Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: dylemat, i40, kupie, nad, silnikiem

Kupię i40 - dylemat nad silnikiem
Autor Wiadomość
gutek8654 



Skąd: Łódź
 #16  Wysłany: 2018-12-18, 10:23   Kupię i40 - dylemat nad silnikiem

Hej,

Rodzina się powiększa, padło na i40 z rynku wtórnego rocznik 2011-2013.

Jestem w mocnej kropce jaki silnik wybrać:
- 1.6 GDI - wydaje mi się trochę za mały na takie auto
- 2.0 GDI - dość mało egzemplarzy na rynku wturnym, niepewność jeżeli chodzi o spalanie, liczę na <10l w cyklu mieszanym a straszą mnie mocno wyższym
- 1.7 CRDI - dwumasa, DPF, niskie spalanie ale czy warto?

Możecie cokolwiek podpowiedzieć? Jakieś doświadczenia? Zdań pewnie będzie tyle co uzytkowników ale wszystkie (bez obrażania zdań innych) z chęcią wysłucham bo mam mętlik w głowie.

Pozdrawiam
_________________
Honda CR-Z
 
 
gutek8654 



Skąd: Łódź
 #17  Wysłany: 2018-12-21, 15:46   

haha no opis śmieszny :-D
ale mam śmieszniejszą historię: kupowałem auto z 2011 roku a opony z 2005 :mrgreen: na pytanie do właściciela o co chodzi, to wielkie oczy zrobił i ściema że na takich kupił :roll:
więc niektórzy kurka nawet na oponach kręcą ;-)
_________________
Honda CR-Z
 
 
gutek8654 



Skąd: Łódź
 #18  Wysłany: 2018-12-31, 08:22   

od razu uprzedzam: ludzie z uprzedzeniami marek na/z F proszeni są o nie czytanie :-P
czy ktoś z Was rozważał może Peugeota 508 z silnikiem HDI? Większa gama silników, bogate wyposażenie, osobistych odczuć jak na razie pisać nie będę ;-)
_________________
Honda CR-Z
 
 
Bartek_wroc 



Skąd: okolice Wrocławia
 #19  Wysłany: Wczoraj 1:09   

gutek8654 napisał/a:
od razu uprzedzam: ludzie z uprzedzeniami marek na/z F proszeni są o nie czytanie :-P
czy ktoś z Was rozważał może Peugeota 508 z silnikiem HDI? Większa gama silników, bogate wyposażenie, osobistych odczuć jak na razie pisać nie będę ;-)


Mam Citroena C5 2.0 HDi, 163KM. SILNIK BAJKA !
Kompletnie nie bierze oleju (nie to co w niemieckich szrotach). Tyle ile wleję, tyle zlewają przy podmianie.

No, ale do sedna. Za rok kończy mi się leasing na Cytrynę i żona stwierdziła, że trzeba się rozejrzeć za czymś nowszym.
W wakacje mieliśmy okazję pojechać nowiutkim i40 do Chorwacji. Auto miało raptem 275km przebiegu. Zrobiłem nim 4500km w miesiąc.
No i właśnie. Pytania do Was, ponieważ i40 jest jednym z modeli, który bierzemy pod uwagę.
Na pewno sedan (obecnie mam kombi i jak się zapakowaliśmy w sedana na takie wakacje, to stwierdziliśmy, że nam kombi niepotrzebny).
Tylko zagwostka z silnikiem. Mieliśmy wersję 1,7 141KM (albo 136 bo już nie pamiętam czy ten nowy ma więcej czy mniej). Spalanie do Chorwacji (w tym jazda po górach, bocznymi drogami itp.) 5,5l. Droga powrotna gdy już go bardziej docisnąłem bo pamiętałem gdzie były radary :D 6,8.
Szału nie ma. Moja cytryna z 2011r pali 6.5-6.7 i to przy naprawdę dynamicznej jeździe.
Do tego coś co mnie najbardziej zniechęciło. i40 to MUŁ. Różnica z cytryną to jak niebo i ziemia. Niby ok. 20 kucy różnicy (z czego pewnie u mnie już jakieś zdechły), ale Hyundai to jakaś porażka. Spod świateł wolno się zbiera, a przyspieszenie np. 80-140 to już w ogóle dramat.
To normalne w tym silniku????
Wizualnie auto bardzo nam się podoba, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Jest wygodne, w miarę ciche, jakość wykończenia trochę cienka jak na tę klasę auta, ale da się to przeżyć.
Czy to była kwestia małego przebiegu i np. niedotarcia jeszcze auta? Czy ten silnik tak ma?
Co z podniesieniem mocy przez nową mapę? Bo czytałem kiedyś na jakimś forum, że w i40 szybciej wtedy pada sprzęgło i coś tam jeszcze.
Generalnie potrzebowałbym min. te 160 koni, żeby to jakoś przyspieszało.
Da się coś poradzić? Czy skoro mi na tym zależy to należy sobie odpuścić i40?
Drugim modelem jaki mnie interesuje to GRAND Santa Fe (wiem, tym też nie poszaleję), ale niestety, tutaj już kasa może być problemem :/ Tym bardziej, że szukam auta max. 3 letniego, ale przede wszystkim z przebiegiem nie wyższym niż 50-60 000km.
Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi.
_________________
Citroen
 
 
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: stone gray
Skąd: Mieszków
 #20  Wysłany: Wczoraj 8:17   

Akurat jeżeli chodzi o elastyczność, to i40 fajnie jeździ. Start od 0 faktycznie pozostawia wiele do życzenia. Nie wiem czy to kwestia dotarcia :) mój ma 136KM i 227 tys przebiegu.
Jak jeździłeś nowym to teraz są 1.6 crdi 136km, wcześniej po lifcie miały 141 ale z silnika 1.7. Może te 1.6 to jakiś niewypał...
_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96'-> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' -> Hyundai i40 2011 :)))))
 
 
Alonzo_ 



Skąd: PL

 #21  Wysłany: Wczoraj 9:58   

Start i gonitwa do "100" w hyundaiu to taki przeciętniak. Du...y nie urywa.
Jeśli na tym komus zalezy to nie warto.
W sumie czego się na logike spodziewać przy takich parametrach silniczka?
i40 1,7 140 KM ma za to fajną elastyczność i to mi sie w nim podoba.
Mimo wg mnie kiepsko zestopniowanej manualnej skrzyni.

Zastanawia mnie dlaczego chcesz zmienic świeżą C5? W hydro jest?
Hyundai ani jakos super się nie prowdzi, ani nie wybiera dziur, jak zauwazyłeś ani jakoś super oszczędny nie jest...choć wg mnie z tym nie jest źle. Ja na trasie do Cro miałem 5.2 z prędkościami dopuszczalnymi +20 km.
Sedan dla mnie np ne jest problemem i nie robię z wnikających zawiasów dramatu życiowego jak niektórzy bo to kwestia pakowania bagaży. Ale kompletny brak czegokolwiek do organizowania przestrzeni w bagazniku poza siatką to jednak troszke lipa.
Masz teraz wygodne wozidło z jednym z lepszych dizli na rynku, w kombiaku...
Archaiczne na desce i podobnie jak i40 nie za bardzo precyzyjnie jeżdżace zwłaszcza szybko ale wg mnie to fajne auto i ja bym sie 100x zastanowił.
C5 to był obok i40 mój typ jak swojego kupowałem.
Czy żałuje? Nie, ale C5 miała swoje plusy.

NIe rozumiem akurat tej zamiany :-)
 
 
gutek8654 



Skąd: Łódź
 #22  Wysłany: Wczoraj 10:06   

ja przejechałem się obydwoma dieslami i jednak kultura pracy HDI kładzie na łopatki CRDI. Elastyczność CRDI również pozostawia wiele do życzenia w porównaniu do HDI. I po trzecie paleta silników w HDI jest o wiele większa. Dlatego z ciężkim sercem (bo jednak i40 ma ładniejsza sylwetkę) będzie 508.
_________________
Honda CR-Z
 
 
Alonzo_ 



Skąd: PL

 #23  Wysłany: Wczoraj 10:36   

Ja 508 2 hdi 163KM pamiętam z długich biegów i subiektywnie zza kierownicy takiej jakby mulowatości w mieście. Ale to było dawno temu gdy testowałem.
Może mi się wydawało. Ale patrząc na cyferki z tabelek to miało poparcie bo elastyczność na biegach 3-4 w i40 140KM jest naprawdę fajna i wyraźnie lepsza od większości 2 litrowej dizlowej konkurencji.
Ale inne rzeczy są nie gorsze a i nie raz lepsze. A po 6 latach jeżdżenia już widzi się wszystkie mankamenty ;-)
Jak w każdym aucie. Nie ma idealnych.
A co do kultury pracy to crdi nie pracuje źle.
  
 
 
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: stone gray
Skąd: Mieszków
 #24  Wysłany: Wczoraj 13:30   

gutek8654, a możesz potwierdzić którą wersją i40 jechałeś? przed czy poliftową, w sensie z motorem 1.7 czy obecnym 1.6? 1.7 maksymalny moment 340Nm ma już od 1750, natomiast 1.6 swoje 320 ma od 2000... i jest dostępne w wąskim zakresie. Ten downsizing w i40 nie wyjdzie im na dobre...
Sam powoli skłaniam się ku nowemu... ale najlepszą propozycją jest chyba 1.6 t-gdi w Kia Optima w podobnej cenie...
_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96'-> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' -> Hyundai i40 2011 :)))))
 
 
gutek8654 



Skąd: Łódź
 #25  Wysłany: Wczoraj 13:33   

przed FL ten mocniejszy motor z przebiegiem 250k km
Oczywiście moje odczucia mogą być mocno subiektwyne. Oba egzemplarze były tak samo wychłodzone (brane z tego samego parkingu na przejadżkę, jeden po drugim).
_________________
Honda CR-Z
 
 
Bartek_wroc 



Skąd: okolice Wrocławia
 #26  Wysłany: Wczoraj 19:26   

Alonzo_ napisał/a:

Zastanawia mnie dlaczego chcesz zmienic świeżą C5? W hydro jest?
Hyundai ani jakos super się nie prowdzi, ani nie wybiera dziur, jak zauwazyłeś ani jakoś super oszczędny nie jest...choć wg mnie z tym nie jest źle. Ja na trasie do Cro miałem 5.2 z prędkościami dopuszczalnymi +20 km.
Sedan dla mnie np ne jest problemem i nie robię z wnikających zawiasów dramatu życiowego jak niektórzy bo to kwestia pakowania bagaży. Ale kompletny brak czegokolwiek do organizowania przestrzeni w bagazniku poza siatką to jednak troszke lipa.
Masz teraz wygodne wozidło z jednym z lepszych dizli na rynku, w kombiaku...
Archaiczne na desce i podobnie jak i40 nie za bardzo precyzyjnie jeżdżace zwłaszcza szybko ale wg mnie to fajne auto i ja bym sie 100x zastanowił.
C5 to był obok i40 mój typ jak swojego kupowałem.
Czy żałuje? Nie, ale C5 miała swoje plusy.

NIe rozumiem akurat tej zamiany :-)


Nie mam hydro. Nie chciałem.
Dlaczego chcę zmienić? Głównie dlatego, że auto jest z 2011. Za rok kończy mi się leasing i auto będzie miało już 9 lat kalendarzowo. Obecny przebieg 199985 km :P
Znając polskie realia gdzie każdy szuka auta do 150 lub 200 tysięcy, to będzie ostatni dzwonek na bezproblemową sprzedaż i wzięcie w miarę rozsądnych pieniędzy. Później to już chyba trzeba by go zostawić dopóki nie padnie. O auto dbam, profilaktycznie zrobiłem rozrząd przy 185 000. Jak coś trzeba wymienić to robię to od razu, a nie odwlekam. Generalnie jestem bardzo zadowolony ze stanu technicznego. NIC złego się nie dzieje.
No, ale jak wszystko, trochę się już też opatrzył.
Generalnie mimo, iż mam 36 lat i rodzinę to lubię ostrzejszą jazdę i chciałbym zmienić na coś szybszego.
Myślałem o Maździe 6 2.5l w benzynie. Teoretycznie można łyknąć jakąś 3 letnią do ok. 80 000.
Obecnie zastanawiam się też nad Kia Proceed GT. Ta nowiutka. 204KM przy jej masie, daje fajny efekt. Auto bardzo ładne. Tylko kasa :/ Nie mam tyle gotówki, a jak sobie pomyślę, że znów miałbym brać cholerny leasing i być zdanym na łaskę i niełaskę tych cwaniaków to mi się bebechy przewracają :/ Do tego lepiej nie liczyć utraty wartości i % od rat ;)
i40 spodobał mi się wizualnie (zwłaszcza ten, którym jeździliśmy, czarny, z 2 wylotami spalin). Tylko ten silnik :/ Dlaczego oni pakują tam tak słabe silniki, a KIA jakoś potrafić mieć szeroką gamę i dla dziadków i dla młodszych lubiących zaszaleć.
_________________
Citroen
 
 
Alonzo_ 



Skąd: PL

 #27  Wysłany: Wczoraj 20:20   

Wszystko juz jest jasne i teraz rozumiem :-)
Ja od siebie powiem Tobie tak - szukaj 2 litrowego dizla i w razie co
to dorzuć mu koksu albo turbobenzyny.
Mazda 2,5 to zły wybór wg tego co piszesz. Jak kazda wolnossąca 4 garowa motorownia wg mnie.
To jedzie niespecjalnie wyraźnie lepiej od 2.0 a pije więcej. I po dobrym turbodizlu w odczuciach nie jedzie.
Jak kupowalem swojego jeździlem poprzednia 2 litrową benzyną a jesienią ub.r. nową po lifcie zarówno 2.0 jak i 2.5 jednego dnia i mysle ze nie bylbys zadowolony. Ja nie bylem...nawet przy i40 z tym moim silniczkiem.
Ja w hyundaiu widzę wady ale kazde je ma z tzw wozideł dla ludu a nie aut marzeń. Mam sedana w 1.7 136km i mi w zupelnosci wystarcza. Do dynamicznego wyprzedzania solo sie nadaje. A z rodziną jezdzę spokojnie. Wtedy liczy sie ilość miejsca, komfort i niemęcząca prędkość podróżna. I to mam.
Nie jestem zawalidrogą. Nie jeżdżę wolno. Ale w naszych realiach drogowych uwazam moją i40 za optymalny wybór dla mnie.
Jak trzeba szybko to też ona daje radę. Tylko w 90 kilku % przypadków nie widzę sensu sie ścigać. Urwę kilka minut a i tak na najblizszym korku stać wszyscy będziemy razem a auta które wyprzedzil ostatecznie będą w tym korku kilka pozycji za mną czyli moze 100-200 metrów ode mnie. ....j
A jak smakuje pauza bez prawka już wiem.
I to w tej dychawicznej i40 mi zabrali ;-)
Od wyscigów ze swiateł bardziej wazne dla mnie jest dobra elastyczność przy wyprzedzaniu. A akurat z tym tu nie jest źle.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM