Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[Santa Fe CM] Stuki w silniku po rozgrzaniu ???
Autor Wiadomość
lukaszpiast 



Skąd: Lubelskie
 #1   Wysłany: 2019-02-04, 20:55   [Santa Fe CM] Stuki w silniku po rozgrzaniu ???

Witam od jakiegoś czasu niepokoi mnie stukot na rozgrzanym silniku z okolic lewego przedniego koła ( od pasażera ) na zimnym silniku wszystko wpozadku santa fe cm 08r 2.2CRDI 150km 4x4 silnik ma przejechane 218 tys na oleju przejechane 7tys niedługo wymiana oleju był zalany varvoline syn power FE 5W30 . Nie mam pojęcia kiedy to się zaczęło , te stuki zauważyłem dopiero teraz , może olej nie taki? Może coś się zepsuło ? Proszę o pomoc . Niedługo wkleje filmik z porannego odpalenia jak jest wszystko jest wpozadku i po powrocie z pracy jak słychać te stukanie w okolicach lewego kola. Proszę o pomoc i pozdrawiam...

Filmik po przyjeździe do domu z pracy

https://m.youtube.com/watch?v=u1Ezn5fpfzY

Filmik z porannego uruchomienia zimny silnik

https://m.youtube.com/watch?v=xGOs_s0-9Xo
_________________
Lukaszpiast
Ostatnio zmieniony przez lukaszpiast 2019-02-06, 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #2  Wysłany: 2019-02-06, 12:31   

Coś to nie działają te lubi do YT.
No to silnik 2.2 crdi więc może być najczęstsza usterka-panewki.
 
 
lukaszpiast 



Skąd: Lubelskie
 #3  Wysłany: 2019-02-07, 14:55   

Joz teraz powinny działać te linki , a to nie jest tak jak panewki uszkodzone to czy ciepły czy zimny powinny stukać?? A u mnie tylko na rozgrzanym stukają..
_________________
Lukaszpiast
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #4  Wysłany: 2019-02-08, 18:05   

Ten film pod tytułem tajemnicze stuki to mi podchodzi pod uszkodzone sprzęgło alternatora(koło pasowe paska)
 
 
lukaszpiast 



Skąd: Lubelskie
 #5  Wysłany: 2019-02-10, 20:32   

Czyli najpierw sprawdzić sprzęgieł od alternatora i koło pasowe ? A jeśli to nie będzie to to dopiero zmieniać olej na inny?
_________________
Lukaszpiast
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #6  Wysłany: 2019-02-11, 03:29   

No ja bym tak zrobił.
Koło pasowe i sprzęgło to jest jedna rzecz. To jest ta rolka po której chodzi pasek.
A koło pasowe to jest to na wale. I ono jest gumowo stalowe. W sumie na nie też można spojrzeć,bo lubią się rozlatywac.
 
 
lukaszpiast 



Skąd: Lubelskie
 #7  Wysłany: 2019-02-11, 08:06   

Czyli zdjąć pasek i sprawdzić kulko alternatora a kolo pasowe da się tak jakoś sprawdzić niezdejmując z walu? jak to posprawdzać wszystko na samochodzie?
_________________
Lukaszpiast
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #8  Wysłany: 2019-02-11, 08:27   

Dokladnie.
Zdjąć pasek z alternatora i słuchać silnika.
Koło pasowe na wale to też można zdjąć pasek ale chyba w tym silniku alternator i koło chodzą na tym samym pasku. Tak mi się wydaje.
Koło możesz obejrzeć np z kanału czy nie jest rozwulkanizowane popękana guma itp. możesz je złapać i zobaczyć czy bardzo nie lata w tej gumie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM