Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[I30 GD] Dopalanie DPF jak często u was?
Autor Wiadomość
Yahoou 



Skąd: łódzkie
 #46  Wysłany: 2017-05-18, 21:03   [I30 GD] Dopalanie DPF jak często u was?

Witam. Zauważyłem, że coraz częściej w moim aucie dopala sie DPF, obecnie co około 300km. Wydaje mi się, że to trochę zbyt często... Aktualny przebieg mojego H to 7500km.
Napiszcie jak często u Was załącza się wypalanie filtra cząstek stałych.
 
 
Alonzo_ 



Skąd: PL
 #47  Wysłany: 2018-05-14, 19:36   

Dpf co chwila sie wypalający moze być efekten innych problemów. Np moze wtrysk niedomagac i kopcić sobie troche. Nie musi to mieć wplywu na samą pracę.
Bo przy tym przebiegu w trasie to naprawdę coś nie tak. Mimo ze w hyundaiu widac że wypalanie dpfa to przeyebany temat nawet w świezych autach. Dno i kilo mułu
 
 
mariusz00-82 



Kolor: Biały
Skąd: Białystok
 #48  Wysłany: 2018-06-10, 06:03   

Witam wszystkich ja dalej walczę z częstym wypalaniem DPF miasto 50 km trasa co 70-125 km😑 hultaj jest na gwarancji a więc męczę serwis.Problemy z częstym wypalanie zaczęły się jak się ociepliło w zimę w mieście wypalało co 300 w trasie co 440.Pieresze dwie wizyty skończyły się podłączeniem GDS i przeskanowaniem wszystkiego zero błędów oleju nie przybywa kontrolki nie ma auto sprawne .Na trzecia wizyte umówiłem się z kierownikiem serwisu bo moim zdaniem co 50 km w mieście to nie jest normalne .Do serwisu przyjechałem z wypalający się DPF kierownik zrobił kółko pokazałem jak wygląda wypalenie na pasku zpalania oczywiście wszystko ok jak wypala to dobrze :cry: Zostałem zaproszony na godz 14 na podłączenie do komputera ,po podłączeniu wypalania z rana nie było bo kierownik wyłączył samochód i przerwał wypalanie,ostanie zapisane wypalanie 90 km temu sadzy 10.90gram dalej zdaniem serwisu wszystko ok czyli jedziemy w trasę i sprawdzamy czy wszystko ok.Na trasie po 30 km rozpoczyna się wypalanie trwa przez 20 km kończy się przed wjazdem do ASO więc idealnie sprawdzamy zapełnienie wypaliło do ZERA :shock: Czyli wszystko jest super wypala..Wszystko przebiegło prawidłowo .. Ale jutro robi Pam trasę to w poniedziałek pan przyjedzie i zobaczymy jak po trasie...
Trasa 450 km
Pierwsze wypalanie po 93 km trwało 23 km kolejne po 90 km trwało 26 km kolejne po 82 km trwało 6 km( korki na obwodnicy Warszawy) kolejne po 111 km trwało 18 km

W poniedziałek jade do serwisu pewnie się dowiem że jest ok bo wypala a nigdzie nie jest podane co ile powinno wypalać.Co o tym myslicie :oops:

[ Dodano: 2018-06-09, 10:42 ]
Podczas tych przejechanych 60 km na komputerze było ok turbo wtryski czujniki wszystko ok.

[ Dodano: 2018-06-09, 10:44 ]
Przebieg 115 tyś

[ Dodano: 2018-06-10, 07:05 ]
Może na i30 koledzy pomogą

Witam wszystkich ja dalej walczę z częstym wypalaniem DPF miasto 50 km trasa co 70-125 km😑 hultaj jest na gwarancji a więc męczę serwis.Problemy z częstym wypalanie zaczęły się jak się ociepliło w zimę w mieście wypalało co 300 w trasie co 440.Pieresze dwie wizyty skończyły się podłączeniem GDS i przeskanowaniem wszystkiego zero błędów oleju nie przybywa kontrolki nie ma auto sprawne .Na trzecia wizyte umówiłem się z kierownikiem serwisu bo moim zdaniem co 50 km w mieście to nie jest normalne .Do serwisu przyjechałem z wypalający się DPF kierownik zrobił kółko pokazałem jak wygląda wypalenie na pasku zpalania oczywiście wszystko ok jak wypala to dobrze :cry: Zostałem zaproszony na godz 14 na podłączenie do komputera ,po podłączeniu wypalania z rana nie było bo kierownik wyłączył samochód i przerwał wypalanie,ostanie zapisane wypalanie 90 km temu sadzy 10.90gram dalej zdaniem serwisu wszystko ok czyli jedziemy w trasę i sprawdzamy czy wszystko ok.Na trasie po 30 km rozpoczyna się wypalanie trwa przez 20 km kończy się przed wjazdem do ASO więc idealnie sprawdzamy zapełnienie wypaliło do ZERA :shock: Czyli wszystko jest super wypala..Wszystko przebiegło prawidłowo .. Ale jutro robi Pam trasę to w poniedziałek pan przyjedzie i zobaczymy jak po trasie...
Trasa 450 km
Pierwsze wypalanie po 93 km trwało 23 km kolejne po 90 km trwało 26 km kolejne po 82 km trwało 6 km( korki na obwodnicy Warszawy) kolejne po 111 km trwało 18 km

W poniedziałek jade do serwisu pewnie się dowiem że jest ok bo wypala a nigdzie nie jest podane co ile powinno wypalać.Co o tym myslicie :oops:

[ Dodano: 2018-06-09, 10:42 ]
Podczas tych przejechanych 60 km na komputerze było ok turbo wtryski czujniki wszystko ok.

[ Dodano: 2018-06-09, 10:44 ]
Przebieg 115 tyś
 
 
mechsio 



Skąd: Rybnik
 #49  Wysłany: 2018-07-10, 12:50   

Moge powiedzieć, że po jakimś roku czasu zwracania uwagi na to ustrojstwo w moim aucie moge powiedzieć, ze cały ten DPF to jedno wielkie nieporozumienie. Ostatnio jechałem 500 km w jedna strone z czego 250 km autostradami i drogami szybkiego ruchu (od razu wjazd na autostrade a potem na ekspresówki). Jak myślicie w którym momencie właczyło sie wypalanie DPF'a? :D oczywiście w korkach gdzies w połowie drogi jak już zjechałem z szybkich dróg.. No i przy powrocie od razu po zagrzaniu silnika zanim jeszcze wyleciałem na jakieś drogi szybkiego ruchu. ZERO "inteligencji " w tym dziadostwie. Teraz włącza się średnio co 250 km. W zimie było to rzadziej.
 
 
Grzesiek202 



Skąd: okolice Kielc
 #50  Wysłany: 2018-07-15, 21:39   

Szkoda, że tak naprawdę nikt nie wie jak to wszystko powinno działać i co jest normalne a co nie - zwłaszcza ludzie w serwisie. Czytający cały ten wątek wiedzą, że u mnie DPF został wymieniony na nowy po przebiegu 50 tys. Było to jesienią 2017. Zimą wypalanie średnio co ok. 380-400 km, a odkąd temperatura podskoczyła, maksymalny dystans to 250km. I zabawne jest to, że normalna jazda autostradą (130km/h, 6 bieg) jeszcze bardziej skraca ten dystans :!: . Ciekawe co będzie znów zimą? Widocznie tak to wszystko jest (nie)przemyślane. Ale fakt, że po iluś niedokończonych wypalaniach (no bo i jak można to robić z praktycznie ciągle regenerującym się filtrem), nigdy nie zapaliła się żadna kontrolka a auto śmiga jak zaraz po wyjechaniu z salonu.
 
 
qbadm 



Kolor: Intense Copper
Skąd: W-wa
 #51  Wysłany: 2018-07-21, 12:03   

Cześć, wypada chyba, żebym i ja opisał swoją historię, może nie i30 GD tylko PD ale silnik ten sam :) Auto z grudnia 2017, przy 10tys. km zauważyłem, że poziom oleju 1cm powyżej max. Pojechałem do ASO w Warszawie, nazwijmy je "krzak", tam generalnie zapytano mnie czy wiem kiedy wypala się DPF, więc odpowiedziałem, że pojecia nie mam. Nie powiedziano mi, że oleju przybyło od częstego wypalania filtra - w sumie to nic mi tam nie powiedziano, gdybym nie zlecił wymiany oleju to by mnie chyba z tym stanem 1cm powyżej wypuścili do domu. Ostatecznie wymieniono olej + filtr i powiedziano, żebym obserwował co sie będzie dziać.

Zrobiłem kolejne 3tys. i oleju znów przybyło - poczytalem o wypalaniu serwisowym DPFu i dzwonię do serwisu "krzak" w Warszawie, tam sam kierownik zapewniał mnie, że wypalenie serwisowe możliwe jest tylko w sytuacji jak komputer auta na to pozwoli czyli przy zapełnieniu filtra >80%, pomyślałem sobie - robi mnie w bambuko.

Udałem się do serwisu Motortest w Warszawie, gdzie od razu mi powiedziano, że wymiana oleju w serwisie "krzak" została przeprowadzona nieprawidłowo, najpierw powinni wypalić filtr serwisowo (co oczywiscie jest jak się okazało możliwe w każdej chwili) a dopiero potem zalac nowy olej, inaczej dalej go będzie przybywać przez częste dopalanie filtra.

Serwis Motortest stwierdził 8,5g sadzy, wypalił do 0,01g, jako, ze oleju przybyło jakies 2mm na bagnecie a nie 10mm jak poprzednio, nie zdecydowałem się na wymianę, mam obserwować jak będzie się teraz zachowywać DPF. Od wizyty w warsztacie wypala sie właściwie codziennie, nie ważne czy trasa czy miasto, więc co kilkadziesiąt km. Czekam aż znów przybędzie oleju i wracam do Motortest - bo coś ewidentnie jest nie tak :(
_________________
Pozdrawiam
qbadm
 
 
mariusz00-82 



Kolor: Biały
Skąd: Białystok
 #52  Wysłany: 2018-07-30, 21:17   

Kolego i jak sytuacja z wypalaniem DPF
Ostatnio zmieniony przez Brt 2018-10-14, 19:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
qbadm 



Kolor: Intense Copper
Skąd: W-wa
 #53  Wysłany: 2018-07-31, 16:07   

Na pewno lepiej kontroluję proces wypalania, kiedy mogę czekam na zakończenie, auto odżyło po wypaleniu serwisowym, zalałem też Liqui Moly 2650 (do stosowania co 2tys. km)... Jeżdżę też trochę ostrzej, unikam zbyt wczesnego wrzucania wyższego biegu... Pomiędzy Liqui Moly będę lal profilaktycznie https://www.petrostar.pl/...00ml,p575532982 dla poprawy jakości paliwa
_________________
Pozdrawiam
qbadm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM