Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

zaparowane reflektory Hyundai i30 GD - PROBLEM CZY "TEN TYP TAK MA" ?
Autor Wiadomość
jareckialfa 



Kolor: ZAR GRAFIT
Skąd: Katowice
 #31  Wysłany: 2017-01-31, 13:28   zaparowane reflektory Hyundai i30 GD - PROBLEM CZY "TEN

Witajcie czy ktoś się spotkał z problemem parujących reflektorów ?
Pytam ponieważ u mnie pojawił się problem i nie jest to naturalna sprawa jak mi wiadomo.
Pisałem już w tej sprawie maila do ASO to jak usłyszałem od jednego z pracowników że "ten typ tak ma " myślę że raczej nie ma.
Coś mi się wydaje że chyba ASO broni się przed wymianą na nowe reflektory.

Czekam na Wasze info lub doświadczenia jak spotkaliście się z takim przypadkiem.
 
 
jareckialfa 



Kolor: ZAR GRAFIT
Skąd: Katowice
 #32  Wysłany: 2017-12-12, 09:32   

SphunaR napisał/a:
Byłem w salonie. Że sprawdzili (lali zimną/ciepłą wodę) i nie parowały, że uszczelki są w porządku. Do tego, że "ten typ tak ma" tylko pierwsze słyszę, żeby parowały przeciwmgielne..


i jak parują Ci nadal klosze ?
 
 
borys1966 



Kolor: srebrny
Skąd: Kraków
 #33  Wysłany: 2018-08-04, 16:24   

Witam.
Skoro istnieje już temat zaparowanych reflektorów to i ja się podepnę. Mam problem z zaparowanym halogenem . Czy jest jakiś sposób aby go wyciągnąć od strony nadkola ? Ja odkręciłem tylko 3 śrubki mocujące . 4 niestety jest poza zasięgiem reki . Próbowałem odkręcić reflektor ,aby dostać się tam od góry odkręciłem 3 śruby z góry i też nic . Wszystko trzyma zderzak. Chciałem odkręcić osłonę od dołu i też nic urwałem tylko śrubę mocującą .

Czy muszę jednak zdjąć zderzak ? jeśli tak to może ktoś wie gdzie są zaczepy żeby ich nie pourywać ? Na pewno muszę z pod maski wyjąc 6 - 8 kołków plastikowych , z nadkoli 4 kołki i odkręcić śrubę mocującą zderzak. Jeśli jej nie urwę. :-( I teraz co robić dalej , ciągnąć czy naginać jeśli tak to w którą stronę ?
To jest zdjęcie mojego halogena chyba jest pęknięty diody zaczynają już mrugać więc czas na szybką naprawę.

20180804_170011.jpg
Plik ściągnięto 33 raz(y) 1,63 MB

_________________
i30 GD 1.6 MPI G4FC 88KW 120KM 16V R4 MPI etylina
 
 
jareckialfa 



Kolor: ZAR GRAFIT
Skąd: Katowice
 #34  Wysłany: 2018-08-06, 11:17   

musisz ściągnąć cały zderzak aby odkręcić halogeny, demontaż jest bardzo prosty i na pewno nic nie uszkodzisz a założenie go z powrotem również polega tylko na wciśnięciu na ślizgi i zatrzaskuje się elegancko nie zostawiając żadnych szpar.

[ Dodano: 2018-08-06, 12:18 ]
odkręć nadkole aby mieć dobre dojście do śrub zderzaka
 
 
borys1966 



Kolor: srebrny
Skąd: Kraków
 #35  Wysłany: 2018-08-06, 19:52   

Witam.
Czyli po kolei .Na nadkolu mam do wyjęcia 4 kołki plastikowe. Nadkole odginam i odkręcam śrubę zderzaka. Z pod maski wyciągam też kołki plastikowe chyba 6 już nie pamiętam . I wyrywam zderzak z zaczepów ?

Czy osłonę od dołu też muszę odkręcać ? Z tego co pamiętam chyba nie jest przymocowana do zderzaka tylko do jakichś plastików pod silnikiem. Może pamiętasz ile jest tych zaczepów ? Z prawej strony zderzak mi lekko odchodzi więc prawdopodobnie jakiś zaczep jest już urwany.
_________________
i30 GD 1.6 MPI G4FC 88KW 120KM 16V R4 MPI etylina
 
 
RafałTczew 



Kolor: Biały
Skąd: Tczew
 #36  Wysłany: 2019-02-01, 19:32   

Witam. Mam ten sam problem z parującym halogenem w prawym reflektorze, na dodatek przestała świecić listwa LED, mam nadzieję że po wysuszeniu odpali. Tylko jak się za to zabrać. Czy samo odkręcenie nadkola wystarczy czy należy zdemontować zderzak? Nigdzie w necie nie ma żadnej wzmianki o demontażu tego reflektora... :cry:
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #37  Wysłany: 2019-02-01, 20:15   

Paruje albo klosz na styku z obudową puszcza wilgoć. Lub z tyłu odpowietrznik się zatkał. Zła wiadomość jest taka, że jak ledy złapią wilgoć to szybko padają.
 
 
borys1966 



Kolor: srebrny
Skąd: Kraków
 #38  Wysłany: 2019-02-02, 10:12   

no więc tak po zdjęciu nadkola nie odkręcimy halogena jest zamocowany na 4 śrubach . 3 śruby idzie jakoś odkręcić ale 4 jest u góry i nie ma jak dojść ręką.

Też miałem dylemat co robić ale zmusiła mnie do tego chłodnica która pękła.
naprawdę nie ma w tym nic trudnego . Odkręcamy dwie śruby w nadkolu które mocują zderzak ,możemy wyjąć kołki i odgiąć nadkole. Z pod maski od góry wyjmujemy kołki plastikowe chyba 6 są widoczne bardzo dobrze . Ja musiałem jeszcze odkręcić śruby mocujące dolną osłonę i tu był problem bo 3 śruby się urwały ( konieczne było rozwiercanie i gwintowanie śruby są utwardzone chyba 8,8 twardość ) Ale do zdjęcia zderzaka ta czynność chyba nie jest konieczna.
Chwytamy zderzak palcami obok błotnika i delikatnie ciągniemy zaczepy będą po kolei puszczać.
Dobrze jest mieć drugą osobę żeby trzymała zderzak z przeciwnej strony. Teraz mamy swobodny dostęp do halogena . U mnie był pęknięty od góry i woda się wlewała do środka . Pęknięcie zakleiłem poxipolem i z obydwóch stron zasmarowałem czarnym silikonem. Poza tym odkleiłem szybkę halogena i wkleiłem ją od nowa .
W środku halogena jest płytka elektroniczna z całym układem sterującym diodami to wszystko jest na radiatorze aluminiowym który w połączeniu z wodą pokrył się białym nalotem. Wszystko starannie i delikatnie oczyściłem i odkamieniłem . Ważne jest to że każdy element halogena można rozkręcić .
I to chyba na tyle . Składamy w odwrotnej kolejności .
_________________
i30 GD 1.6 MPI G4FC 88KW 120KM 16V R4 MPI etylina
 
 
RafałTczew 



Kolor: Biały
Skąd: Tczew
 #39  Wysłany: 2019-02-02, 21:30   

Witam. Niestety po wyjęciu reflektora i osuszeniu listwa LED nie odpaliła. Czy macie jakieś namiary do używanych części. Allegro i OLX totalna lipa. Pozdrawiam
 
 
borys1966 



Kolor: srebrny
Skąd: Kraków
 #40  Wysłany: 2019-02-02, 23:03   

Czy rozkleiłeś szkło halogena ? Inaczej nie dostaniesz się do środka żeby wyczyścić reflektor. Tak jak pisałem cała listwa led sterownik i aluminiowy radiator można rozkręcić na osobne części i dokładnie wyczyścić. W dłuższym kontakcie z wodą i prawdopodobnie solą z drogi wszystkie elementy pokrywają się białym nalotem, również płytka sterownika i wtyczki w środku . To są bardzo małe piny i jak są zasolone to nie przewodzą prądu .
Do tego jednak musisz rozkleić klosz. Inaczej nie wyczyścisz tego . Ja kupiłem jeszcze specjalny klej do klejenia kloszy i potem wszystko skleiłem na nowo.
Miałem porobione zdjęcia tego ale niestety już wszystko usunąłem z telefonu .
Co do kupienia to chyba tylko z allegro można kupić z urwanym uchwytem i przełożyć środek.
Pytałem w ASO to powiedzieli mi jakąś chorą cene kilka stówek za sztukę .
_________________
i30 GD 1.6 MPI G4FC 88KW 120KM 16V R4 MPI etylina
 
 
OLI 



Skąd: Woj. Wielkopolskie
 #41  Wysłany: 2019-02-03, 11:49   

Poszukaj w okolicy firmy modyfikującej lampy albo wyślij gdzieś. Ja mam zmodyfikowane lampy bo też mi jedna padła. Można to w miare prosto ogarnąć z tego co pamiętam. Na wyjściu jest 36v czyli potrzebny regulowany układ step-up który podnosi napięcie z 12v a jak troche pokombinujesz kilka diod, przekaźnik to można z tego postojówki zrobić :mrgreen:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/f64ef084b5b1fd17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM