Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[Sonata NF] Ile wam spala ?
Autor Wiadomość
vitalyzd 



Skąd: Gdańsk
 #1  Wysłany: 2018-03-13, 18:07   [Sonata NF] Ile wam spala ?

Witam, zakupiłem autko miesiąc temu wydaje mi się że pali jak smok ! średnio zauważyłem że tankując 10L zrobiłem 70km teraz zatankowałem 58litrów wskazówka już zbliżyła się do tej wysokości gdzie tankowałem po 10L a przejechałem ledwo 270km ... myślę że do 350km dojadę na 58 litrach ... to chyba trochę za dużo ? Jazda w mieście zimą przy temperaturach minusowych . Czy to normalne ?
_________________
G4KA
 
 
kowal2000 



Skąd: Sosnowiec
 #2  Wysłany: 2018-03-13, 19:22   

u mnie ponad 10L/100 - trasa 16km ale prędkość 140. Jak jeździłem do pracy po mieście - droga 6 km - to palił 13L/100. Na trasie z umiarkowaną prędkością udało mi się zejść do 7L/100. Ale ja mam automat. Nie zauważyłem że masz PB :oops:
Ostatnio zmieniony przez kowal2000 2018-03-14, 19:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vitalyzd 



Skąd: Gdańsk
 #3  Wysłany: 2018-03-13, 20:24   

Hmmm.. to jak masz automat to więcej pali niż manual....

dziwne że aż tyle pali to jak dobrze pójdzie to wyjdzie mi spalanie 16L/ 100km :O w mieście ... jakaś masakra chyba ...

Mechanik sprawdzał komputerem lambdę i wszystko okej... to skąd takie spalanie ?

Czyżby przez ostrą zimę i trasy miasto miasto 4-10km ?
_________________
G4KA
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #4  Wysłany: 2018-03-13, 20:31   

Nieco ponad 10l/100km

https://www.spritmonitor.de/en/detail/871089.html <--- 100% autentyczne dane!


Moja magiczna kula mi mówi, że masz walnięty termostat.
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
vitalyzd 



Skąd: Gdańsk
 #5  Wysłany: 2018-03-13, 22:30   

Myślisz ze mam walnięty termostat na ile procent ? jak to sprawdzić ??

W sumie to może miałoby jakiś sens bo autko mam od miesiąca ale zauważyłem że wskazówka temperatury nigdy nie idzie wyżej lecz do pewnego poziomu... dziwne że nawet w korkach nie idzie wyżej ... to właśnie być może chodzi o termostat...a mechanik mówił że ta wskazówka to tak ma zostać w takiej pozycji ... nic... pytanie jak to samemu wymienić ...

lecz w mrozy w miarę szybko się nagrzewał po kilku minutach już z przedniej szyby leciał lód ... nie wiem w sumie to może nie ma znaczenia. ale taki termostat 100zł kosztuje to chyba nawet dla świętego spokoju warto wymienić o ile będe potrafił zrobić to samemu
_________________
G4KA
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #6  Wysłany: 2018-03-13, 23:26   

Najprostszy test "na czuja" wygląda tak. Odpalasz zimen auto i sprawdzasz rury dochodzące do chłodnicy. Jeżeli szybko robią się cieplutkie, to .. termostat do wymiany.

Bardziej realistyczny i miarodajny test polega na wyciągnieciu termostatu, wrzuceniu zimnego do szklanki i zalaniu wrzątkiem. Powinieneś bez problemu zobaczyć ruch klapki.


Podlącz się do jakieś cascady czy Torque i zobacz jaką masz temperaturę auta (po nagrzaniu).

Na początku podejrzewałbym, że masz namieszane coś z temperaturą. Może jakiś "czyptjunink" na rezystorku?

Ciśnienie w oponach jest własciwe?

W ostateczności pozstaje sprawdzić, czy masz jeszcze katalizator...


Zatankuj pod korek i zrób spokojnie 100km autostradą. Będziesz wiedział, czy na pewno masz problem mechaniczny, czy też bardzo ciężką stopę.
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
darekn15 



Skąd: Warszawa
 #7  Wysłany: 2018-03-14, 07:17   

Z podanych danych (10l na 70km) wynika że auto spala 14l PB.
Pytanie w jakich warunkach? Jeśli piszesz że w mieście i zimą , to nie jest to niestety "abstrakcyjny wynik" wskazujący na uszkodzenie np termostatu. Tutaj jeszcze ważne ile przejeżdzasz jednorazowo km (5-10, czy wiecej). Jeśli poniżej 10 km to w zasadzie zanim silnik w pełni się rozgrzeje to kończysz jazdę.

Ja mam identyczny silnik 2.0 144KM (Sonata z 2007r) zauważyłem (obserwacje w Cascade) że dopóki się nie rozgrzeje w pełni (85-90C) , to ECU podlewa sporo więcej paliwa nawet jeśli jest już dość ciepły (np 60C). Przy temperaturach jakie panowały ostatnio (u mnie poranki po -15-20 C) auto wygrzewało się po jakieś 8-10 km, obecnie przy +kilku wystarczy 5km.
Piszę o jeździe poza miejskiej.

W kalkulacji nie sugeruj się wskazaniami wskaźnika ilości paliwa, tylko konkretnym wyliczeniem ile wlałeś i ile przejechałeś - najlepiej zatankować pod korek, przejechać z 300km i znowu pod korek i tę ilość wziąć do kalkulacji .
Jeszcze taka drobna uwaga u mnie licznik "dzienny" przejechanych kilometrów trochę "oszukuje" tj. zaniża ilość przejechanych km o około 4,5% (koła standardowe R16 60/215), czyli jak się weźmie do kalkulacji ilość km bez poprawki, to wyjdzie trochę wyższe spalanie (jeśli auto pali 10/100, to wyjdzie z 0.5l wiecej).

Co do moich wyników to sprawa wyglada tak że jeżdże na lpg w cyklu 20% miasto, 80% poza miastem (wolno 60-80 km/h), Średnie spalanie lpg z kilkudziesieciu tankowań (każde po ponad 50l lpg) wychodzi 9,4l + trochę benzyny na rozruch.
Na Pb przed montażem lpg wyjeździłem kilka zbiorników w większości długie trasy, ciepłe dni - spalanie średnie około 8l, dość mocno zależne od prędkości.
W trybie 100% miasto nie jeżdzę, ale kiedyś wypytałem 2 warszawskich taksówkarzy posiadaczy Sonat (jedna przed fl silnik 2.0 144KM, druga po FL silnik 2.0 165KM).Pierwszy stwierdził że spalanie PB miał na poziomie 12-13l, drugi (po FL) 11-12l. Więc jak napisałem wyżej jeśli jeździsz tylko w mieście, raczej krótkie odcinki <10km, to w obecnych warunkach niestety ale 14l PB/100 to będzie norma dla tego auta.
Oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić termostat...
_________________
Fabia 1.2, Sonata NF 2.0
Ostatnio zmieniony przez darekn15 2018-03-14, 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wtom 



Skąd: Polska
 #8  Wysłany: 2018-03-14, 10:05   

dla porównania

mniejsza elantra XD 2.0 na automacie pali żonce w najwolniejszym mieście w Polsce 11,5-12l :-P
moja sonata 2.4gdi bierze w tym samym mieście w lecie 9,5l w zimie litra więcej
 
 
vitalyzd 



Skąd: Gdańsk
 #9  Wysłany: 2018-03-14, 11:00   

Ehh mam nadzieję że to ten termostat ... chyba kupię go w ciemno i wymienię 140zl to niedużo... a prosta jest wymiana tego ? Dużo płynu wyleci w trakcie wymiany ? Dziwi mnie ta wskazówka zawsze dochodzi do jednego momentu i stop....

20180314_073148.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 4,57 MB

_________________
G4KA
 
 
darekn15 



Skąd: Warszawa
 #10  Wysłany: 2018-03-14, 11:10   

U mnie wskaźnik temp. jest na bardzo. podobnym poziomie przy obecnych temperaturach. W cieplejsze dni, albo przy dłuższej jeździe z obrotami około 3-4 tyś bywa trochę wyżej, ale nie osiąga "kreski środkowej".
Wg mnie tak jest ok.
Jak dojdzie nowy kable VAG (niestety obecnie posiadany zrywa czesto połączenie) to podejrzę w Cascade jakiej temperaturze odpowiada takie położenie wskazówki ("za 17 do pełnej godziny")

Odnośnie spalania podanego przez kolegę wtom:
- Sonata YF ma już zupełnie inny silnik (bezpośredni wtryski i z tego co czytałem to się koreańczycy w tym modelu "przyłożyli" żeby spalanie było mniejsze niż we wcześniejszych wersjach Sonaty)
- Elantra XD to jednak klasa C- auto lżejsze o 300-400kg od Sonaty, co w mieście ma duże znaczenie
_________________
Fabia 1.2, Sonata NF 2.0
 
 
vitalyzd 



Skąd: Gdańsk
 #11  Wysłany: 2018-03-14, 12:03   

Czyli co mam i gdzie szukać przyczyny tego spalania ?
_________________
G4KA
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #12  Wysłany: 2018-03-14, 12:06   

Zrób najpierw tak jak Ci Darek mówi: spokojnie sprawdz, czy naprawdę masz problem z bardzo duzym zużyciem.

Po potwierdzeniu problemu będziemy się martwić mechaniką.

U mnie tez wskazowka temperatury jest w identycznym położeniu po rozgrzaniu. To nie fiesta, w ktorej w zaleznosci od obrotow, włączonego ogrzewania w kabinie lub ukształtowania terenu wskazowka wachlowala w polu "normal".
W Y-3 wskaznik mial swoj oddzielny, dedykowany czujnik temperatury w obudowie termostatu. ECU brało dane z dwu innych: drugiego w obudowie termostatu (tak, siedziały w nim dwa) i na spodzie chłodnicy.

Przez ostatnie nascie lat w Hyundaiach wskazowka temperatury podniosla mi się wyzej zwyczajowego wskazania tylko dwa razy: raz przy walniętej UPG, za drugim razem przy jezdzie w górach, z klimą i 5 osobami na pokładzie.

Takze, odpusc sobie narazie zakup termostatu (sprawdz ten który już masz w szklance wrzątku), bo to Cię nic nie będzie kosztować.
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
darekn15 



Skąd: Warszawa
 #13  Wysłany: 2018-03-14, 12:24   

1. Jak szybko silnik do chodzi do wskazań temp jak na obrazku? Zgrubnie jak opisałem u siebie?
2 . ile km na raz jedziesz?
3. jazda po mieście - dość płynna , czy światła co paręset metrów i powolne turlanie się?


Z przyczyn "mechanicznych" to oprócz termostatu może być np:
- lewe powierze w układzie dolotowym (można próbować oceniać na podstawie korekt STFT) przy pracy na b. jałowym
- nieszczelny wydech w okolicy mocowania sondy lambda - może fałszować odczyty lamby (miałem tak w Primerze 1.6 - skutek spalanie+ 1-1,5l).

Ale najpierw odpowiedz na pytania 1-3. "Zdrowa Sonata" niestety w mieście swoje spali - 12-13l, a na krótkich odcinkach więcej, to duże i ciężkie auto. Kolega Kowal2000 w drugim poście tego wątku podawał że "diesel" w mieście na krótkim odcinku (6km) spala mu 13l, chociaż może automat wpływa na taki wynik.

ps. doczytałem że podałeś że jeździsz 4-10 km,w takich warunkach to i "kompakt" z silnikiem 1.4 może spalić 9-10l PB

Na trasie sprawdzałeś spalanie?
_________________
Fabia 1.2, Sonata NF 2.0
 
 
vitalyzd 



Skąd: Gdańsk
 #14  Wysłany: 2018-03-14, 17:34   

Wpierw to w wolnej chwili spróbuję znaleźć termostat i sprawdzić go w "szklance" . a później gdy będę jechał autostrad sprawdzę spalanie ... tylko pytanie w okolicy jakich obrotów jechać by spalanie było "optymalne " ? bo do tej pory jeździłem 150-160 km/h ... i wtedy opowiem co dalej się dzieje.
_________________
G4KA
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #15  Wysłany: 2018-03-14, 17:51   

W 2.0 pewnie będzie około 2500-3000. W 2.4L około 2000-2200
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM