeździ na krótkich dystansach więc warunki eksploatacji ma trochę cięższe.
Teraz jak jak będę zmieniał to tą samą metodą,ale tylko 8 litrów zastosuję.
Pierwszy raz poszło 12.
Dlatego tylko 8,bo już zmieniałem,wiem jaki olej mam w skrzyni i wiem,że nie mam w niej syfu. Zresztą na tym płynie zrobione ma 40 tysięcy więc nie ma tragedii.
Jak chcesz zmienic filtr to musisz wyjąć skrzynie z samochodu i ja rozebrać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM