Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie
Autor Wiadomość
vivian80
[Usunięty]

 #211  Wysłany: 2012-10-08, 12:51   [Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie

Witajcie. Ostatnio przy jeździe z niewielką prędkością 20-30 km/h przy skręcaniu w prawo zablokowała mi się kierownica. Tzn. coś tam skręcić mogłam ale to była walka z kierownicą o jakikolwiek ruch. Sytuacja dość niebezpieczna bo przy większej prędkości mogłaby się zdarzyć tragedia. Pojechałam do ASO tam podpięli autko pod komputer i wykazało błąd: "C1292 Niezgodny sygnał czujnika momentu - główny&podwykonawczy". Diagnoza ASO to wymiana całej kolumny kierowniczej koszt bagatela 7500 zł :shock: Polecili mi autoelektronika (swojego nie mają) ale On nie chciał się podjąć szukania usterki. Teraz szukam innego autoelektronika ale również postanowiłam zwrócić się do Innych posiadaczy tego samochodu. Może Ktoś z Was miał podobny przypadek albo słyszał o takowym. Będę bardzo wdzięczna za wszelkie rady.
Autko do tej pory bezawaryjne. Rocznik 2008, co rok przegląd i wymiana obowiązkowych części oraz zużytych.
Zdarzyło się to tylko ten jeden raz. Od tamtej pory autko a konkretnie kierownica działa poprawnie. Wg ASO sytuacja prawdopodobnie będzie się powtarzać aż układ wspomagania całkiem padnie. Mnie raczej bardziej zależy na bezpieczeństwie.
Proszę o wszelkie sugestie - z góry dziękuję ;-)
 
 
SerV 



Skąd: Katowice
 #212  Wysłany: 2018-01-03, 21:42   

Witam
I od razu do rzeczy. Mysle że mój post pomoże osobom z problemami ze wspomaganiem.
Opisze moją walkę ze wspomaganiem która trwała prawie 3 miesiące. Wspomaganie od jakiś kilku miesiecy zaczeło warczeć i szurać przy skręcie na postoju. Potem nawet się wyłaczało np na rondzie. Stało sie to niebezpieczne. Jakiś miesiąc temu korzystając z tego tematu na forum zamówiłem czujnik z ebay - koszt 85euro z przesyłką czyli okolo 370zł. Jak się okazało czujnik przyszedł uszkodzony (z Włoch). Niestety wyszło to dopiero u mechanika i to po wielu próbach nieudanego uruchomienia wspomagania. Potem jak już doszedłem ze znajomym mechanikiem jak działa ten układ to ostatecznie potwierdziliśmy że czujnik był uszkodzony od początku a nie uszkodziliśmy go naszym montażem. Napisałem oczywiście maila do sprzedawcy ale ten sie wykpił i stwierdził że musieliśmy uszkodzić czujnik mechanicznie co oczywiście było bzdurą. Pogodziłem sie ze stratą 370zł i tym razem kupiłem czujnik w PL, po prostu z allegro. Koszt 480zł ale przynajmniej pełna pisemna roczna gwarancja (dwa lata przy wyborze wskazanych warsztatów wymieniających czujnik).
Uwaga na sprzedawce na allegro ktory oferuje te czujniki w cenie poniżej 400zł, nie polecam. Gwarancja jest wirtualna i nie wykluczone że czujniki przerabia z czujników przeznaczonych do innej marki (zmiana wtyczki i wycięcie niepotrzebnych przewodów).
No i była druga próba wymiany czujnika - tym razem oprócz info z forum miałem instrukcję (dają razem w pudełku z czujnikiem). I bingo... wspomaganie zadziałało, z małym ale... w lewo kręciło sie nieco lżej.... dzwonie do sprzedawcy i pytam. Jak sie okazało problem znany. Ponoć nie ma na rynku oprogramowania, które umożliwia programową kalibrację w tych wspomaganiach i mozna to zrobić tylko mechanicznie. Dokładnie tak jak opisano wyżej, z miernikiem, ustawiamy napięcie jak najbliższe zero. Jak mi powiedzial miły gość od którego kupiłem czujnik wystarczy ustawić idealnie w linii te dwa kliniki które widać w otworze czujnika. Jeden jest przytwierdzony do górnej płytki wewnątrz czujnika, a drugi do dolnej. Ich wzajemne przesuniecie podczas kręcenia kierownicą powoduje włączenie silniczka wspomagania. Te kliny w linii teoretycznie trzyma fabryczna zawleczka, ale nie jest idealna i wystepują przesunięcia ułamków milimetra, które już widzi sterownik wspomagania i niepotrzebnie za wczesnie włącza silnik powodując w daną stronę lżejszą pracę. Oczywiście jeśli na założonej zawleczce mamy napięcie np 0.3V to czujnik należy zamontować bez niej i uważać żeby podczas nasuwania na wałek kolumny kliny nie przesunęły się względem siebie. Po dociśnięciu czujnika zakleszcza się pierścień wokół otworu i czujnik już sie nierozkalibruje.
Jeszcze kilka bzdur, które tu wyczytałem i chce zdementować:
-nie ma czegoś takiego jak nieoryginalne chińskie zamienniki bez napisu Mexico (jak jeden sprzedawca straszy na allegro). Te czujniki produkuje tylko jedna firma, więc wszystkie dostepne na rynku są w jakości oryginałów. Firma rzeczywiście ma fabrykę w Meksyku i to jest prawda.
Nieprawdą jest też to że czujnik raz źle zamontowany i rozkalibrowany jest do wyrzucenia. O ile nie wyłamiemy tych klinów (ząbków) widocznych wewnątrz otworu jesteśmy w stanie poprawnie założyć czujnik.
Nie należy piłować żadnych ząbków, mozna wyjąc zawleczkę i zamontować czujnik bez niej, ważne żeby w momencie wsuwania na wałek kliny nie przesunęły się one względem siebie.
Bogatszy o tą wiedzę poprawiłem z kolegą mechanikiem montaż czujnika (wyzerowaliśmy napięcie na przewodach odpowiednio minimalnie przesuwając jeden klin względem drugiego. Po złożeniu i odpaleniu, wspomaganie działa idealnie już dwa tygodnie.
Sprzedawca powiedział mi również że żywotność tych czujników to min 5 lat i handluje mini juz prawie tyle i nie miał jeszcze zgłoszenia że któryś się wczesniej zepsuł, także mysle że moje wspomaganie już podziała do konca żywota mojego Accenta.
W razie pytań proszę o kontakt bo temat zglębiłem doszczętnie :D
 
 
gordoon 
NLHCN41VP6Z006043



Kolor: Sky blue metallic
Skąd: Muszyna
 #213  Wysłany: 2018-05-17, 01:50   

Przejechałem samochodem na nowym sensorze ok 80 tys km. w dwa lata. Wspomaganie sprawuje się świetnie.
_________________
Hyundai Accent III 2006r SEDAN, 1.5 CDRi - 110KM/81kW, Silnik D4FA
 
 
 
SerV 



Skąd: Katowice
 #214  Wysłany: Wczoraj 20:14   

Ja na razie 15tyś ale też zero niespodzianek.
Czujnik kupiłem na allegro od usera autotomcar. Jak widzialem ostatnio, troche staniały. Jednak monopol ma jedna fabryka i niestety cena ciągle jest niewspółmiernie wysoka do skomplikowania tego prostego sensora.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM