Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Ix 35 2.0 crdi -brak mocy i błąd p0488
Autor Wiadomość
adrianos503 



Skąd: Bielsko
 #1  Wysłany: 2017-10-31, 12:16   Ix 35 2.0 crdi -brak mocy i błąd p0488

Witam,

od miesiąca jestem użytkownikiem ix35 2.0 crdi 4x4 i już 5 krotnie jadąc samochodem przy stałej predkosci i obrotach auto straciło moc,nie dało się przyspieszyć,nie dało się jechać powyżej 100km/h i przekroczyć 3000tyś obrotów,w tym czasie nie świeciła sie żadna lampka check engine!Mając wpięty komputer w czasie awarii wyskoczył bład p0488 i c1555,po wyłączeniu auta i ponownym włączeniu samochód działał normalnie a komputer nie wykazał żadnych błedów.
Idąc za błędem w serwisie wymienili zawór egr,ale w ten sam dzień błąd p0488 i zamulenie auta się pojawiło.
Moja obserwacja jest taka mając wpięty komputer,że w moim hyundaiu przepustnica jest cały czas otwarta 82%,nie reaguje na pedał gazu,natomiast zamyka się podczas wyłączania auta i wraca do pozycji otwartej i podczas wypalania dpf. Sprawdzałem w starszych dieslach ford galaxy i renault megane i tam przepustnica na wolnych obrotach jest zamknieta lub pzrymknięta od 0 do 35 % a w hyundaiu cały czas 82%(chyba,że nowe silniki tak mają).

Czy przyczyną może być peszepustnica?czy macie może jakieś pomysły co może się dziać bo w serwisie rozkładają ręce:/
 
 
R0KTEMU 



Skąd: Woj. Śląskie
 #2  Wysłany: 2017-11-01, 07:16   

Sprawdź dobrze węże dolotowe czy nie ma gdzieś jakieś nieszczelności. Może też być nieszczelny intercooler. Wtedy spada ciśnienie doładowania i przechodzi w tryb awaryjny. Ja miałem pęknięty górny wąż.
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #3  Wysłany: 2017-11-01, 21:40   

Podobne objawy są przy niesprawnym przepływomierzu.
Kiedyś jak chciałem zobaczyć czy mam sprawny przepływomierz to odołączyłem wtyczkę od niego i też na desce nie było żadnych kontrolek a samochód kręcił się tylko do 3000 i ogólnie muł.
 
 
adrianos503 



Skąd: Bielsko
 #4  Wysłany: 2017-11-02, 11:10   

Dzięki za sugestię.
 
 
adrianos503 



Skąd: Bielsko
 #5  Wysłany: 2017-11-06, 11:27   

Problem chyba rozwiązany, znow pojawił się błąd P0488 i kolejny raz chciano w serwisie brać się za Egr, ale mechanik wszedł jeszcze w błędy przepustnicy i przepływomierza (w załącznik zdjęcie) I znalazł tam 3 bledy i to raczej one wpływały na zamulenie auta,przepustnica się zacinala zawór Egr dostawał za dużo spalin i chyba stąd błąd. W piątek auto idzie na serwis i mam nadzieję, że zrobią to juz w końcu raz a dobrze;)

PART_1509801844044.jpeg
Plik ściągnięto 65 raz(y) 222,07 KB

 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #6  Wysłany: 2017-11-06, 14:50   

To fajnie,że coś się wyjaśni ło i wreszcie sobie biedny serwis poradzi:)
 
 
luki0501 



Kolor: Grafit
Skąd: Opole
 #7  Wysłany: 2017-11-11, 19:10   

Witam, mam podobny problem od 2 miesięcy, podczas jazdy auto traci moc, obroty max 3000, nie ma turba. W serwisie początkowo żadnych błędów, wyczyścili sitko przy pompie paliwa, wymienili filtr paliwa, ale nie pomogło. Odstawiłem auto do zaufanego mechanika, diagnozował i stwierdził że wg. niego sterownik/nastawnik turbiny. W między czasie jak auto było u niego, z tego co mówił rozbierał ten element, zaczął nim jeździć i wszystko wróciło do normy. Mówił że może coś nie stykało w pinach/stykach. Przejechałem od tamtej pory ok. 500 km i raz w tym czasie stracił moc - oczywiście po odpaleniu ponownym jest ok. Co myślicie?
 
 
csnv 



Skąd: Olsztyn
 #8  Wysłany: 2018-12-04, 19:34   

Podpinam się pod temat. U mnie podobna sytuacja. Co jakiś czas w trakcie jazdy samochód traci moc (Kręci do niecałych 3000). Po ponownym odpaleniu wszystko ok. Co udało mi się zauważyć to w momencie kiedy próbuję go przeciągnąć zapala się check, a przy spokojnej jeździe nie. Przebieg 97K km

[ Dodano: 2018-12-05, 15:47 ]
luki0501 napisał/a:
Witam, mam podobny problem od 2 miesięcy, podczas jazdy auto traci moc, obroty max 3000, nie ma turba. W serwisie początkowo żadnych błędów, wyczyścili sitko przy pompie paliwa, wymienili filtr paliwa, ale nie pomogło. Odstawiłem auto do zaufanego mechanika, diagnozował i stwierdził że wg. niego sterownik/nastawnik turbiny. W między czasie jak auto było u niego, z tego co mówił rozbierał ten element, zaczął nim jeździć i wszystko wróciło do normy. Mówił że może coś nie stykało w pinach/stykach. Przejechałem od tamtej pory ok. 500 km i raz w tym czasie stracił moc - oczywiście po odpaleniu ponownym jest ok. Co myślicie?

Rozwiązałeś swój problem? Opis usterki jest identyczny jak u mnie :-|
_________________

 
 
jacek2 



Skąd: Kłodzko
 #9  Wysłany: 2018-12-06, 07:39   

Mam to samo. od pewnego czasu też tracił moc, zapalał się czek. Też zdiagnozowano usterkę nastawnika-sterownika turbiny. W serwisie koszt ok 2000 zł- porażka....
Na moim terenie fachman wziął 400zł za robotę i100zł za zdiagnozowanie problemu- rozebrał turbo (jest ok) przeczyścił sterownik i na razie to jakoś chodzi, ale wydaje mi się że też raz stracił moc po tej naprawie. w między czasie zamówiłem turbo ze sterownikiem w necie. Towar już przyszedł. Wiem że ważne są nr na sprężarce i na sterowniku. Nimi się trzeba kierować przy szukaniu części zamiennych. U mnie turbina firmy KKK jest, a powinna być gareta wg Vin i poszukiwaniach przez serwis....
Tyle w temacie. Ktoś zainteresowany informacjami- 601893976 ale nie w nocy :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:
_________________
JK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM