#1Wysłany: 2018-07-29, 08:23 [Getz] Dźwięk przy przyspieszaniu (4 i 5 bieg)
Cześć.
Mam pytanie odnośnie swojego Getza.
Silnik 1.1, przebieg 112 000km. Olej Valvoline 5W30.
Ostatnio wrócił z wymiany sprzęgła. Auto dostało wigoru, przestał silnik buczeć przy 120km/h, myślałem, że to efekt placebo, ale inne osoby same to zauważyły, ogólnie jedzie bez wysiłku i sprawniej się zbiera.
Zauważyłem jednak dziwny objaw, nie wiem czy jest on od wymiany sprzęgła czy już wcześniej był.
Przy próbie przyspieszenia na 4 biegu lub 5 pojawia się takie jakby rzężenie pod maską (oprócz odgłosu silnika jest taki dodatkowy, jakby rezonsans/ coś drżało).
Identyczny objaw (tylko 10 razy głośniejszy) jest w służbowej Skodzie Citigo 1.0 (współpracownicy zawsze mówią "ale się mu gary tłuką").
W Hyundai wygląda, że to to samo tylko dużo ciszej. Na 3 biegu jest to ledwo słyszalne, na niższych w ogóle. Pojawia się też pod górkę (ogólnie pod obciążeniem).
Może to zawory? (nie były regulowane dawno o ile w ogóle). Choć wydaje mi się, że to coś związanego ze skrzynią chyba (pojawia się to przy ok. 2 tys. obrotów - i dodanie gazu).
Druga sprawa: jak samochód stoi w garażu to słyszę przez otwarte okno takie bardzo, ale to bardzo cichutkie, metaliczne "świsty". Słychać tak co 2-3 sekundy. Jest to podobny dźwięk do bardzo delikatnego ocierania klocka o tarczę. Zastanawiam się czy to nie któreś łożysko rolki, ale pod maską ciężko to usłyszeć.
Oczywiście jadę za jakiś czas do mechanika, ale u mechanika często jest tak, że on np powie, że to rzężenie jest normalne (mechanik prawie rodzina, nie jakiś "zlewający" temat), dlatego wolę najpierw podpytać dla spokoju tutaj.
PS. Znalazłem filmik oddający podobny dźwięk (13 sekunda):
Ostatnio zmieniony przez Brt 2018-10-02, 19:09, w całości zmieniany 1 raz
Mam tak samo po wymianie sprzęgła.
Była kiedyś odpowiedź na forum ,że problem jest ze sprzęgłami Valeo ,które mają nieodpowiednie tłumiki drgań do wersji silnika 1.1 . Podobno pomaga wymiana tarczy sprzęgła na oryginalną Hyundai.
Pozdrowienia!
Dzięki za odpowiedź.
Bałem się, że mechanik coś źle zmontował.
Obecnie w zasadzie przestałem na to zwracać uwagę. Kiedyś zamontuję oryginał, o ile Hyundai będzie jeszcze jeździł :)
Witam. Mam to samo wymiana sprzęgła przy 65.000 ( cała rodzinka jezdziła z początku) i te buczenie z 3/4 i 4/5 przy rozpedzaniu z niskich obrotów. Ale nie ma się co przejmować wyższe obroty i nic nie słychać. Pozdrawiam Jurek
Mnie jednak strasznie wkurza ten dźwięk. Dodatkowo samochód wpada w wibracje. Rodzina się skarży i nie chce jeździć .Spróbuje wymienić to sprzęgło
Poadrowienia
Zapytam tak przy okazji odnośnie sprzęgła - po wymianie macie tak samo jak wcześniej jeśli chodzi o wysokość "łapania"?
U mnie łapie gdzieś tak od połowy lub nawet wyżej. Nie jest to jakoś zaraz od początku. W głowie utrwaliło mi się, że nowe sprzęgło powinno właśnie od dołu łapać. Jeżdżę dla porównania Skodą Citigo i tam bierze zdecydowanie wcześniej. Czy tak jest po prostu w tym modelu?
Musisz się przyzwyczaić żeby rozpędzać samochód dłużej do większej prędkości wtedy buczenie znika, a co to wysokości pedału na początku z dołu ale po miesiącu już wyżej brało tak krótko przed połową . Jest to wada tarczy sprzęgła to buczenie
. Pozdrawiam Jurek
[ Dodano: 2018-09-20, 09:05 ]
Musisz się przyzwyczaić żeby rozpędzać samochód dłużej do większej prędkości wtedy buczenie znika, a co to wysokości pedału na początku z dołu ale po miesiącu już wyżej brało tak krótko przed połową . Jest to wada tarczy sprzęgła to buczenie
. Pozdrawiam Jurek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum