Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

ABS
Autor Wiadomość
Lord Flashheart 



Kolor: Srebrny
Skąd: Warszawa
 #1  Wysłany: 2018-04-23, 15:22   ABS

Może ktoś już coś takiego miał w swoim autku i będzie chciał się podzielić wiedzą.
Nie mogę znaleźć schematu kiedy to się dzieje. Wiec w punktach napiszę swoje obserwacje i reakcje samochodu.
1. Nawierzchnia sucha i bez piasku [asfalt]
2. Prędkość 20-30km/h
3. Hamowanie i czuję że ABS się uruchamia.
4. Na desce rozdzielczej NIE WŁĄCZA się kontrolka ABD
5. Puszczam pedał hamulca.
6. Hamuję ponownie i nic się nie dzieje, czyli zwalniam, ale bez ABS, czyli stan normalny.

W poprzednim Trajet'cie coś podobnego miałem latem, ale na asfalcie pokrytym piaskiem. Przy hamowaniu włączał się ABS, ale w momencie zadziałania ABS świeciła się kontrolka na desce rozdzielczej. Później zapalił się kontrolka i już nie miałem ABS. Okazało się, że to kable do czujnika się uwęgliły [zielone] i rozpadły się. Można mój post odszukać na forum. Podobny temat, ale co innego.

7. ABS włącza się czasami, nie zawsze. Nie mogę doszukać się schematu kiedy się włączy przy hamowaniu.


Nie sprawdzałem w jakim stanie są czujniki i pierścienie. Muszę wjechać na kanał, ale teraz nie mam jak. Pierwsze co zrobię to przeczyszczę w/w.
Jak ktoś ma jakieś propozycję to proszę pisać. Trochę czasu będę miał bo to za pasem długi weekend ;-)
 
 
rapley 



Kolor: green silver
Skąd: Olsztyn
 #2  Wysłany: 2018-04-26, 20:03   

Witam.
Właśnie jestem na etapie naprawy twojego problemu.
A mianowicie winny jest pęknięty pierścień abs w moim przypadku prawy przód.
Pierścień mnie kosztował 45 złociszy

http://allegro.pl/piersci...yMzg3M2I5NTQ%3D

Ale przy próbie wymiany nie szło odkręcić śruby mocującej sworzeń(klucz pneumatyczny i rurka).
Dlatego psikałem dużo odrdzewiaczem ale na wszelki wypadek kupiłem śrubę i sworzeń wachacza jakby jakiś hardkor miał być przy rozbieraniu.
W sobotę akcja wymiany pieścienia.
Zdam relację po wymianie. :-) :-)
_________________
Świerzak
 
 
niebrzydal 



Skąd: Woj. mazowieckie
 #3  Wysłany: 2018-04-30, 22:50   

Dokładnie już jeden mam za sobą jeszcze jeden mnie czeka :) ale płaciłem drożej.

Ps. jak to denerwuje to ja przed kupnem pierścienia wyjąłem bezpiecznik od ABS - to była zima i poczułem tą masę podczas hamowania na śniegu :)
_________________
niebrzydal
 
 
Lord Flashheart 



Kolor: Srebrny
Skąd: Warszawa
 #4  Wysłany: 2018-05-02, 16:31   

Sprawdziłem i lewy jest pęknięty.
Dzięki za pomoc.

Jak będzie mnie czekała jakaś niespodzianka w czasie wymiany pierścienia to proszę zawczasu za ostrzeżenie ;-)
 
 
rapley 



Kolor: green silver
Skąd: Olsztyn
 #5  Wysłany: 2018-05-02, 17:22   

Przed wymianą popryskaj śruby odrdzewiaczem parę razy przez kilka dni żeby nie stresować się że nie będą chciały się odkręcić.
Po zdjęciu starego pierścienia wyczyść szczotką drucianą miejsce na nowy pierścień i przesmaruj czymś żeby było tłusto bo pierścień pęka od rdzy która się robi pod pierścieniem i puchnie i w następstwie pęka.
U mnie przy wymianie wystarczyło podgrzać pierścień aż zmieni kolor i kombinerkami założony bez wbijania
i masz około 30 sekund żeby go odpowiednio ustawić zanim zastygnie i się zaciśnie.
Pozdrawiam. :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Świerzak
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #6  Wysłany: 2018-05-03, 00:53   

Polecam preparaty Wurth Rost Off Plus( i/lub) Ice. Są zajefajnie skuteczne i już kilka razy u mnie poluzowały śruby na które szykowałem gaz MAP, młotki i szlifierkę.

Bardzo fajnym (i super-tanim) odrdzewiaczem jest równiez mieszanina 1:1 płynu do ASB z acetonem. Aplikować przy pomocy oliwiarki :-)


Wkrętarki impaktowe to już większy wydatek. Nie kupuj niczego poniżej 450Nm, bo chyba nie warto
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
Lord Flashheart 



Kolor: Srebrny
Skąd: Warszawa
 #7  Wysłany: 2018-05-07, 11:30   

1. trajet
2. 2.0 benzyna
3. rok 2006
4. 103kW

Jaki pierścień?
Mam do wybory średnica wew. 85,5 albo 90,4.

[ Dodano: 2018-05-08, 09:24 ]
wyszło mi po sprawdzeniu w jakiejś firmie, że wymiary pierścienia to:

średnica wew. 85,5mm
średnica zew. 102mm
szerokość 10mm
ilość zębów 47


Zobaczymy czy się da założyć i czy będzie działać.
 
 
rapley 



Kolor: green silver
Skąd: Olsztyn
 #8  Wysłany: 2018-05-09, 22:03   

Witam.
Dobrze wykalkulowałeś z wymiarami.
Będzie pasować. :mrgreen:
_________________
Świerzak
 
 
Lord Flashheart 



Kolor: Srebrny
Skąd: Warszawa
 #9  Wysłany: 2018-05-14, 09:08   

Wieniec ABS wymieniony.
Potrzebne był:
zestaw kluczy nasadowych, WD40, gazrurka, dwa podnośniki, 4 ręce i klucz pneumatyczny bardzo pomógł w pracy.
Rozłączyłem końcówkę drążka kierownicy, odkręciłem amortyzator [2 śruby] i odkręciłem pół oś. Wszystko ładnie poszło. Później czyszczenie z rdzy miejsca pod nowy wieniec. Grzanie wieńca, włożenie go na miejsce i poskładanie wszystkiego. 2h i po kłopocie.

Dziękuję za informację gdzie szukać przyczyny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM