Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Hyundai i30 opinie
Autor Wiadomość
DrAdi 



Skąd: Śląsk
 #1  Wysłany: 2018-02-18, 21:42   Hyundai i30 opinie

Hej,

chciałbym poznać opinie użytkujących silnik 1.4 T-GDI.

Jak wypada w praktyce, jak ze spalaniem, wyprzedzaniem?

Warto zainwestować w DCT czy może zostać przy manualu ze względu na późniejsze naprawy?

No i jak z tłumieniem nierówności? Czy prześwit jest wystarczająco duży, bo w samym samochodzie siedzi się w miarę nisko.

Będę wdzięczny za każdą odpowiedź :)
 
 
wajkii 



Skąd: slask
 #2  Wysłany: 2018-02-19, 16:05   

Też jestem ciekawy opinii użytkowników którzy zrobili swoimi autami kilka tys km.
Jak kształtuje się spalanie?
Czy bierze olej?
Jak wygląda jakość wykonania, po czasie wyszły jakieś minusy?
_________________
Kia Rio
 
 
figur 



Skąd: Gdańsk
 #3  Wysłany: 2018-02-22, 09:17   

napiszę opinię z punktu widzenia użytkownika I30GD. zrobiłem jazdę próbną 1.4 T-GDI DCT. na plus - wyciszenie (duża poprawa), fajna praca silnika i automatu. reszta na minus - gorsze materiały wewnątrz (ale wydają sie być solidnie zmontowane), mniejsze schowki w drzwiach (o wiele krótsze) i na konsoli środkowej (tu poprzednia generacja wymiata nawet w porównaniu z niektórymi vanami), brak chłodzonego schowka (a jechałem topową wersją), mniej miejsca na tylnej kanapie (ok 3-5 cm, przy ustawieniu fotela kierowcy pod siebie). jeszcze ten tablet moim zdaniem średnio wygląda zwłaszcza mniejszy niż 8". biorąc pod uwagę cennik nie wróżę sukcesu
 
 
wajkii 



Skąd: slask
 #4  Wysłany: 2018-02-26, 14:42   

Na razie też jestem po jeździe próbnej i co do wyciszenia się zgodzę, fabryka postarała się. Jednak mam wrażenie że turbodziura jest zbyt duża i trzeba przyzwyczaić się do ruszania, zawsze prawie gaśnie. No i chyba pierwsze auto gdzie siedzisko fotela jest za wąskie.
Jednak jestem ciekaw opinii użytkowników którzy zrobili i30 trochę więcej kilometrów
_________________
Kia Rio
 
 
qbadm 



Kolor: Intense Copper
Skąd: W-wa
 #5  Wysłany: 2018-02-28, 01:27   

W moim trzeszczy nadwozie z okolic bagażnika przy ruchach skrętnych, czy np. jak jedno koło wjedzie na krawężnik a drugie jeszcze na asfalcie :-D Sytuację ratuje leasing, pół VAT i podatek wraca, więc rekompensuje kilka niedoróbek modelu :-P
_________________
Pozdrawiam
qbadm
 
 
wajkii 



Skąd: slask
 #6  Wysłany: 2018-02-28, 11:49   

@qbadm, mówisz o kombi? Jak Pertyn testował kombi to właśnie wspominał o małej sztywności nadwozia. Liczyłem że to pojedynczy przypadek... Coraz bardziej mi się i30 oddala, szczególnie po wycenie i braku jakiegokolwiek rabatu.
_________________
Kia Rio
 
 
qbadm 



Kolor: Intense Copper
Skąd: W-wa
 #7  Wysłany: 2018-02-28, 12:08   

Tak mam na myśli kombi, coś trzeszczy od samego początku, tak jak Petryn mówił, ale ja byłem tego świadom :) Koledze w Octavii trzeszczy na "lezących policjantach" przedni stabilizator, już wolę to co mam w i30, przymajmniej nie czuję się jakbym jechał żukiem na resorach jak on. To jest raczej do ogarnięcia, miałem podobnie w Golfie VI i ogarnałem to smarujac uszczelki drzwi i bagażnika, mojego teścia Superb też trzeszczy przy ruchach skrętnych nadwozia :) Nie ma aut idealnie sztywnych :) i30N ma w bagazniku rozpórkę, więc problem dotyczy nie tylko kombi - ale serio odgłosy pojawiają się tylko w specyficznych sytuacjach i nie są natretne jak np we wspomnianej Octavii.

Pamietaj, że im droższe auto tym bardziej będą bolały wszystkie niedoróbki, a w każdym coś znajdziesz :)
i20 vs. BMW F30
_________________
Pozdrawiam
qbadm
Ostatnio zmieniony przez Brt 2018-03-03, 09:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
wajkii 



Skąd: slask
 #8  Wysłany: 2018-02-28, 14:57   

No ja mam dylemat, zastanawiam się między i30 kombi/golfem kombi/octavią. Czekam jeszcze na jazdy VAGami. Jak pisałem, w i30 podoba mi się wyciszenie i prowadzenie. Jednak jest to wewnątrz najmniejsze auto, trochę wąskie siedziska z przodu, najmniej ma użytecznych dodatków (w tej cenie konkurencja ma nawiewy na tył, czujnik deszczu, aktywny tempomat i bardziej praktyczny bagażnik - bez tych pojemników pod podłogą) W skodzie skrzeczą gumy z przody, w golfie stuka tylne zawieszenie a w i30 nadwozie się skręca. Przy czym i30 obecnie wychodzi najdrożej, a ma dodatkowo navi (zbędna) i asystent pasa ruchu.
Ponieważ 1.4t-gdi i i30 to nowa konstrukcja jestem ciekaw jak sprawuje się po kilku tys km. Zużycie oleju, jakieś inne problemy? Na forum już poruszano kwestię wyłączającego się radaru, na niemieckim forum dodatkowe problemy to woda w drzwiach (brak odpływu) i zacinające się zewnętrzne klamki.

Porównanie i20 i bmw widziałem, ale w tym przypadku bmw się mega postarało, tak to nawet w tico nie skrzeczało
_________________
Kia Rio
 
 
Tomek-FmLeasing 



Skąd: Mazowsze
 #9  Wysłany: 2018-02-28, 17:09   

wajkii napisał/a:
i30 kombi/golfem kombi/octavią

Cześć,
Z ciekawości - między jakimi wersjami wyposażenia i silnikami wybierasz?
_________________
Volkswagen Golf VII
 
 
qbadm 



Kolor: Intense Copper
Skąd: W-wa
 #10  Wysłany: 2018-02-28, 18:37   

Ja golfa już mam, więc drugiego VAGa nie chciałem, auto salon Polska i przy 130tys. przestały się domykać zawory, strzała nie było ale auto straciło kompresję i laweta + wymiana 16 szklanek zaworowych. Co mnie czeka z Hyundaiem, nie wiem ale nie przejmuje się tym bo gwarancją 5lat jest a VAG jej nie daje, to samo Opel... Licząc wersję podobne do mojej w budżecie 100tys. nie mieściłem się dla Golfa, Octavii i Astry, i30 ostatecznie kupiłem za 75500 w wycenie dla leasingu, za gotówkę 78500 można go było brać, wersja Comfort a silnik jak w opisie :)
_________________
Pozdrawiam
qbadm
 
 
Leszek64_64 



Skąd: Gdańsk
 #11  Wysłany: 2018-02-28, 20:15   

Witam.
Mój model to 1.4 MPI - jednak jakieś ogólne uwagi mogą się przydać.
Mój przebieg to prawie 14 tyś. Użytkuję autko od czerwca 2017.
Minusy:
- mało KM ( przydało by się w tym modelu co najmniej 120)
- AEB (praktycznie bezużyteczne, deszcz -kamera nie działa, słońce -nie działa, światła wieczorem- nie działa)
- DAA (system monitorowania zmęczenia kierowcy - gadżet mało praktyczny)
- system start=go (moim zdaniem totalna kicha- miedzy bajki można włożyć to, że układ odpowiednio zostaje przesmarowany, szczególnie przy jakości naszego oleju)
- zużycie paliwa sporo wyższe niż podaje producent
- lekko ograniczona widoczność z przodu (masywne słupki przednie)
- sprzęgło (trochę czasu trzeba żeby się przyzwyczaić - wciskanie do podłogi)

PLUSY:
- wyciszenie (naprawdę niezłe)
- światła (mam pakiet ledowy) super, doświetlanie zakrętów, automatyczne przełączanie świateł- naprawdę działa
- zawieszenie (wchodzenie w zakręty - mam wrażenie że nie muszę go prowadzić)
- tempomat ( przydatny)
- ogranicznik prędkości (?)
- system LKAS (bardzo przydatny - szczególnie na dłuższych trasach)
- bagażnik (dosyć pojemny, dwa poziomy podłogi w bagażniku - dla mnie nieprzydatne)
- wspomaganie ruszania pod górkę ( bardzo przydatne)
- system Bluetooth (mam pakiet BUSINESS - duży plus)
- regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy ( rewelacja bo wcześniej nie miałem)
Ogólnie bardzo dobrze oceniam jako całość.Kilka moich wcześniejszych samochodów to były Fordy. Następny też będzie Hyundai. :-o
Może nie są to zbyt profesjonalne uwagi ale może komuś pomogą w wyborze nowego auta.
 
 
qbadm 



Kolor: Intense Copper
Skąd: W-wa
 #12  Wysłany: 2018-02-28, 21:08   

Co do systemu AEB to mam pewne przemyślenia :) Skoro każdy system poprawiający bezpieczeństwo w i30 korzysta z tej kamery to dlaczego akurat AEB zgłasza często problemy z działaniem? :) Ano dlatego, że to system, którego działanie musi być w 100% pewne, bo to przecież autonomiczne hamowanie a wiadomo jak może się skończyć. Każdy inny system w i30 ma większą tolerancję na kamerkę, np automatyczne światła drogowe czy LKAS działają u mnie bez problemu :) Co to systemu kontroli zmęczenia kierowcy, to już kilka razy wyczuł zmęczenie u mnie, nie skłamał, rzeczywiście byłem wtedy zmęczony i reakcje miałem opóźnione za kierownicą:)
_________________
Pozdrawiam
qbadm
 
 
figur 



Skąd: Gdańsk
 #13  Wysłany: 2018-03-02, 18:47   

Spróbuj jeszcze megane. Zrobiłem jazdę próbną i jest wporzo. Cichy, więcej miejsca, wnętrze wygląda solidnie.
 
 
wajkii 



Skąd: slask
 #14  Wysłany: 2018-03-03, 14:37   

Megane oglądałem tylko w salonie. Obsługa kokpitu i brak miejsca z tyłu na stopy przekonały mnie aby poszukać czegoś innego.
_________________
Kia Rio
 
 
DrAdi 



Skąd: Śląsk
 #15  Wysłany: 2018-03-11, 15:03   

Zastanawiam się w ogóle nad skrzynią - ręczna vs DCT w 1.4 T-GDI.

Ktoś może ma taką wersję z automatem, jak się sprawuje, czy miał jakieś problemy?

Ciekawe ile faktycznie km bezawaryjnej pracy wytrzyma takie DCT?

Miałem okazję jechać Kią Niro z taką skrzynią (wiem, inny model skrzyni, ale pokrewny) i byłem na prawdę oczarowany (mimo, że jeździłem też DSG od VW, to faktycznie skrzynia jest nieco wolniejsza, ale precyzja jest chyba bardzo podobna).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM