Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: bezawaryjnosc, i40, silnik, vf wersje

Przesunięty przez: tekla
2015-07-08, 12:26
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
Autor Wiadomość
malutki83 



Kolor: White Crystal PW6
Skąd: Woj. Małopolskie
 #166   Wysłany: 2015-06-23, 19:46   [i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?

Witam powoli rozglądam się za zakupem nowej I40 jaką wersję i silniki benzynowe polecacie, chodzi o kwestie bezawaryjności i trwałości, będę użytkował samochodu sporadycznie, czego w poszczególnych wersjach unikać i na co być przygotowanym użytkując Hyundaia I40? Zależy mi na waszej rzetelnej opinii.
 
 
gutek8654 



Skąd: Łódź
 #167  Wysłany: 2018-12-20, 15:33   

hej, dzieki za odpowiedzi.
Czego oczekuje: na pewno nie wyścigówki (nie patrzyłbym wtedy na i40 ;) ) chce sporego auta, z kufrem który pomieści wózek i ze dwie torby. no i szukam auta na pewno na 2-5 lat choć moze i trochę dłużej.
i40 wydaje się sensownym wyborem pod względem ceny i jakości, fajny kompromis. Rozpatrywałem jeszcze Avensisa, Accorda, Aurisa w hybrydzie z czego ten ostatni najbardziej miesza mi w głowie tylko ta cena zakupu.
Ogólnie miałem diesla i nie jest mi obca jego charakterystyka pracy (jednak benzyna bardziej do mnie przemawia). Jedyne co mi mega przeszkadza w sinikach na ON to PDF (z dwumasą da się żyć przy odpowiedzialnej jeździe). Auto raczej na większe przejażdżki więc niby DPF nie strzaszny, ale życie pokaże.
Mam ten sam problem, który miał waszek_rmc, prawie całkowity brak egzemplarzy z 2.0 GDI. Pytanie: czy ludzie tak bardzo nie chcą się pozbywać czy to jest tak bardzo mierne? Na mieście widzę tylko CRDI.
No i jednak różnica w zakupie pomiędzy CRDI a GDI. 15k piechotą nie chodzi a w wieczność szukać auta nie mogę, małżonka coraz bardziej marudzi na aktualne auto
_________________
Honda CR-Z
 
 
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: stone gray
Skąd: Roszków
 #168  Wysłany: 2018-12-20, 16:15   

Moim zdaniem zaważyła różnica w cenie nowych aut, gdzie 2.0 był w podobnej co 1.7 crdi. Stad ten deficyt. A z 5 letnia gwarancja to każdy diesla brał...

[ Dodano: 2018-12-20, 16:16 ]
https://www.hyundai.pl/sy...n_2012i2013.pdf
_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96'-> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' -> Hyundai i40 2011 :)))))
 
 
gutek8654 



Skąd: Łódź
 #169  Wysłany: 2018-12-21, 07:47   

no te x lat temu jeszcze był szał na ropniaki. Po świętach przejadę się 1.7CRDI, jak praca silnika nie będzie przeszkadzać to pewnie zakupię bo cena bardzo dobra, auto od sprawdzonego człowieka a czas nieubłagalnie tyka i brzuch rośnie :-D i wtedy zagoszczę tutaj na dłużej :mrgreen:
_________________
Honda CR-Z
 
 
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: stone gray
Skąd: Roszków
 #170  Wysłany: 2018-12-21, 07:57   

Jak wersja high, czyli 136KM to będziesz zadowolony. A jaka cena jeśli można zapytać? Bo z ciekawości widzę ze 2.0 nie maja cen kosmicznych i nie odstają zbytnio od ropniakow z czasów kiedy ja kupowałem.
_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96'-> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' -> Hyundai i40 2011 :)))))
 
 
gutek8654 



Skąd: Łódź
 #171  Wysłany: 2018-12-21, 08:08   

niecałe 30k, za 2.0 trzeba liczyć od 45k (z tego co jest dostępne w portalach)
fakt tylko, że wyposażenie dość skąpe jak na możliwości (brak kamery cofania, podrzewanych foteli, panoramy, start-stop, keyless - z tych dwu ostatnich to akurat się cieszę, że ich nie uraczę) z czego najbardziej chciałem pamięć 2 ostawień fotela kierowcy, bo z żoną zawsze mamy o to spięcia :mrgreen:
_________________
Honda CR-Z
 
 
beny 



Skąd: Brzeszcze
 #172  Wysłany: 2018-12-21, 08:53   

Mam 2.0 w automacie i jestem zadowolony. Mój styl jazdy to:
1. autostrada - górny limit + trochę jeśli się da
2. cykl mieszany - w miarę dynamicznie ale bez butowania w podłogę
3. cykl miejski - z racji miejsca zamieszkania raczej nie występuje
Przy tej konfiguracji schodzę spokojnie poniżej 8, ale na 6,xx nie ma co liczyć
_________________
beny
 
 
gutek8654 



Skąd: Łódź
 #173  Wysłany: 2018-12-21, 09:21   

beny, miałem Cie na liście "do kogo napisać w sprawie 2.0" :mrgreen:
no taki rezultat przy automacie to miłe zaskoczenie :)
tylko cały czas jest problem z samym zakupem, po prostu nie ma co kupić. na otomoto jest dokładnie 7 sztuk kombi z 2.0 z czego dwie widziałem i w każdym było coś co dyskwalifikowało auto (albo naprawy blaharskie na nadszybiu - poprzednie auto z tego powodu sprzedawałem, albo wycieki)
mam jeszcze ochotę zobaczyć tę sztukę ale ciut daleko
https://www.otomoto.pl/of...html#254131fbeb
chyba zakupię najpierw raport w autodna
_________________
Honda CR-Z
 
 
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: stone gray
Skąd: Roszków
 #174  Wysłany: 2018-12-21, 15:44   

Ładny kolor. Ale od kiedy wiek opony jest wyznacznikiem autentycznosci przebiegu :)
_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96'-> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' -> Hyundai i40 2011 :)))))
 
 
gutek8654 



Skąd: Łódź
 #175  Wysłany: 2018-12-21, 15:46   

haha no opis śmieszny :-D
ale mam śmieszniejszą historię: kupowałem auto z 2011 roku a opony z 2005 :mrgreen: na pytanie do właściciela o co chodzi, to wielkie oczy zrobił i ściema że na takich kupił :roll:
więc niektórzy kurka nawet na oponach kręcą ;-)
_________________
Honda CR-Z
 
 
gutek8654 



Skąd: Łódź
 #176  Wysłany: 2018-12-31, 08:22   

od razu uprzedzam: ludzie z uprzedzeniami marek na/z F proszeni są o nie czytanie :-P
czy ktoś z Was rozważał może Peugeota 508 z silnikiem HDI? Większa gama silników, bogate wyposażenie, osobistych odczuć jak na razie pisać nie będę ;-)
_________________
Honda CR-Z
 
 
Bartek_wroc 



Skąd: okolice Wrocławia
 #177  Wysłany: 2019-01-21, 01:09   

Mam Citroena C5 2.0 HDi, 163KM. SILNIK BAJKA !
Kompletnie nie bierze oleju (nie to co w niemieckich szrotach). Tyle ile wleję, tyle zlewają przy podmianie.

No, ale do sedna. Za rok kończy mi się leasing na Cytrynę i żona stwierdziła, że trzeba się rozejrzeć za czymś nowszym.
W wakacje mieliśmy okazję pojechać nowiutkim i40 do Chorwacji. Auto miało raptem 275km przebiegu. Zrobiłem nim 4500km w miesiąc.
No i właśnie. Pytania do Was, ponieważ i40 jest jednym z modeli, który bierzemy pod uwagę.
Na pewno sedan (obecnie mam kombi i jak się zapakowaliśmy w sedana na takie wakacje, to stwierdziliśmy, że nam kombi niepotrzebny).
Tylko zagwostka z silnikiem. Mieliśmy wersję 1,7 141KM (albo 136 bo już nie pamiętam czy ten nowy ma więcej czy mniej). Spalanie do Chorwacji (w tym jazda po górach, bocznymi drogami itp.) 5,5l. Droga powrotna gdy już go bardziej docisnąłem bo pamiętałem gdzie były radary :D 6,8.
Szału nie ma. Moja cytryna z 2011r pali 6.5-6.7 i to przy naprawdę dynamicznej jeździe.
Do tego coś co mnie najbardziej zniechęciło. i40 to MUŁ. Różnica z cytryną to jak niebo i ziemia. Niby ok. 20 kucy różnicy (z czego pewnie u mnie już jakieś zdechły), ale Hyundai to jakaś porażka. Spod świateł wolno się zbiera, a przyspieszenie np. 80-140 to już w ogóle dramat.
To normalne w tym silniku????
Wizualnie auto bardzo nam się podoba, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Jest wygodne, w miarę ciche, jakość wykończenia trochę cienka jak na tę klasę auta, ale da się to przeżyć.
Czy to była kwestia małego przebiegu i np. niedotarcia jeszcze auta? Czy ten silnik tak ma?
Co z podniesieniem mocy przez nową mapę? Bo czytałem kiedyś na jakimś forum, że w i40 szybciej wtedy pada sprzęgło i coś tam jeszcze.
Generalnie potrzebowałbym min. te 160 koni, żeby to jakoś przyspieszało.
Da się coś poradzić? Czy skoro mi na tym zależy to należy sobie odpuścić i40?
Drugim modelem jaki mnie interesuje to GRAND Santa Fe (wiem, tym też nie poszaleję), ale niestety, tutaj już kasa może być problemem :/ Tym bardziej, że szukam auta max. 3 letniego, ale przede wszystkim z przebiegiem nie wyższym niż 50-60 000km.
Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi.
_________________
Citroen C5, 2011r, 2.0HDi 163KM
Ostatnio zmieniony przez Brt 2019-01-27, 13:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: stone gray
Skąd: Roszków
 #178  Wysłany: 2019-01-21, 08:17   

Akurat jeżeli chodzi o elastyczność, to i40 fajnie jeździ. Start od 0 faktycznie pozostawia wiele do życzenia. Nie wiem czy to kwestia dotarcia :) mój ma 136KM i 227 tys przebiegu.
Jak jeździłeś nowym to teraz są 1.6 crdi 136km, wcześniej po lifcie miały 141 ale z silnika 1.7. Może te 1.6 to jakiś niewypał...
_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96'-> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' -> Hyundai i40 2011 :)))))
 
 
Alonzo_ 



Skąd: PL
 #179  Wysłany: 2019-01-21, 09:58   

Start i gonitwa do "100" w hyundaiu to taki przeciętniak. Du...y nie urywa.
Jeśli na tym komus zalezy to nie warto.
W sumie czego się na logike spodziewać przy takich parametrach silniczka?
i40 1,7 140 KM ma za to fajną elastyczność i to mi sie w nim podoba.
Mimo wg mnie kiepsko zestopniowanej manualnej skrzyni.

Zastanawia mnie dlaczego chcesz zmienic świeżą C5? W hydro jest?
Hyundai ani jakos super się nie prowdzi, ani nie wybiera dziur, jak zauwazyłeś ani jakoś super oszczędny nie jest...choć wg mnie z tym nie jest źle. Ja na trasie do Cro miałem 5.2 z prędkościami dopuszczalnymi +20 km.
Sedan dla mnie np ne jest problemem i nie robię z wnikających zawiasów dramatu życiowego jak niektórzy bo to kwestia pakowania bagaży. Ale kompletny brak czegokolwiek do organizowania przestrzeni w bagazniku poza siatką to jednak troszke lipa.
Masz teraz wygodne wozidło z jednym z lepszych dizli na rynku, w kombiaku...
Archaiczne na desce i podobnie jak i40 nie za bardzo precyzyjnie jeżdżace zwłaszcza szybko ale wg mnie to fajne auto i ja bym sie 100x zastanowił.
C5 to był obok i40 mój typ jak swojego kupowałem.
Czy żałuje? Nie, ale C5 miała swoje plusy.

NIe rozumiem akurat tej zamiany :-)
 
 
gutek8654 



Skąd: Łódź
 #180  Wysłany: 2019-01-21, 10:06   

ja przejechałem się obydwoma dieslami i jednak kultura pracy HDI kładzie na łopatki CRDI. Elastyczność CRDI również pozostawia wiele do życzenia w porównaniu do HDI. I po trzecie paleta silników w HDI jest o wiele większa. Dlatego z ciężkim sercem (bo jednak i40 ma ładniejsza sylwetkę) będzie 508.
_________________
Honda CR-Z
 
 
Alonzo_ 



Skąd: PL
 #181  Wysłany: 2019-01-21, 10:36   

Ja 508 2 hdi 163KM pamiętam z długich biegów i subiektywnie zza kierownicy takiej jakby mulowatości w mieście. Ale to było dawno temu gdy testowałem.
Może mi się wydawało. Ale patrząc na cyferki z tabelek to miało poparcie bo elastyczność na biegach 3-4 w i40 140KM jest naprawdę fajna i wyraźnie lepsza od większości 2 litrowej dizlowej konkurencji.
Ale inne rzeczy są nie gorsze a i nie raz lepsze. A po 6 latach jeżdżenia już widzi się wszystkie mankamenty ;-)
Jak w każdym aucie. Nie ma idealnych.
A co do kultury pracy to crdi nie pracuje źle.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM