Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
Autor Wiadomość
1krzys 



Skąd: Kraków
 #31   Wysłany: 2018-12-11, 08:51   [i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.

Witam,
z tego co udalo mi sie ustalic wszystkie i20, silnik 1,2 ten mocniejszy, maja masowa awarie.
Problem polega na tym ze napiecie na sondach lambda na wylaczonym silniku, kluczyk w pozycji zaplon, wynosi 1,6 v - powinno byc 0,45 v wedlug dokumentacji technicznej.
Objaw: problem z obrotami, lubia spasc do 500 i podskoczyc do 1500 podczas wcisnietego sprzegla przy hamowaniu.
Proponuje zglaszac do ASO aby wydali jakas instrukcje naprawy, z tego co wiem poki co kazde ASO robi partyzantke.


Sprawdzenie obwodu sygnałowego
1. Wyłączyć stacyjkę (stan OFF) i odłączyć złącze przedniej sondy lambda (HO2S) (sonda 1).
2. Włączyć stacyjkę (stan ON), nie uruchamiać silnika.
3. Zmierzyć napięcie pomiędzy stykiem sygnałowym złącza wiązki przewodów przedniej sondy lambda (HO2S) (sonda 1) a masą nadwozia.
________________________________________Wartość wymagana: ok. 0,45 V (w najnowszych i20 jest 1,6 V).
________________________________________
 
 
1krzys 



Skąd: Kraków
 #32  Wysłany: 2019-03-07, 07:17   

Ja mam akurat taką wersję, osobiście się o to nie martwię ,bo jak system start stop będzie działał na 90A tzn że akumulator jest odpowiednio naładowany .
 
 
Markuss1 



Skąd: Gubin
 #33  Wysłany: 2019-03-07, 20:20   

1krzys napisał/a:

[ Dodano: 2019-03-06, 20:43 ]
Dwa filmiki , jeden alternator fabryczny , drugi z poprzedniej i20:

https://youtu.be/hGtzeoV-zwU

https://youtu.be/HfErKcX3y4c


Takie objawy z filmiku na postoju mam u siebie tylko wtedy gdy włączę dużo odbiorników prądu (światła mijania, dmuchawę na min. 3 bieg, ogrzewanie tylnej szyby) i to też nie zawsze.
Z kolei podczas jazdy, gdy dojeżdżam do skrzyżowania i chcę np. zredukować na dwójkę, to wahnięcie obrotów w dół i w górę jest praktycznie zawsze.
"1krzys" - zobacz proszę czy ze starym alternatorem obroty podczas jazdy też będą stabilne.
 
 
1krzys 



Skąd: Kraków
 #34  Wysłany: 2019-03-07, 21:15   

Będę sprawdzał to w poniedziałek, mam sonla ten sam problem co ty. Też wtedy gdy włączę odbiorniki prądu .
 
 
Mazbenek 



Skąd: LUBLIN
 #35  Wysłany: 2019-03-10, 18:52   

Witam, żony autko ma objawy takie, że podczas zmiany biegów nie schodzi z obrotów i podczas hamowania obroty spadają a potem nagle rosną do 2000 obr/min. Usterka została zgłoszona przy przebiegu 1800 km ale występuje od nowości w aucie. Auto stoi już tydzień w serwisie, jutro dowiem się co i jak, oczywiście po jeździe z panem z serwisu potwierdzono moje spostrzeżenia. Żona otrzymała od razu auto zastępcze, także serwis narazie zachował się bardzo dobrze, zobaczymy tylko czy rozwiążą problem.
_________________
1.2 84 km
 
 
Markuss1 



Skąd: Gubin
 #36  Wysłany: 2019-03-10, 20:30   

To chociaż tyle dobrze, że serwis nie stwierdził od razu "TEN TYP TAK MA" :mrgreen:
Ciekawy jestem bardzo czy znajdą jakąś przyczynę...
Ostatnio zmieniony przez Brt 2019-03-11, 12:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
1qazse4 



Skąd: WWA
 #37  Wysłany: 2019-03-11, 01:13   

Hej,

U mnie było podobnie, podczas jazdy na ‚luzie’ wariowały obroty pomiędzy 500 a 1500, przy chamowaniu wskazówka obrotomierza tez szalała.
Po trzech dniach w ASO autko oddali z informacja ze na komputerze nic nie znaleźli.
Cokolwiek zrobili a się nie przyznali przyniosło efekt, na chwile obecna problem nie występuje.

Pozdrawiam
_________________
1.2 MPI
 
 
Chris_M 



Kolor: srebrny
Skąd: Kraków
 #38  Wysłany: 2019-03-11, 01:31   

1qazse4 napisał/a:
Cokolwiek zrobili a się nie przyznali przyniosło efekt, na chwile obecna problem nie występuje.

Może czytają to Forum i po prostu wymienili alternator na słabszy? :mrgreen:
 
 
dundy 



Skąd: Ząbki
 #39  Wysłany: 2019-03-11, 09:02   

W moim i20 problemów z falowanie obrotów na szczęście nie zaobserwowałem.
Za to system start/stop nie działa przy ustawieniu nawiewu na przednią szybę, według ASO akumulator za słabo naładowany bo tylko 70 procent - samochód jeździ na krótkich odcinkach. Tyle tylko że nawet po naładowaniu prostownikiem mikroprocesorowym do akumulatorów AGM (tym z lidla) system nadal wyłącza się przy nawiewie na szybę.
ASO twierdzi, że na pewno akumulator nie był naładowany na full, bo ładował się tylko 4 godziny, a powinien ze 12. Ale prostownik po 4 godzinach doładowywania stwierdził żę akumulator jest pełny i przeszedł w tryb doładowywania więc dłuższe ładowanie mija się z celem.
W i30 też nie działał start/stop, doładowałem tym samym prostownikiem i od wielu miesięcy działa bez zarzutu.
Widać ten typ tak ma, teraz żona jeździ z nawiewem na szybę i twarz i silnik się wyłącza.
_________________
i20 1.2 2018r
i30 Fastback 1.4t-gdi 2018r
 
 
1qazse4 



Skąd: WWA
 #40  Wysłany: 2019-03-11, 10:02   

Hej,

U mnie tez nie działa start/stop przy włączonym nawiewie na przednią szybe ale ja się dowiedziałem ze to nie usterka a celowe zaprogramowanie działania.
Ja się z tego cieszę :) najchętniej programowo wyłączyłym ta funkcje.
Polecam ustawić nawiew na nogi i szybę i start/stop zaczyna działać.

Off top zna ktoś kody serwisowe jakiegoś ukrytego menu w liczniku?

Pozdrawiam
_________________
1.2 MPI
 
 
Markuss1 



Skąd: Gubin
 #41  Wysłany: 2019-03-11, 11:40   

Zobaczcie, czy jak włączacie nawiew na przednią szybę czy włącza się automatycznie klimatyzacja - ja tak miałem i musiałem kombinacją przycisków wyłączyć tą funkcję, bo mnie to wkurzało. Być może właśnie włączona klima przy nawiewie ustawionym na szybę nie pozwala działać systemowi start-stop. Ale to tylko moje przypuszczenia...
Ostatnio zmieniony przez Brt 2019-03-11, 12:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Chris_M 



Kolor: srebrny
Skąd: Kraków
 #42  Wysłany: 2019-03-11, 12:02   

Markuss1 napisał/a:
Zobaczcie, czy jak włączacie nawiew na przednią szybę czy włącza się automatycznie klimatyzacja - ja tak miałem i musiałem kombinacją przycisków wyłączyć tą funkcję, bo mnie to wkurzało.

Automatyczne włącznie klimatyzacji przy włączeniu nawiewu na szybę jest akurat bardzo słusznym działaniem bo klimatyzacja powoduje osuszania powietrza, skutkiem czego zaparowanie szyby zostaje błyskawicznie usunięte, a przecież właśnie na ogól o to nam chodzi gdy włączamy nadmuch na szybę.

Cytat:
Być może właśnie włączona klima przy nawiewie ustawionym na szybę nie pozwala działać systemowi start-stop. Ale to tylko moje przypuszczenia...

Przypuszczenie bardzo uzasadnione, gdyż klimatyzacja ma dość duży pobór mocy.
 
 
dundy 



Skąd: Ząbki
 #43  Wysłany: 2019-03-11, 12:23   

U mnie klima jest włączona przez cały rok.
_________________
i20 1.2 2018r
i30 Fastback 1.4t-gdi 2018r
 
 
1krzys 



Skąd: Kraków
 #44  Wysłany: 2019-03-11, 13:34   

Podczas jazdy na słabszym alternatorze

https://youtu.be/axaSGSaDkDI

[ Dodano: 2019-03-11, 13:34 ]
Popołudniu zrobię lepszy filmik ...

[ Dodano: 2019-03-11, 13:35 ]
Chyba jest ciut lepiej ...

[ Dodano: 2019-03-11, 17:17 ]
Podsumowując:
Na 90A jest poprawa na postoju , podczas jazdy nie widzę wielkiej poprawy ...
Pozostaje męczyć ASO na przeglądzie za 1500km.

[ Dodano: 2019-03-11, 21:18 ]
Po testach zostaje póki co na 90A...
 
 
Chris_M 



Kolor: srebrny
Skąd: Kraków
 #45  Wysłany: 2019-03-21, 19:07   

Cisza zapadła w tym temacie, więc skorzystam z okazji by zadać kilka pytań.
Kilka osób tutaj pisało, że mają i20 z systemem Star-Stop.
Jak ten system oceniacie?
Czy nie utrudnia jazdy w korkach? Przypuszczam, że jeśli korek przesuwa się po kilka metrów, to ten system może być uciążliwy...
Czy ten system faktycznie daje jakąś oszczędność paliwa?
Czy Waszym zdaniem ma sens instalacja systemu Start-Stop w samochodzie o niewielkiej pojemności, takim jak i20?
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #46  Wysłany: 2019-03-21, 19:38   

Ja mam ix20 z systemem start stop. System działa sprawnie, nie ma opóźnienia.
Oszczędność paliwa ? Nie zauważalna jeśli w ogóle jest. Ale może dlatego, że mieszkam pod miasteczkiem powiatowym, czyli na wsi ;-) .
Gdybym nie miał tego systemu na pewno bym go nie zakładał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM