Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[Warszawa - Włochy] Mechanik - Kosztorys - Czy warto ?
Autor Wiadomość
Neorasil 



Kolor: Czarny
Skąd: Warszawa
 #1  Wysłany: 2018-07-12, 09:18   [Warszawa - Włochy] Mechanik - Kosztorys - Czy warto ?

Witam,

Na wstępie, jeżeli ten temat jest w złym dziale to z góry przepraszam i proszę o przeniesienie.

Zaczynając od początku. Jestem szczęśliwym (albo i nie) posiadaczem Hyundaia Tucsona JM. Na początku tego roku byłem na stacji kontroli i jedyne co mi zdiagnozowali to do wymiany tuleje wahaczy z tyłu. Podjechałem do mechanika na koniec maja, do którego zazwyczaj jeździłem ponieważ miał bardzo dużo pozytywnych ocen na dobrymechanik.pl (Warszawa - Wola), żeby wymienił tuleje. Okazało się, że do wymiany są tylne sanki ponieważ są w stanie rozpadu, ale nie ma nowych do kupienia i jedynie używane na allegro żebym sobie sam szukał, w dodatku żebym to zrobił w innym warsztacie bo oni się tego typu napraw nie będą podejmować (za dużo spawania i nie wiadomo co z tego może wyjść w efekcie końcowym).

Podjechałem zatem do mechanika, którego mam obok pracy, auto wjechało na podnośnik i właściciel wraz ze swoimi 3 innymi współpracownikami w jednym momencie jak jeden mąż powiedzieli "O Ku**a...". Jeżeli zrobili to w jednym czasie to albo dobry scenariusz mają albo faktycznie podwozie w moim aucie było w opłakanym stanie. :D

Do wymiany okazało się że mam cały przód zawieszenia wraz z elementami hamowania oraz tą nieszczęsną tylną belkę, która notabene miała być jako jedyna do wymiany według poprzedniego mechanika.

W efekcie zapłaciłem chyba dużo, ale też i dużo zostało wymienione. I tu mam do wszystkich z Was pytanie-prośbę, aby zweryfikować czy ilość wymienionych rzeczy + robocizna jest adekwatna do tego co zostało zrobione. Efekt będzie taki, że będziemy wiedzieć czy polecać ten warsztat w Warszawie czy raczej go omijać.

Kosztorys wykonanych prac przedstawił się u mnie następująco:

I rzut:
- Wymiana wahaczy L + P przód
- Wymiana amortyzatorów przód + poduszki MC
- Wymiana łączników + gum (tu nie wiem co jest napisane: sżob.) przód
- Wymiana sworzni wahaczy
- Geometria kół przód
- Wymiana tarcz + klocków przód
Cena: 2000zł części + 1600zł robocizna

II rzut:
- Wymiana sanek tył kpl. (nowy, nieoryginalny)
- Wymiana amortyzatorów tył + poduszki MC (tego nie musiałem wymieniać ale już jak i tak był rozbierany to zasugerowano mi, żeby i to machnąć)
- Geometria kół kpl.
- Wymiana drążków poprzecznych 4szt.
Cena: 2000zł części + 1450zł robocizna

Dodatkowo mam takie metaliczne grzechotanie (chyba spod silnika albo skrzyni biegów, w momencie gdy obroty są za niskie w stosunku do nagłego przyśpieszenia, zaczyna wtedy charczeć) co już było wcześniej i chciałem żeby to naprawili. Miała to być jakaś blaszka od tłumika. Zostawiłem auto. Wymienili mi tablice rejestracyjne bo myśleli że to to, gumki, podkładki, gumy pomiędzy osłonami, piankowe podkładki nawsadzali gdzie się da, w efekcie, do wymiany jest chyba tłumik drgań bo już oplotka jest przyrdzewiała i poszarpana. Za wyspawanie i dospawanie będzie to koszt ok. 1000zł, gdzie sama taka oplotka widziałem, że kosztuje do 200zł. Za tablice (z logo ich firmy - czyli dodatkowa reklama bez pytania klienta), gumki itd. nic nie wzięli (co jest zastanawiające).

Zastanawiam się czy po prostu nie stwierdzili, że trafili na jelenia, który nie zna cen i zapłaci ile powiedzą. Aczkolwiek przed robocizną wiedziałem jakie będą koszta i takie ostatecznie były, czyli świadomie się godziłem na to.

Moje pytanie do Was, czy to co przedstawiłem powyżej, jest rozsądne czy zwykłe naciągnie ? Załączam dodatkowo zdjęcie przednich wahaczy, które u poprzedniego mechanika miały wymieniane tuleje oraz ich stan techniczny, które według poprzedniego mechanika też były najwidoczniej ok...

Będę wdzięczny za jakiekolwiek komentarze z Waszej strony.

DSC_4094.JPG
Plik ściągnięto 10 raz(y) 2,88 MB

DSC_4093.JPG
Plik ściągnięto 8 raz(y) 2,85 MB

DSC_4092.JPG
Plik ściągnięto 6 raz(y) 2,85 MB

DSC_4091.JPG
Plik ściągnięto 6 raz(y) 2,78 MB

DSC_4090.JPG
Plik ściągnięto 6 raz(y) 2,95 MB

Ostatnio zmieniony przez Neorasil 2018-07-19, 10:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #2  Wysłany: 2018-07-12, 19:57   

Ze zdjęć wynika cała kwintesencja jakości blachy w hyundaiach. Podobnie rdzewieją sanki w getzie a nowe oryginały to z 1500 a zamiennik ok 500zł. Guano materiał i nawet w starszym daewoo tico nie miałem rdzy w sankach silnika.
Co do zdjeć. Spawać takie wahacze to raczej nieopłacalne skoro jeszcze są tuleje wywalone. A jak mechanik je regenerował i założył spowrotem to się dziwię z takimi dziurami. Jak pęknie podcxzas jazdy to można potem żałować.
A chyba lepiej szukać dobrej używki na allegro choć pewnie wybór będzie mały bo to nie WV gdzie pełno części wokoło.
Faktem, że ten mechanik co polecał pozbycie się samochodu pewnie też miał rację, bo jeśli gnije na spodzie to będzie tylko gorzej.
Te dwie naprawy kosztowały 3,5tys czy też 2 razy tyle? Bo wtedy to kosmos stawka....
 
 
Neorasil 



Kolor: Czarny
Skąd: Warszawa
 #3  Wysłany: 2018-07-13, 07:20   

@robaszek127 , dzięki za komentarz.

Też od mechanika dostałem cenę za tylne sanki (zamiennik nowy - 1000zł , oryginał nowy - 1500zł). Właśnie nie regenerował całych wahaczy, tylko tuleje same wymienił. Jak na zdjęciach. Ja tam nie widzę nic wymienionego, czyli mnie w ch**a zrobili.

Co do ceny to jest tak jak rozpisałem. Koszt ogólny za całe zawieszenie wyniósł z robocizną 7tys. ...
Jestem w stanie uwierzyć, że sporo dałem za części bo taki 1 amortyzator to ok. 400zł, a wymieniłem wszystkie. Bardziej mi się rozchodzi, czy cena "robocizny" bądź "ogólna" nie jest z kosmosu ?
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #4  Wysłany: 2018-07-13, 11:32   

Skoro zapłaciłeś już to i tak po ptokach. Znając życie znajdując jakiegoś dobrego mechanika poza warszawą sporo byś oszczędził. A dobry mechanik to nie oznacza wielkiego i ładnego budynku.
Ja bym tyle kasy nie dał za naprawę zawieszenia i zrobił jak tamten mechanik polecał. Za sprzedaż samochodu i plus te 7tys miałbyś coś innego. Sam nikomu już nie polecam hyundaia ze względu na rdzę i drogie części.
A co do ceny części wystarczy kupić samemu często się sporo oszczędza niż jak mechanik weźmie bo on liczy cenę normalną sklepową a bierze z hurtowni lub allegro.
Sam miałem nauczkę ze znajomym co mnie skasował za wymianę UPG. Miało być taniej a policzył normalne ceny gdzie sam bym sobie kupił taniej w necie i z rachunkiem.
W dzisiejszych czasach trzeba się pytać i dowiadywać inaczej potem przepłaca się portfelem.
Ale tak czy siak 7tys to dla mnie głęboki kosmos cenowy.
 
 
Neorasil 



Kolor: Czarny
Skąd: Warszawa
 #5  Wysłany: 2018-07-16, 14:31   

@robaszek127, dzięki za opinię. Daje do myślenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM