Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Koło pasowe wału korbowego 2.4l 2005
Autor Wiadomość
wartego 



Skąd: Łódź
 #1   Wysłany: 2017-09-05, 21:09   Koło pasowe wału korbowego 2.4l 2005

Hej. Mam pytanie odnośnie koła pasowego do Santa Fe 2.4 2005. Dzisiaj odebrałem paczkę z Fox Rzeszów.
Koło pasowe kosztowało 240zl.
Koło pasowe

Z tego co widzę to brak w nim gumy od strony śrub. Czy ta guma pełni jakaś ważna rolę i jest konieczna?

Tutaj foto uzywanego kola z allegro.

Pozdrawiam
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #2  Wysłany: 2017-09-05, 21:43   

Guma to tłumik drgań w oryginale jest w NTY jak widać nie. W G4JP gumy nie ma.
 
 
MikiKacpi 



Skąd: łódzkie
 #3  Wysłany: 2018-07-10, 12:15   

Czy montaż koła pasowego NTY bez tłumika drgań (gumy) nie spowoduje innych niepożądanych objawów (drgania, terkotanie itp.) ?
 
 
lucasy 



Kolor: czarny
Skąd: Łódź
 #4  Wysłany: 2018-07-11, 07:29   

Miałem ostatnio "przyjemność" wymiany koła pasowego w swoim. Najpierw uwierzyłem, że można taniej i kupiłem z allegro za 200zł zamiennik NTY. Przy montażu się ten zamiennik rozpadł, był zrobiony z bardzo kruchego stopu. Najpierw ukruszyło się troszkę a potem już poleciało, wystarczyło lekko stuknąć gumowym młoteczkiem.
Środkowy otwór też trzeba było lekko przeszlifować bo był ciut za mały.

Ogólnie to miałem z tym przejścia spore, bo pierwsza sztuka przyszła uszkodzona w transporcie.

Zamówiłem więc oryginał z FOX za 630 zł, wersja z gumą, solidna. Finalnie jestem 200zł w plecy na próbach oszczędzania :(

Pierwsze dwie fotki to koło oryginalne. ostatnia to NTY z ukruszoną krawędzią. Główną różnicą poza gumą jest grubość rantów, oryginalne koło ma zdecydowanie grubsze.

ORG.JPG
Plik ściągnięto 19 raz(y) 322,86 KB

ORG (2).jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 214,41 KB

NTY.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 107,62 KB

Ostatnio zmieniony przez lucasy 2018-07-11, 13:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MikiKacpi 



Skąd: łódzkie
 #5  Wysłany: 2018-07-11, 09:47   

Pięknie, co za buble robią w Chinach ....
Sprawdzę jeszcze ile kosztuje koło do Kia Sorento z tym silnikiem.
 
 
vanhelsing 



Skąd: Rzeszów
 #6  Wysłany: 2018-07-11, 20:08   

Koledzy, jakie mieliście objawy uszkodzonego koła pasowego?
 
 
lucasy 



Kolor: czarny
Skąd: Łódź
 #7  Wysłany: 2018-07-12, 07:12   

Głośne ćwierkanie/piszczenie dochodzące od strony koła pasowego. Po podniesieniu maski można było zauważyć, że koło 'bije' na boki.

Objawy pojawiły się nagle.
 
 
MikiKacpi 



Skąd: łódzkie
 #8  Wysłany: 2018-07-12, 09:28   

W zasadzie u mnie nie ma niepokojących objawów, ale czytałem (jakieś forum z USA, albo film na YT nie pamiętam), że te koła wytrzymują max ~100 tys. mil, więc chciałem profilaktycznie wymienić (był też na forum temat o uszkodzeniu rozrządu i silnika przez paski osprzętu, które wkręciłysię przez uszkodzone koło).
Na razie nie wymieniam - trzeba obserwować i słuchać ...
Tak na marginesie koło do Santa Fe i Sorento to jest to samo (oryginał w KIA ok. 560 zł).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM