Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: cascade, diagnostyka, emulator, hiscan, hyundai, marki, pelna, samochodow, v0.9.3

Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
Autor Wiadomość
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #391  Wysłany: 2014-09-08, 17:38   Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan

W celu określenia czy w Twoim samochodzie złącze DLC posiada prawidłowe podłączenia żeby móc korzystać z poniższej aplikacji należy tutaj http://service.hyundai-mo...ro5/index.tiles wybrać jak poniżej na rysunku.



Dzięki koledze Szefu19 z zaprzyjaźnionego forum HCC i kolegą z newtiburon.com mamy teraz bezpłatny dostęp do narzędzia diagnostycznego HI-SCAN, którym dotychczas dysponowały tylko serwisy. Umożliwia to teraz samodzielne kasowanie błędów nie tylko jak to było dotychczas silnika, ale i ASB, ABS, SRS. Jeśli nie posiadamy w samochodzie ASB, ABS, SRS to nie musimy nic lutować i tak jak z ELM327 diagnozujemy tylko silnik.

Podczas modyfikacji interfejsu proszę nie łączyć (oprócz modelu Coupe) pinu 15 z pinem 7 (K-line). W innych modelach może pod pinem 15 być coś innego niż DTC więc lepiej nie ryzykować.

Opis pinów (zdjęcie z tematu forum HCC) gniazda DLC w Coupe widok płytki pinami samego interfejsu. Piny w samym gnieździe DLC w samochodzie są takie jak na zdjęciu poniżej.



W tym temacie http://www.forum.hyundaic...php?f=4&t=12542 opisano w skrócie czym i jak się połączyć z komputerem samochodu. Przed próbą podłączenia należy wykonać konfigurację portu do którego będzie podłączony interfejs wg poniższej instrukcji Szefu19

„podłącz interfejs do komputera (nie podłączaj jeszcze do gniazda DLC w samochodzie) przy dostępie do internetu komputer pobierze sterowniki, Wejdź w Menadżera Urządzeń, rozwiń zakładkę Porty (COM, LPT), wybierz USB Serial Port i wejdź we właściwości, następnie w zakładkę Ustawienia portu i wybierz prędkość 115200 oraz kliknij zaawansowane i czas opóźnienia ustaw na 1”
Po wypakowaniu plików na dysk uruchamiany program z pliku CASCADE.exe i pojawi się wtedy okno z wyborem marki lub kraju pochodzenia auta wybieramy HYUNDAI KIA.bin


Następnie z tego okna wybieramy 01.Vehicle Diagnosis i klikamy enter.


Z tego okna wybieramy strzałką w górę lub dół 02. Hyundai General i klikamy enter.



Z tego okna wybieramy strzałką w górę lub w dół model samochodu który chcemy zdiagnozować i klikamy enter.



Następnie ukaże się nam takie okno gdzie możemy wybrać strzałką w górę lub dół jakie podzespoły chcemy diagnozować i klikamy trzy razy enter.



W czasie łączenia wyświetlany będzie komunikat.



Poniżej znajduje się opis funkcji przycisków. Dodatkowo po lewej stronie na dole znajdują się przyciski REC, PLAY, STOP one służą chyba do zapisywania i odtwarzania przebiegów sygnałów np sondy lambda.



Dodatkowo u dołu głównego okna pojawia się napis RUNNING oznaczający że istniej połączenie programy z samochodem i napis interface z obok z wyświetlanym rodzajem chipa w naszym przypadku będzie to FT232RL.

Do tego tematu nie będzie dodany tag.

Po uruchomieniu programu po jakimś czasie Norton 360, a w szczególności sonar usuwa (uznaje go za złośliwy) mi program co powoduje że muszę ponownie go wypakować. Napiszcie jak jest u Was.
Ostatnio zmieniony przez kosmos2011 2017-04-02, 14:21, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
dyzmak 



Skąd: Warszawa
 #392  Wysłany: 2018-02-01, 09:07   

Zakupiłem kabel VAG KKL PL USB FTDI 232 RL.
Mam Hyundaia I30 rocznik 2007 (FD) 1.6 CRDI 115KM produkcji koreańskiej VIN zaczyna się KMHD.
Kabel chcę używać do diagnostyki oraz chcę zakodować nowy kluczyka do immobilizera.
Po przeczytaniu całego tematu zastanawiam się czy mam połączyć piny 7,8,12 czy 7,8,12,13?
Czy Cascada będę mógł zakodować nowy kluczyk?
Posiadam kluczyk bez pilota, nieskładany.
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #393  Wysłany: 2018-02-01, 18:09   

Jeśli chodzi o immo to potrzebny jest pin.
 
 
dyzmak 



Skąd: Warszawa
 #394  Wysłany: 2018-02-01, 23:37   

Z pinem może być problem więc sam nic nie zrobie.
A z lutowaniem to które styki połączyć?
 
 
radeksr2 



Skąd: Stalowa wola
 #395  Wysłany: 2018-02-07, 20:34   

kosmos2011 napisał/a:
Możesz spróbować tylko trzeba podać na interfejs +12V bo w gnieździe nie ma.
.

Możesz mi łopatologicznie wytłumaczyć jak to podłączyć żeby sprawdzić sam abs? Zlutowałem 8,7 i 12 razem. Na 4 pin dalem mase a na 16 +12. i Teraz który pin w interfejsie muszę połączyć z gniazdem 12pin? Bo już się trochę pogubiłem.

2017-12-27_212158.png
Plik ściągnięto 20 raz(y) 45,37 KB

 
 
Chorazy 



Kolor: BX SILVER
Skąd: Dolny Śląsk
 #396  Wysłany: 2018-02-14, 18:39   

Dziś podjąłem próbę połączenia się i niestety nie zdołałem się połączyć, ani z silnikiem ani z srs airbag, przy próbie połączenia miałem ciągle "establishing communication", po nieudanej próbie wracał do menu, zauważyłem, że przy łączeniu miga kontrolka "break" w cascadzie. Jakieś porady?
 
 
provokator 



Kolor: silver silk
Skąd: Jaworzno
 #397  Wysłany: 2018-02-22, 19:40   Hi scan

Jak wygląda sprawa ze współpracą cascade ( hi scana) z Hyundai i40? Przeczytałem cały temat, jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem (szukałem głównie info na temat kabelka ). Chociaż analizując dostępne w cascade samochody (brak i40 ) raczej czarno to widzę. Może ktoś podpowie jakieś rozwiązanie w kwestii co do i40 zamiast cascade?
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #398  Wysłany: 2018-02-22, 19:42   

Odpowiedź jest na poprzedniej stronie.
 
 
provokator 



Kolor: silver silk
Skąd: Jaworzno
 #399  Wysłany: 2018-02-22, 19:59   

To na mój post odpowiedź?
Jeśli tak, to kurcze przeczytałem jeszcze raz poprzednią stronę i odnośniki z niej.
Efekt? Dalej mam mętlik, być może już przemęczony jestem, albo mi na oczy padło.
No chyba, że w i40 tak samo jak w i30?
Ostatnio zmieniony przez Brt 2018-02-25, 23:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #400  Wysłany: 2018-02-22, 20:01   

O przepraszam dwie strony wstecz.
 
 
provokator 



Kolor: silver silk
Skąd: Jaworzno
 #401  Wysłany: 2018-02-22, 20:25   

kosmos2011 napisał/a:
Tylko GDS lub inne Delphi-e itp.


I w końcu wszystko jasne. Dzięki.
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #402  Wysłany: 2018-02-22, 20:30   

Niestety oryginalny GDS jest poza zasięgiem finansowym.

Szkoda wczoraj się dowiedziałem że np. GDS-em można wymusić czyszczenie sondy lambda.

Klony Delphia DS150 już można dostać w ludzkiej cenie, ale nie całkiem legalnie.

Do silnika wystarczy zwykły ELM 327.
 
 
provokator 



Kolor: silver silk
Skąd: Jaworzno
 #403  Wysłany: 2018-02-22, 20:39   

Zaiste cena GDS-a zabija! Do silnika jak najbardziej ELM. Chociaż chciałem coś lepszego - miałem taki przypadek (zresztą opisany na forum ), że po zmianie felg i opon zapalił mi się na żółto ESP i Autohold. Miejscowi "fachowcy" niestety nie dali z tym rady ( min. teoria że chyba poszła taśma od skrętu koła kierownicy :)). Całe szczęście, że autko było na gwarancji - więc wizyta w serwisie i jak się okazało wystarczyło zrobić kalibrację kółek.
Niestey gwarancja się powoli kończy...
 
 
marrgoss 
Getz żony ;)



Kolor: granatowy
Skąd: Białystok
 #404  Wysłany: 2018-03-07, 15:22   

Kupiłem kabel VAG na chipie który polecacie, mam Cascade. Czy w moim Getzie 1.3 zdiagnozuje sondy lambda bez lutowania kabelków?
Mam kabel na ELM327 ale nim tylko kasuję błędy silnika (nagminnie wywala P0133) nic za bardzo wiecej nie zdziałam nim, dlatego kupiłem tego VAGa
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #405  Wysłany: 2018-03-24, 02:58   

Czy ktoś mnie może oświecić na czym polega piękno i użyteczność tego GDS?

Cenę bym jeszcze zniósł, ale w czym to jest lepsze od Cascade?

Przykładowy link z ebay:
https://www.ebay.co.uk/it...1.c100167.m2940
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
dziki1971 



Kolor: srebny metalic
Skąd: Rzeszów
 #406  Wysłany: 2018-03-24, 13:54   

Tylko ze pisze,jeśli chcesz robić samochody europejskie, musisz kupić oprogramowanie GDS VCI HDD, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta, aby uzyskać link
trzeba by poniesc dodatkowe koszta pare stowek
Ostatnio zmieniony przez Brt 2018-04-02, 13:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM