Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

błąd przepływki - ale czy napewno?
Autor Wiadomość
maniek1983 



Skąd: Poznań
 #1  Wysłany: 2019-01-03, 09:04   błąd przepływki - ale czy napewno?

Witam forumowiczów mam taki problem ze swoim santkiem 2.7 v6 LPG.

od jakiegoś czasu wywalał błąd ubogiej mieszanki P0174 i P0171 - system za ubogi. Wracało i się pojawiało generalnie nie miało to wpływu na jazdę. Następnie wymieniłem przewody i świece bo przestał palić na jeden cylinder. Po trzech miesiącach po odpaleniu santek zaczął falować na obrotach, lampy przygasają w rytm obrotów, gaśnie, zapalił się check z błędem przepływki i ubogiej mieszanki. Miał problemy z odpaleniem, jak odpalił to ewidentny brak mocy, dławienie się przy wkręcaniu na obroty (na gazie i benzynie). jak już ruszył to jechał, dopiero gdy zwolniłem przed domem na węższych uliczkach znowu stracił moc, nie wkręcał się na obroty. Na drugi dzień od rana wszytko ok, bez kontrolki check, po ujechaniu 10 km i wyłączeniu silnika znowu to samo – generalnie przy przekręconym zapłonie i badaniu na komputerze po 20 min na aku miał 9V, ładowanie zaraz po odpaleniu 13,3V po czasie jakieś 13,6 13,7V. Lekko się zalał paliwem ale pewnie przez to, ze miał problemy z odpaleniem. Wymienię teraz wąż za przepływką (ewidentnych pęknięć nie widzę ale jest trochę skruszony, dodatkowo filtr powietrza).
Rozumiem, ze tzw. lewe powietrze może wywołać błąd przepływki? I drugie pytanie – czy owe błędy można łączyć z niskim ładowaniem, jeden mówi, że ładowanie jest dobre a drugi że powinno być ponad 14V. Chodzi mi oto, czy jak komputer ma nie takie napięcie to może źle sterować osprzętem?
 
 
zkit 



Kolor: czarny metallik
Skąd: Żuromin
 #2  Wysłany: 2019-01-03, 17:40   

Zacznij od wymiany aku. 9V to złom. Ładowanie powinno być około 14.4 ale jeśli aku pobiera dużo prądu to alternator nie daje rady. Brak mocy i dławienie przy przyśpieszaniu wskazują na przepływkę, ale dobre aku to podstawa. Ja w moim 2.0 CRDI przy włączonych świecach żarowych nie mam mniej niż 11.5, a jak się świece wyłączą wraca na 12.5.
 
 
maniek1983 



Skąd: Poznań
 #3  Wysłany: 2019-01-04, 12:21   

Dziękuje kolego za odpowiedź.

czytałem jeden z wątków na forum, że komputer wskazywał na przepływkę, która została wymieniona (mało nie kosztuje), nic to nie dało i następnie został wymieniony czujnik temperatury z tego co pamiętam i też nic to nie dało. Dopiero zmiana mechanika pomogła, stwierdził uszkodzony aku – czasami rozwiązania są prostsze niż się wydaje.
Rozumiem, że można stwierdzić, iż aku może być przyczyną moich problemów co dodatkowo powoduje obciążenie alternatora, który słabo ładuje i daje przekłamania na kompa i dalej na przepływkę. Czy łączyć wadliwy aku ze słabym ładowaniem alternatora?
Podjadę jeszcze na profesjonalną diagnozę do elektronika i sprawdzimy parametry przepływki.
 
 
Arni71 



Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
 #4  Wysłany: 2019-01-04, 13:59   

Przy słabym ładowaniu z reguły w pierwszej kolejności sprawdza się stan akumulatora.
_________________
Hyundai Tucson 2.0 16V '09 + LPG / Citroen Xsara Picasso 1.8 16V '01 + LPG
 
 
marunio 



Skąd: Pułtusk
 #5  Wysłany: 2019-01-04, 17:32   

Też miałem te błędy P0174 i P017, wymieniłem przepływomierz i narazie spokój.
_________________

 
 
maniek1983 



Skąd: Poznań
 #6  Wysłany: 2019-01-05, 15:29   

Akumulator podniesiony....nadal nic.
Ładowanie 13.3V więc trzeba zabrać się za alternator.

Pozostaje problem spadku mocy, dlawienia. Wymienię przeplywkę. Kolego jaka dałeś przepływkę?
Zastanawiam się jeszcze nad zapchanymi katalizatorach i ewentualnie wykrece egr. Co myślicie? No i pytanko gdzie mniejwiecej jest ten egr, lub gdzie wchodzi rurka w kolektor od niego?
Poza tym czujnik ciśnienia paliwa jest dosyć zawilgocony i z kolektora idzie do niego nieoryginalny miękki wężyk, który można praktycznie zsunąć ręką, ktoś to przypiał na ,trytke,.
Nie wiem czy może on mieć związek z jazdą na lpg.
Gdy silnik zaczyna nierówno.pracować i dlawic się wykonam.przeplywke i wszystko wraca do normy-pewnie komputer podaje wartość optymalna. Po podłączeniu przeplywke silnik zaczyna znowu swirować.
 
 
maniek1983 



Skąd: Poznań
 #7  Wysłany: 2019-01-07, 19:49   

Ponawiam pytanie. Gdzie jest egr w tym.santafe 2.7V6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM