Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: benzyna, getz, nagrzewanie, sie, silnika, szybkie

[Getz] Szybkie nagrzewanie się silnika 1,3
Autor Wiadomość
malutki1989 



Skąd: Pińczów
 #1  Wysłany: 2018-12-05, 21:04   [Getz] Szybkie nagrzewanie się silnika 1,3

Czy to normalne, że Getz po przejechaniu 2-3 km jest rozgrzany do optymalnej temperatury?

Może zostało mi to z jazdy innymi autami z silnikami diesla, ale tamte rozgrzewały się o wiele dłużej.
 
 
Scorpio 



Kolor: ładny ;)
Skąd: Kraków/Libertów
 #2  Wysłany: 2018-12-05, 22:00   

Przy temperaturze powiedzmy 0℃ po 2-3 km raczej ciężko mieć ok 90℃ (no chyba ze w korku :P) ale ciepłe powietrze z nawiewu powinno lecieć.
_________________
 
 
 
malutki1989 



Skąd: Pińczów
 #3  Wysłany: 2018-12-05, 22:55   

Powietrze leci bardzo ciepłe, a wskazówka wędruje powoli na połówkę skali. Powiedzmy, że na połówkę, bo moja jest lekko skrzywiona i przy starcie jest poza skalą, do połówki brakuje jej akurat tych kilku mm, które "spędza" poza skalą.

Drogę jaką pokonuję jest około 1 km drogami osiedlowymi, wtedy wskazówka nie rusza się, potem jakieś 0,5 km pod górkę, kolejne 0,5 km jest już na w miarę płaskim terenie. Po pokonaniu tego odcinka silnik jest już praktycznie rozgrzany.

Nie wiem jeszcze na ile mogę ufać tej wskazówce, no ale odczucia z powietrza, które wpada przez kratki nie da się oszukać ;)
 
 
Andy 



Kolor: czarny
Skąd: Białystok
 #4  Wysłany: 2018-12-06, 08:32   

U mnie tak szybko się nie rozgrzewa. Muszę przejechać parę kilometrów, zanim instalacja gazowa się przełączy, ale nawet wtedy jeszcze daleko jest do pełnego rozgrzania silnika (powiedzmy w okolicach 0 st. C. za zewnątrz). I to wszystko przy wyłączonej dmuchawie na ciepłe powietrze do kabiny (żeby silnik szybciej sie nagrzał). Z tym, że teren płaski, bez korków i gazowania, czyli jazda na obrotach raczej niskich.
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #5  Wysłany: 2018-12-06, 20:49   

U mnie przełącza się po jakiś 2 km jak jest zimno. Mam ustawione chyba na 25 stopni a czujnik przyczepiony do obudowy termostatu bo zmieniłem parownik na model staga jako dużo tańszy od brc.
Jak się długo nagrzewa podczas jazdy to może być winny termostat. Wystarczy na zapalonym silniku przytrzymać górną rurę od chłodnicy. Jak się nagrzewa powoli to puszcza termostat.....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM