Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: fd, i30, temperatura, wody

Przesunięty przez: Brt
2017-01-01, 23:55
[i30 FD] Temperatura wody
Autor Wiadomość
kopaczak
[Usunięty]

 #16  Wysłany: 2015-10-22, 21:53   [i30 FD] Temperatura wody

Witam,

Panowie być może Panie

Mój problem polega na tym, że wskazówka wody nie dochodzi do 90 stopni zatrzymuje się krótko przed i stoi. Zaznaczam, że jak auto było kupione temperatura osiągała 90 i się utrzymywała

Teraz przejdźmy do tego co zrobiłem aby usunąć usterkę:
1)Wymieniłem termostat na nowy oryginalny
2)Wymieniłem płyn chłodniczy na: shell premium longlife
3)Wymieniłem czujnik temperatury wody również na oryginał

Brak mi pomysłów w środku nagrzewa się szybko, dolny wąż od chłodnicy zimny, zastanawia mnie zbiorniczek wyrównawczy, ale czy to ma wpływ to nie wiem wydaje mi się, że jest delikatnie pęknięty i czasami ubędzie z niego parę kropel czy brak ciśnienia może mieć wpływ na temperaturę ?
Ostatnio zmieniony przez Brt 2015-10-26, 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ggt1987
[Usunięty]

 #17  Wysłany: 2015-11-30, 21:11   

U mnie w i30 Lift benzyna od nowości zatrzymuje sie gdzieś na 85 stopni, ojciec ma bliźniaczą Kie Ceed i jest to samo, czyli wniosek że tak musi być.
 
 
dar!usz 



Kolor: srebrny metalik
Skąd: Kraków
 #18  Wysłany: 2017-11-22, 22:45   [i30 FD] Wymiana termostatu

Poszukuję instrukcji wymiany termostatu. Silnik 1,4 109KM benzyna.
Szukałem filmików, instrukcji, tutoriali. Patrzyłem w książkę w języku wschodniego sąsiada w cyrylicy ale nie wiem czy wymianę można zrobić samodzielnie. Mechanik (nie ASO) "zaśpiewał" 200zł z termostatem. Myślę że to dużo. Da się to zrobić samodzielnie?
_________________
i30, 1.4 80kW 109KM
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #19   Wysłany: 2017-11-22, 23:00   

Są trzy modele termostatów.

http://prokiaceed.ru/kia-ceed/2-31.html
.
.


 
 
dar!usz 



Kolor: srebrny metalik
Skąd: Kraków
 #20  Wysłany: 2017-11-23, 21:46   

kosmos2011 napisał/a:
Są trzy modele termostatów.


Hmm. Dziwne, nie wiedziałem. Dla mojego Vin części są jak na załączonym obrazku. Czy wiec nie chodzi o 25500A? Czy są jakieś warianty tej części?
I jeszcze pytanie: Czy któryś z kolegów wymieniał samodzielnie? Czy da się to zrobić bez spuszczania płynu?

termostat.JPG
Plik ściągnięto 211 raz(y) 75,26 KB

_________________
i30, 1.4 80kW 109KM
 
 
weuek 



Kolor: podkład metalizowany
Skąd: Woj. Podkarpackie
 #21  Wysłany: 2017-11-23, 22:11   

Da się bez spuszczania płynu, ale wyleje się go w pierony. No bo jak wymienisz zaworek puszczający płyn na duży obieg bez wylania się tego płynu?
_________________
Ford Focus
Hokus pokus duratorq lynx , ale rozglądam się za następcą...
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #22  Wysłany: 2017-11-24, 18:41   

dar!usz napisał/a:
Dla mojego Vin części


Kliknij na numer przy termostacie i otrzymasz oryginalny numer części Hyundai.
 
 
Waldi156 



Skąd: Ostrołęka
 #23  Wysłany: 2018-09-19, 15:47   

Kolego a sprawdzałes pompę wody?
W moim aucie po zdjęciu pompy wody okazało sie ze brakuje polowy lopatek .Gdzie sie podziały nie wiem :-)
 
 
Clins299 



Skąd: Krosno
 #24  Wysłany: 2018-10-14, 14:13   

Kolego jak masz lpg to możliwe ze przez niego nie możesz odpowietrzyć samochodu ja bym zalał na maksa i próbował jeszcze odpowietrzyć (niech nawet wyrzuci z wyrównawczego) i sprawdził bym przy tym czy termostat się otwiera obydwie wężownice od chłodnicy powinny być gorące wentylator od chłodnicy tez powinno załączyć potem. Nawiew ustaw na otwarty i wyciągnij bezpiecznik od klimy może cały czas sprężarka próbuje chłodzić bo bypas jest zacięty dlatego nie grzeje w środku tylko miesza.
_________________
Moje I30
 
 
markar74 



Kolor: brąz
Skąd: Białystok
 #25  Wysłany: 2019-01-12, 17:00   Ile czasu trwa osiągnięcie ok.90st.C

Witam. Pytanie jak w temacie posta. Jak długo nagrzewa się u Was silnik do tych ok.90st.C. teraz zimą? Jeżdzę krótką trasę ok 6 km przez miasto ok.15 min i nigdy nie nagrzeje się silnik nawet do 50st. Czy to, że jest "niedogrzany" może być powodem wysokiego spalania, ostatnio nawet 9l/100km?
_________________
Hyundai i30CW
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #26  Wysłany: 2019-01-12, 17:55   

Powinien nagrzać się spokojnie na końcu drogi do temp. roboczej. Jeśli słabo nagrzewa się to najpierw trzeba sprawdzić termostat czy nie puszcza od razu na duży obieg.
Zapala się i patrzy ręką czy rura górna nagrzewa się powoli czy jest zimna do otwarcia termostatu. Wiadomo termostat wpływa na wzrost spalania bo silnik nie nagrzewa się szybko.
 
 
aliali 



Skąd: podkarpackie
 #27  Wysłany: 2019-01-13, 13:26   Re: Ile czasu trwa osiągnięcie ok.90st.C

markar74 napisał/a:
Witam. Pytanie jak w temacie posta. Jak długo nagrzewa się u Was silnik do tych ok.90st.C. teraz zimą? Jeżdzę krótką trasę ok 6 km przez miasto ok.15 min i nigdy nie nagrzeje się silnik nawet do 50st. Czy to, że jest "niedogrzany" może być powodem wysokiego spalania, ostatnio nawet 9l/100km?


Nie wiem jak to jest w dieslu. W moim samochodzie (1.6 benzyna) po ok. 5 km jazdy po mieści silnik jest już nagrzany. Wskazówka pomiędzy 80-90 st. W twoim przypadku może być uszkodzony termostat
 
 
markar74 



Kolor: brąz
Skąd: Białystok
 #28  Wysłany: 2019-01-14, 21:40   

Sprawdziłem. Rura zimna aż do momentu otwarcia termostatu czyli ok. Może po prostu tak długo się rozgrzewa. Niemniej spalanie moim zdaniem jest za wysokie.
_________________
Hyundai i30CW
 
 
sisimon 



Kolor: szary metalik
Skąd: Zakliczyn
 #29  Wysłany: 2019-01-17, 10:08   

U mnie (silnik 1.6 benzyna) po przejechaniu 3-4 km wskazuje przez cały czas równo 90 stopni. Nigdy mi nie skacze wskaźnik od temperatury. Jak dojdzie do 90 (a dochodzi w miarę szybko) tak przez cały czas ani drgnie i stoi na 90. Kupiłem rok temu Peugeot 207 i w nim dopiero mam sajgon. Nawet po przejechaniu 20 km nie mogę uzyskać 60 stopni. Jak jest na dworze plus to czasami się udaje , zaś gdy jest minus to wogóle wskazówka ani drgnie, przez co samochód bardzo dużo pali. Dobrze że założyłem do niego gaz. Więc spalanie gazu jest w normie. Gdybym jeździł na benzynie to bym nie nadążył z tankowaniem. Jutro rano jadę wymienić w nim termostat (koszt nowego 170 zł bo jest z czujnikiem). Napiszę Wam z ciekawości czy to pomogło. Zawszy gdy temperatura jest za niska samochód dużo więcej spala gdyż próbuje po prostu dogrzać silnik (tak jakbyście jechali cały czas na ssaniu). Dlatego bardzo ważne jest aby temperatura była prawidłowa.
 
 
 
sisimon 



Kolor: szary metalik
Skąd: Zakliczyn
 #30  Wysłany: 2019-01-19, 13:14   

wymieniłem termostat w Peugeot 207 i temperatura idealnie po 4 km 90 stopni jak w Huyndai i30 i też nie skacze. W samochodzie aż za gorąco. Koszt 235 zł z robocizną. Pzdr :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM