Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Odma w 1.6 crdi 66kw
Autor Wiadomość
satan28 



Kolor: czarny
Skąd: Kalisz
 #1  Wysłany: 2018-06-10, 23:43   Odma w 1.6 crdi 66kw

Jak w temacie, gdzie w tym silniku znajduje się odma, czy też odpowietrzenie skrzyni korbowej?
A czy u kolegów przy tym siniku podczas pracy po odkręceniu korka oleju wydobywa się jasny dym i czuć mocne dmuchanie?
_________________
Przemo
 
 
Zibi.S68 



Skąd: Kraków
 #2  Wysłany: 2018-06-13, 21:41   

Prawdopodobnie odmę albo jej namiastkę masz zrobioną tak samo jak 2.0 crdi tj. wyjście z w głowicy z dekla klawiatury jak się nie mylę średnicy ok. 20 mm wężyk idzie do zaworu / taki grzybek - od strony głowicy ma się blokować jak pociągniesz powietrze/ który jest zamontowany na przewodzie doprowadzającym powietrze to turbiny przy samej turbinie. Natomiast co się tyczy przedmuchów na korku olejowym to najlepiej oglądnąć filmiki na YouTube bo jest tam tego pełno, z tego co pamiętam to kartka papieru ma się utrzymać na głowicy przy odkręconym korku oczywiście silnik załączony wolne obroty, jak kartkę zdmuchnie to kicha. Jak za duże przedmuchy to zatkana odma ale taka konstrukcję ciężko zatkać albo pierścień olejowy jest wytarty i już właściwej szczelności nie trzyma możesz próbować go reanimować ceramizerem. No pozostaje jeszcze jedna możliwość po prostu jesteś przewrażliwiony Pozdrawiam
 
 
arni_23 



Kolor: Stone Black
Skąd: Stargard
 #3  Wysłany: 2018-06-14, 01:12   

Przewód , tzw. ODMA, znajduje się o prawej stronie silnika, stojąc przodem do auta, na pokrywie zaworowej i łączy się z z przewodem powietrznym mniej więcej w połowie długości. Spójrz w okolice turbiny.
 
 
satan28 



Kolor: czarny
Skąd: Kalisz
 #4  Wysłany: 2018-06-17, 09:50   

Ok, ale czy ten przewód łączący pokrywę klawiatury z turbo nie służy tylko do odpowietrzania góry silnika? A w jaki sposób jest odpowietrzany dół, skrzynia korbowa?
_________________
Przemo
 
 
Zibi.S68 



Skąd: Kraków
 #5  Wysłany: 2018-06-17, 13:07   

Nie spodziewaj się jakiś wynalazków w każdym silniku jest tak samo jak w twoim skrzynia korbowa właśnie tak jest odpowietrzana. Jak będziesz miał wyrobione panewki na wale pierścienie na tłokach i nie będzie już odpowiedniej szczelności to Ci będzie wywalał silnik przez korek potężne dymy, jeżeli jest to tylko dmuchanie to nic się nie dzieje tak musi być. Jak chcesz sprawdzić kondycję silnika to odepnij odmę i pojeździł z rozpięta odmą jak będziesz miał osyfiony silnik olejem to będziesz wiedział, że silnik pomału dogorywa jeżeli będziesz miał małe plamki to po oleju to znaczy że wszystko jest jak w najlepszym porządku i tak jak pisałem może jesteś przewrażliwiony. Ile w ogóle masz przejechane? bo 1.6 CRDI to dobre silniki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM