Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: akumulator, ix20, ix20

[ix20] Akumulator w ix20
Autor Wiadomość
cepcio 



Kolor: Steel Grey (ZAR)
Skąd: Warszawa
 #31  Wysłany: 2012-02-03, 13:09   [ix20] Akumulator w ix20

Witam, jaki typ/pojemność akumulatora posiada wasz ix20 ? W moim z nalepki na nim widnieje MF36-21GL 12V RC:80MIN CCA 410A. Powiem szczerze że nie spotkałem się takim nigdy. W konfiguratorach internetowych do tego modelu pokazuje akumulatory 50 i 53 Ah. Ze znalezionych informacji w internecie wynika że ma 44Ah, i chyba jest robiony przez jakiegoś Koreańskiego producenta.
 
 
 
rekin323i 



Kolor: Biały
Skąd: Warszawa
 #32  Wysłany: 2018-12-10, 12:14   

Cześć

Mam 7 letni oryginalny akumulator i czytając wątek od początku taka ciekawostka dzwoniąc do ASO w tym roku doznałem szoku, bo prawie nie pamietają o starych klientach są lub na zamówienie, a 2 lata temu kosztował oryginalny 315-320zł w tym roku 398zł ten 40Ah a 45AH około 415 zł to się nazywa inflacja, bo zamiennik 207x175x190mm kosztuje od 210zł a Exide Carbon EA530 320zł

Ciekawe ich rabatu 10% czy darmowy montaż to max co może dać Aso - wasze zdanie
_________________
Rekin323 - reaktywacja
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #33  Wysłany: 2018-12-10, 17:14   

Spora cena jak za taki mały aku 44ah i 400zł. Ja kupiłem w brico w promocji do getza 45Ah za 100zł i śmiga już teraz drugą zimę. Exide nie polecam bo to centra i pada ledwo po gwarancji.
 
 
kri$ 



Kolor: silver grey
Skąd: Mysłowice
 #34  Wysłany: 2018-12-11, 07:46   

tu podaje listę akumulatorów które pasują do ix20, z cenami dużo niższymi niż w ASO.
lista
_________________

Hyundai ix20 comfort 1.6
 
 
KoTeK 



Kolor: Ice Blue
Skąd: Olsztyn
 #35  Wysłany: 2019-02-09, 17:34   

W marcu mijają 3 lata od zakupu nowego akumulatora i zaczyna mi padać. Samochód będzie miał w maju 7 lat i już przeżył 2 akumulatory. Faktem jest - jazda miejska - masakra - średnia =prędkość z miesiąca 25 km/h. Akumulator nie ma się kiedy ładować.
_________________
Fiat 126p (pojemne auto - syn w foteliku + dwa rowery na dachu i 90 km/h w trasie (dzisiaj bym się na taki krok nie odważył) --> Matiz (super autko - 9 lat i nigdy nie było w naprawie) --> Chevrolet AVEO (fajna sprawa) --> Hyundai IX20 (V 2012 )
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #36  Wysłany: 2019-02-10, 11:06   

Cytat:
Akumulator nie ma się kiedy ładować.


Jeśli jesteś tego świadomy powinieneś go wspomóc prostownikiem co jakiś czas. Z drugiej strony w dzisiejszych czasach 3 lata żywotności akumulatora to nie tragedia.
 
 
endriu 



Skąd: Poznań
 #37  Wysłany: 2019-02-10, 20:07   

Mój wytrzymał 7 lat taki chyba mają żywot mniej więcej .
_________________
ix20 Comfort (2010) 1.4 16V R4 CVVT
 
 
rekin323i 



Kolor: Biały
Skąd: Warszawa
 #38  Wysłany: 2019-04-01, 22:15   

Koledzy ja już po wymianie, ;-)

oryginalny miał 7,5roku teraz mam Varte C22, wymiana prawie idealna (ocieplacz na akumulator za niski)a przy montażu musiałem poluzować sterownik ECU za akumulatorem, bo przyssał się do podstawki po latach.
Dokręcony nowy auto wywaliło check ESP, przejechane 1,5km i po ponownym zapaleniu wszystko GRA jak należy.

Cena zabawy 250zł czyli tym razem poza aso mają caly czas za 400zł
_________________
Rekin323 - reaktywacja
 
 
MERCI_HKP 



Skąd: W-wa
 #39  Wysłany: 2019-07-21, 18:22   

Poniżej aku made in germany dla benzyny ix20 1.6 2018-2019 - też używam CTEK 5.0. Przy drugim i kolejnym aku radzę kupować te które mają korki i widać bąbelki podczas ładowania. Wtedy wiadomo że cele jeszcze przewodzą a i destylowanej można dolać po 5 latach pracy która z czasem ubywa. W poprzednim samochodzie miałem Vartę (org wytrzymła 12 lat, a potem Bosh tylko 4lata). Z korkami są Moll Baner Volt - zawsze lepiej z mniejszym prądem to można łatwiej podnieś podczas niechcącego całkowitego rozładowania. Chyba że używacie ISG codziennie - mój dopiero pierwszy samochód - ja to wyłączam. Przy zakupie nowego miałem miernik (min 12.63V i wagę szklaną żony) - ważyłem ze 4 aku w jednym sklepie i wybrałem najcięższy jako kolejny do diesla z pompowtryskiwaczami.

20190721_170505.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 64,82 KB

_________________
Pozdrawiam,
Merci
 
 
Dider 



Kolor: Czarnym
Skąd: Woj. Śląskie
 #40  Wysłany: 2019-08-15, 15:48   

To w Vengach 2 lata temu montowano takie. I mój padł po 1,5 roku, wymieniony gwarancyjnie na mocniejszy. Możliwe, że tak słabe akumulatory są dobre w ubozej wyposażonych wersjach, a w tych bogatszych po prostu nie dają rady. Ten wymieniony miał prąd rozruchowy 430A wg tej normy co oryginalny miał 328A i pojemność 60Ah.
Pytanie dla posiadaczy nawigacji. Czy po minimum 10km jazdy i wyłączeniu zapłonu słychać z okolic jednostki multimedialnej szum, jakby wentylatora? Nawet po wyjęciu kluczyka. Zgłaszałem to w Kii, ale oni nic nie słyszą.

DSC_0883.JPG
Plik ściągnięto 5 raz(y) 2,83 MB

_________________
FIAT 126p '90 > Suzuki Alto 800 MPI '97 > Daewoo Matiz Joy+ '99 > Hyundai ix20 1.4 '14 > Kia Venga 1,6 cvvt '16
 
 
kri$ 



Kolor: silver grey
Skąd: Mysłowice
 #41  Wysłany: 2019-08-15, 16:14   

Jest to wielce prawdopodobne, do chłodzenia dają duże radiatory, lub małe wentylatorki.
_________________

Hyundai ix20 comfort 1.6
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #42  Wysłany: 2019-08-15, 17:17   

To, że jest wentylator w nawigacji to może i dobrze. Widać go na zdjeciach np na allegro. Ale w takich urzadzeniach powinien być nie słyszalny. No i dla panów z ASO właśnie taki jest :-D
 
 
Dider 



Kolor: Czarnym
Skąd: Woj. Śląskie
 #43  Wysłany: 2019-08-16, 17:50   

Mnie to tam nie dziwi, że oni tego nie słyszą. Po ostatnim przeglądzie (wymieniali m.in. Płyn hamulcowy), stwierdziłem, że hamulce są słabsze - na sychym asfalcie abs się nie włączył! Pojechałem i opisuje im co jest (a auto dopiero 20 tys przebiegu i na dopiero co zrobionym przeglądzie ocenili przednie klocki praktycznie niezużyty a tylne około 2-3 mm zużycia *). A serwisant ki próbował wcisnąć, że klocki do wymiany bo już się mogły "przytrzeć". Nie dałem za wygraną i kazałem im odpowietrzyć hamulce, a szczególnie pompę abs. I miałem rację. Pompa nie była dobrze
odpowietrzona. I hamulce żyleta. A twierdzili po jeździe próbnej, że "te Vengi tak hamują (słabo).
Przez to mnie to już nic w aso nie dziwi. Różnych marek, nie tylko kii, czy hyundaia.

W kii to norma, że tył się bardziej zużywa, szczególnie w vengach, bo przy delikatnym hamowaniu tylne tarcze mniej się wycierają i szybciej rdzewieja, przez co na zardzewialych tarczach klocki szybciej się zużywają.
_________________
FIAT 126p '90 > Suzuki Alto 800 MPI '97 > Daewoo Matiz Joy+ '99 > Hyundai ix20 1.4 '14 > Kia Venga 1,6 cvvt '16
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM