I30 GD 1.6 120km instalacja LPG |
Autor |
Wiadomość |
steyr


Kolor: Ciemny:p
Skąd: Wadowice
|
#1 Wysłany: 2018-12-01, 09:04 I30 GD 1.6 120km instalacja LPG
|
|
|
Cześć,
ma ktoś ww. samochód z ww. silnikiem z instalacją lpg? Generalnie zależy mi na informacji czy ten silnik jest bezproblemowy pod lpg, i jak tam odbywa się regulacja zaworów? Wiem że regulacja jest mechaniczna póki co, ale przez wymianę płytek czy całych popychaczy? pozdrawiam |
|
|
|
 |
gorol33


Skąd: Warszawa
|
#2 Wysłany: 2019-01-25, 19:34
|
|
|
Witaj pytanie czy to jest silnik wolnossący ? Jeśli tak to większość instalacji podejdzie i będzie dobrze współpracowała. Najlepiej wtedy wsadzić kompletny zestaw np. od BRC z tego co wiem oni mają kompletne instalacje. Do zaworów się nie odniosę ponieważ nie jestem pewien ale najlepiej podjechać do jakiegoś mechanika. |
|
|
|
 |
Arni71


Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
|
#3 Wysłany: 2019-01-27, 09:45
|
|
|
Do tego silnika podchodzą jeszcze kompletne instalacje LOVATO i LandiRenzo.
Przy tego typu silnikach z mechaniczną regulacją zaworów, dobrze jest zastosować lubryfikację zaworów.
Pomimo różnych, często skrajnych opinii na temat lubryfikacji, ja nie mogę złego słowa powiedzieć. W moim Tucsonie jest instalacja LOVATO od wyjazdu z salonu, z lubryfikacją, przejechane ponad 180k km i nic się kompletnie nie dzieje. Po kupnie auta, z przebiegiem 156k km dałem sprawdzić luzy i były jak w nowym silniku. |
_________________ Hyundai Tucson 2.0 16V '09 + LPG / Citroen Xsara Picasso 1.8 16V '01 + LPG
 |
|
|
|
 |
gorol33


Skąd: Warszawa
|
#4 Wysłany: 2019-01-27, 17:51
|
|
|
Pytanie czy warto za LandiRenzo tyle płacić ich instalacje są dosyć drogie a jakościowo nie powalają. Lovato i BRC ceny podobne ale brc (teraz w opcji z obd) na pewno wytrzymalsze i lubre bez problemu można wsadzić chociaż według mnie nie jest to warunek konieczny. |
|
|
|
 |
Arni71


Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
|
#5 Wysłany: 2019-01-28, 06:09
|
|
|
Wskazałem tylko możliwe dodatkowe opcje, sam wybór i decyzja należy do każdego indywidualnie.
Ja mam doświadczenia z LOVATO jak najbardziej pozytywne i nie miałbym problemu z wyborem :) |
_________________ Hyundai Tucson 2.0 16V '09 + LPG / Citroen Xsara Picasso 1.8 16V '01 + LPG
 |
Ostatnio zmieniony przez Brt 2019-02-01, 07:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Czajen


Skąd: Lublin
|
#6 Wysłany: 2019-01-28, 19:03
|
|
|
Generalnie tak będzie, że każdy będzie zachwalał to co ma lub z czego jest zadowolony. U mnie np w i20 siedzi BRC SQ 32. Silnik oczywiście inny bo 1.2l 62KW ale różnicy w pracy na LPG a na Pb nie widzą żadnej poza tą w tankowaniu. Ważne to przełamać się i założyć LPG. |
|
|
|
 |
gorol33


Skąd: Warszawa
|
#7 Wysłany: 2019-01-29, 19:11
|
|
|
Jasne w pełni się zgadzam z tym że każdy ma prawo wyboru. Ja również daje tylko propozycję i moje uwagi jak ja to widzę :) Pamiętajmy że w 99% najważniejszą rolę odegra monter instalacji. |
|
|
|
 |
robaszek127


Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
|
#8 Wysłany: 2019-01-30, 08:36
|
|
|
Najważniejszy jest monter to fakt ale takiego staga montuje 90% zakładów i łatwiej o serwis. U mnie jak zobaczyli w getzie brc to nikt tego nie ruszyć chciał i najbliżej miałem 50km do serwisu. A tak kolejki i też robią ludzie co nie potrafili ustawić nowego kompa a przecież byłto główny serwis z listy brc.
Wiec lepiej jechać dalej na montaż ale do dobrego zakładu czy to brc, stag czy inny. |
|
|
|
 |
steyr


Kolor: Ciemny:p
Skąd: Wadowice
|
#9 Wysłany: 2019-01-30, 09:12
|
|
|
W tym silniku regulacja odbywa się poprzez wymianę całych popychaczy lub ich szlifowanie. Teraz kwestia jak trwałe są gniazda i zawory w tym silniku, słabo mi się uśmiecha robić taką regulację co 30kkm zwłaszcza że rozrząd łańcuchowy. Instalację bym zakładał polską. |
|
|
|
 |
gorol33


Skąd: Warszawa
|
#10 Wysłany: 2019-02-07, 18:48
|
|
|
Zgadza się nie każdy warsztat podejmie się montażu czy serwisu BRC, ponieważ głównie zajmują się tym autoryzowane serwisy, które mają dostęp do oprogramowania. Myślę, że jest to uzasadnione tym żeby uniknąć ingerencji w ustawienia osób które nie miały z tym styczności i mogą narobić więcej szkód niż pożytku. |
|
|
|
 |
|