Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Autor Wiadomość
lukaszpiast 



Skąd: Lubelskie
 #1   Wysłany: 2018-10-10, 19:59   [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...

Witam , idzie zima i tak samo jak wielu z was zastanawiam się co tu zrobić by ochronić swojego diesla przed wytrącaniem się parafiny z paliwa w mrozy czyli potocznie mówiąc żelowaniu paliwa . Pora na DEPRESATORY zwane też „antyżelami” obniżają zarówno temperaturę blokowania zimnego filtra, jak i temperaturę mętnienia oleju napędowego. Silniki wyposażone w układ common rail jest delikatny i czuły na paliwo i wlewanie byle czego do baku niesie za sobą duże ryzyko . Są różne dodatki do paliwa Black Arrow skyd , xeramic anty żel , xeramic diesel protect -40 , stp , i wiele wiele innych . Czy te dodatki nie zaszkodza naszym silnikom CRDI ? Czy warto je stosować ? Jakie dodatki stosujecie zima do paliw by uszlachetnić trochę te nasze marnej jakości paliwo. Podzielcie się koledzy z nami swoimi doświadczeniami , wskazówkami , opiniami , bo lepiej zapobiegać niż leczyć ;
_________________
Lukaszpiast
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #2  Wysłany: 2018-10-10, 23:13   

Mój Tucson stoi pod chmurką cały rok i nie miałem problemu z paliwem. Warunek to tankuje na dobrej,sprawdzonej stacji i tyle. Co do dolewania czegoś do ropy to ja dodaję 250 ml oleju do benzyny do silników dwusuwowych na cały bak. Jak tylko maszyna ma prąd w akumulatorze to pali bez problemu :)
 
 
lukaszpiast 



Skąd: Lubelskie
 #3  Wysłany: 2018-10-11, 05:51   

Ja kiedyś dolewałem do Passata 1.9 PD tdi 131km xeramik diesel protect -40 i powiem szczerze jak były takie mrozy w tamtym roku to odpalał bez problemu a stał pod chmurka jak hyundai i oby akumulator był dobry i trach za pierwszym ale tu ze względu na common rail troszeczkę się obawiam właśnie rożne opinie chodzą jedni piszą ze leja i bez problemu drudzy nic nie leja i tez dobrze a jeszcze inni odradzają takie wynalazki...

Tutaj jest fajny link z testem depresatorów rożnych :


A tutaj tabela wyników z tego testu :
http://www.oiler.com.pl/viewpage.php?page_id=20
_________________
Lukaszpiast
Ostatnio zmieniony przez Brt 2018-10-13, 19:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #4  Wysłany: 2018-10-11, 06:14   

Ja nie leje nic oprócz oleju do dwusuwów,tankuje w miarę sprawdzone paliwo i nie miałem problemów z odpalaniem a stoi cały rok pod chmurką.
 
 
lukaszpiast 



Skąd: Lubelskie
 #5  Wysłany: 2018-10-11, 06:19   

A olej jaki lejesz i po co ? by poprawić smarność paliwa? Bo zimą to raczej olej 2T mało co poprawia chyba ?? W sumie nie wiem bo nie stosowałem nigdy ;)
_________________
Lukaszpiast
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #6  Wysłany: 2018-10-11, 07:13   

Ogólnie oleje 2t poprawiają smarowanie układu,mają właściwości czyszczące. Jak już dolewać to tylko półsyntetyczny.
 
 
lukaszpiast 



Skąd: Lubelskie
 #7  Wysłany: 2018-10-11, 08:26   

A ty jaki dolewasz ? ja słyszałem o oleju Orlen 2T Semisynthetyk ,Półsyntetyczny olej do silników dwusuwowych , ponoć dobry bo Szthiloski zostawia nagaru dużo nagaru , sadzy czy coś takiego...
_________________
Lukaszpiast
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #8  Wysłany: 2018-10-11, 08:51   

Ja na razie leje Ravenol 2t. Na wielu forach polecany i ma dobry stosunek ceny do jakości. I nie nie jestem żadnym przedstawicielem tej firmy :) Ogólnie to zacząłem iść w tą firmę właśnie od tego oleju do 2t.
 
 
Andrzej57 



Kolor: blue titanium
Skąd: G.Śląsk
 #9  Wysłany: 2018-10-11, 15:10   

Też zacząłem dolewać "miksturę" do paliwa. Mój wybór padł na Archoil ze względów ekonomicznych i opinii, wychodzi wiele taniej jak olej 2T. Skutki na + zauważalne :-)
 
 
Zibi.S68 



Skąd: Kraków
 #10  Wysłany: 2018-10-13, 20:50   

kiedyś dodawałem taki specjalny dodatek do paliwa firmy Castrol ale go ponoć nie produkują obecnie dolewam środek kleen flo produkcji kanadyjskiej i jestem zadowolony cenowo dwa razy tańszy niż Castrol
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #11  Wysłany: 2018-10-14, 04:50   

Z tymi dodatkami to jest pewnie tak jak z tymi płukanka mi do silników. Niby piękne opakowania a 90% składu to nafta czy tam ropa. z tymi dodatkami też może być podobnie i suma summarum w mniejszym lub większym stopniu wszyscy dolewamy olej do 2t ;) bo każdy stosuje niby coś innego a wszyscy zadowoleni :)
 
 
lukaszpiast 



Skąd: Lubelskie
 #12  Wysłany: 2018-10-14, 20:53   

Ale niby te dodatki coś dają widać po teście że mętnienie paliwa po niektórych dodatkach prawie całkowicie ustaje obecnym sobie parę postów wyżej .. Tutaj dla ciekawskich mam test paliw zimowych znanych stacji naprawdę warte obejrzenia polecam , zima się zbliża artykuł w sam raz ;)



A tutaj druga część testu z komora chłodnicza i samochodem



A tak z ciekawości ktoś używa właśnie oleju do 2T ? Smarność paliwa się poprawia? W zimie tez stosujecie oleje 2T ? Słyszałem o 2 dobrych Liqui Moly 1052 i Orlen 2T Semisyntetyk używał ktoś tych środków? Czy zima też używacie oleju 2T ? Nic się nie osadza w baku ? Dobrze się miesza z olejem napędowym zima?
_________________
Lukaszpiast
Ostatnio zmieniony przez Brt 2018-10-20, 08:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Taxidriver 



Skąd: Lublin
 #13  Wysłany: 2018-10-24, 20:24   

Ja z kolei dodaje benzynki do ropy średnio co 2-3 zbiornik, w zimie raczej co 2. Ropa z orlrnu, lub Białoruska bez EU BIO syfu.;) od czasu do czasu 2T . Po przebiegu prawie 300 TKM(mój przebieg razem miał ok 500 ) w galaxym logi silnika takie jak przy zakupie tak samo robiłem tyle że bez oleju 2T.
 
 
lukaszpiast 



Skąd: Lubelskie
 #14  Wysłany: 2018-10-28, 14:55   

Nie wiem co sądzicie o dolewaniu benzyny do ropy ale mi się wydaje ze w takich nowych silnikach jak CRDI lub ogólnie w ukladach Common Rail stosowanie nawet niewielkich ilości benzyny może się skończyć bardzo źle , a mianowicie zatarciem pompy wysokiego ciśnienia lub zatarciem wtrysków , benzyna jest sucha i zmienia właściwości smarne ropy na owiele gorsze ...
_________________
Lukaszpiast
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #15  Wysłany: 2018-10-28, 15:21   

Raczej dolewanie denaturatu polecona zimą ale do benzyny. Lanie benzyny do ropy to chyba niezbyt dobry pomysł do nowych układów wtryskowych.
Zaś dolewani oleju 2t czyli mixolu praktykowano dawniej jak moda była na opałówkę jako mniej smarującą. Tak samo nie wiadomo jak na to reagują nowe wtryski. Czy to poprawia czy wprost przeciwnie.
Podobnie jest z dotryskiem oleju w instalacjach gazowych. Jedni mówią, że coś tam daje a drudzy pokazują zasyfione doloty przez resztki oleju.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM