Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[Sonata NF] Jak zadbać o silnik 2.4?
Autor Wiadomość
Guner 



Kolor: Czarny
Skąd: Łódź
 #46  Wysłany: 2017-03-28, 20:15   [Sonata NF] Jak zadbać o silnik 2.4?

Witam wszystkich.
Jak wiadomo silnik 2,4 G4KC jest silnikiem średnio udanym i nie jeden temat na tym forum o jego uszkodzeniach powstał.
Jednak zanim do tego dojdzie co można zrobić żeby mocna taką sytuację zminimalizować?
Jakie rzeczy warto sprawdzić ewentualnie wymienić? Pompę oleju, sprawdzić rozrząd, ...
Nie ukrywam że wolę o to zadbać teraz.
Stan oleju i jego częste zmiany to rzecz oczywista. Nie męczenie silnika wysokimi obrotami na zimno też ale proszę powiedzcie co zlecić mechanikowi żeby zobaczył?

Druga strona to kwestia gazu. Zakładać czy lepiej sobie darować ten pomysł?
 
 
VelWik 



Skąd: Szczecin
 #47  Wysłany: 2018-05-16, 09:53   

Opcja z zakupem anglika jest ciekawa. Przekładka na 2.0? Samodzielna robota odpada, brak miejsca, brak sprzętu a o umiejętnościach nie wspomnę :P Majster jest w porządku, o filtrze kabinowym sam myślałem po zakupie ale przez 2,5 mc nie wiele zdążyłem zrobić. Nie wiem czy nie sprzedam Sonii tak jak stoi :(

[ Dodano: 2018-05-16, 10:02 ]
Ten anglik wychodzi 8575 PLN to słaba inwestycja tak mi się wydaje. Trzeba sprowadzić, opłacić etc. Jakoś mi się to nie kalkuluję.
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #48  Wysłany: 2018-05-16, 19:43   

To jest 2.4.

Nie myślałem o rejestracji: przyjechać legalnie o własnych siłach i pociąć na części. Trochę części użyć, resztę sprzedać, a śmieci na wysypisko/recykling. Żadnych papierów chyba do tego nie trzeba
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
VelWik 



Skąd: Szczecin
 #49  Wysłany: 2018-05-17, 00:36   

Jednak chyba wystawię jak stoi, może ktoś kupi i sobie zrobi.
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #50  Wysłany: 2018-05-17, 13:12   

To oczywiście Twoja decyzja, możemy jedynie sugerować różne opcje.

Nie zrażaj się jednak do marki.

To nie są złe samochody: mają swoje problemy i humory, ale odpowiednio traktowane, służą niezawodnie przez wiele. Przykro mi, że wpadłeś na minę.

Uszy do góry!
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
VelWik 



Skąd: Szczecin
 #51  Wysłany: 2018-05-17, 15:39   

Nie zrażam się, mam jeszcze wcześniejsze auto elantrę 01r, teraz z niej korzystam, jest tania, oszczędna bo z gazem i od półtora roku nic się z nią nie dzieje. Dokładnie wdepnąłem na minę i wybuchła bo byłem nie ostrożny. Decyzja taka bo silnik czy cały czy do poskładania wyjdzie z robotą od 6,5 do 8 tys PLN więc wole sprzedać sonię, dołożyć i kupić coś rozsądnego :) Dziękuję za wszelkie porady i próby pomocy. Zobaczymy co dalej ;)

[ Dodano: 2018-05-18, 09:27 ]
Jest światełko w tunelu, ktoś ma blok, wał i tłoki za 600zł :) może coś z tego będzie.
 
 
wol2359cm 



Skąd: mazowieckie
 #52  Wysłany: 2018-05-23, 07:10   Re: [Sonata NF] Jak zadbać o silnik 2.4?

Witam.Posiadam Sonate NF(2.4 benzyna ....od 2015 LPG) z pierwszych wypustów (grudzień 2004)...jeżdżę od 2014 roku,od samego początku mojego użytkowania zalewam silnik olejem Castrol Edgde 5W-30 -praca bez zarzutów a ostatnia wymiana to olej Millers Oil 5w-30 ...(niedługo znowu wymiana)....praca również bez zarzutów ,nawet sądzę że lepsza kultura pracy(choć za wcześniej na takie uwagi po jednej wymianie).Zalewam co 12-15 tyś km i zalecam przestrzegać tych przebiegów.Silnik w dalszym ciągu pracuje bez zarzutów. ZAPRASZAM DO WYMIANY INFORMACJI !!!!!
 
 
wtom 



Skąd: Polska
 #53  Wysłany: 2018-05-23, 12:00   

tu macie sonatę 2004 2.4 co przejechała 740tys mil
Ostatnio zmieniony przez Brt 2018-05-24, 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
darekn15 



Skąd: Warszawa
 #54  Wysłany: 2018-05-23, 21:32   

prawie 1 200 000 km robi wrażenie jak na osobówką ... aczkolwiek właściciel w około 44 sekundzie mówi o wymianie silnika na inny używany i skrzyni biegów również, chociaż niektórych słów nie rozumiem w tej wypowiedzi, no i jazda głównie po autostradzie. Może kolega Hants (chyba z UK'a) może dokładnie się wsłuchać. Ale nawet jeśli auto miało/ma 2-gi silnik to średnio na jednym zrobione 600 tyś km - jak na benzynę naprawdę trudno narzekać...
_________________
Fabia 1.2, Sonata NF 2.0
Ostatnio zmieniony przez Brt 2018-05-24, 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
VelWik 



Skąd: Szczecin
 #55  Wysłany: 2018-06-29, 14:20   

Witam po dłuższej przerwie. Silnik wyciągnięty, do wymiany blok, wał, korba z tłokiem, głowica poszła do szlifu, przy okazji sprzęgło i dwumasa do wymiany, okazało się też, że pompa oleju się uszkodziła, wygiął się wałek czy coś. Szukam po necie i znaleźć nie mogę, kilka telefonów wykonałem i też lipa. Może ktoś poratuję? Sprzęgło i dwumas znalazłem valeo ale pompa jakby nie istniała w sieci i na świecie. PLS HLP!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM