Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
Autor Wiadomość
Milionik 



Kolor: Ice Blue
Skąd: Olsztyn
 #16   Wysłany: 2017-03-19, 13:28   [ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?

Witam, jak w temacie mieliście jakieś problemy z silnikami benzynowymi w waszych IX?
Bo wszyscy mówią że te silniki są nie do zabicia, a ostatnio widziałem zawartego 1.6.
Jakie są wasze spostrzeżenia?

20160404_192502.jpg
Plik ściągnięto 154 raz(y) 1,99 MB

 
 
Dider 



Kolor: Czarnym
Skąd: Woj. Śląskie
 #17  Wysłany: 2018-01-12, 13:33   

Bo musisz auto żonie wziąć co jakiś czas (raz na miesiąc chociaż) i nim ostrzej pojeździć. Nie but i do czerwonego pola, ale dynamicznie, tak do 4-4,5.tys obr kilka razy zahamować mocniej (nawet aż do włączenia się ABS-u. Z 50 km wystarczy. Jak mi kiedyś mechanik (albo raczej diagnosta na OSKR)* powiedział o aucie od żony - jest zagłaskane i trzeba je trochę przegonić :) Moja Venga po 644 km, przy tankowaniu zmieściła 38,5 litra to sam sobie policz Obiboc ile pali - aż się sam zdziwiłem, bo komputer pokazywał 6,5. Chyba się zepsuła :)

*uściśliłem - bo to na badaniu technicznym było i diagnosta do hamulców miał uwagi, że jakieś zastane a reczny nie chce całkiem puścić. Ale, czego się spodziewać po 14-to letnim seicento na jeszcze fabrycznym zawieszeniu i układzie hamulcowym (oczywiście płyny ustrojowe wymieniane regularnie).
Ostatnio zmieniony przez Dider 2018-01-13, 14:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kri$ 



Kolor: silver grey
Skąd: Mysłowice
 #18  Wysłany: 2018-01-12, 17:52   

Znajome miały kiedyś Toyotę Auris, z uwagi że delikatnie jeździły i nie za dużo, auto spotkało zatarcie II wałka rozrządu, które uruchamiał się przy obrotach chyba ponad 3500. Auto poza tym problemem, było w idealnym stanie i niskim przebiegu.
_________________

Hyundai ix20 comfort 1.6
 
 
Obiboc 



Skąd: Gdańsk
 #19  Wysłany: 2018-01-14, 20:03   

Dider ale że ten tego nie szwabisz mnie trochę? :shock: Venga rozumiem 1.4. W Pikaczu tankowane jest przeważnie co 420-460 km i zawsze wchodzi 41-43 litrów więc spalanie jest jakby to powiedzieć gorzej niż nie zadowalające. Jazda w mieście w porannych i popołudniowych korkach. Jeżdżę czasem jako pasażer z mła żona i nie mogę powiedzieć by autu żałowała obrotów. Hamulce rozbiorę przeczyszczę i przegonię auto. Średnie spalanie z 33 tyś to 8,1 czyli mniej więcej taki standard o ile się nie mylę?
_________________
1.4 16V R4 CVVT ( 66 kW) ix20
 
 
Mans 



Kolor: white
Skąd: Wawa
 #20  Wysłany: 2018-01-14, 20:37   

Jak widać na przykładzie poniżej 270 tys przebiegu to dla ix20 nie problem ;-)
https://www.otomoto.pl/of...html#4012636a35
_________________
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 7DCT
 
 
Obiboc 



Skąd: Gdańsk
 #21  Wysłany: 2018-01-15, 06:58   

MANS ostatecznie przekonałeś mnie do zagazowania pikaczu.
_________________
1.4 16V R4 CVVT ( 66 kW) ix20
 
 
Dider 



Kolor: Czarnym
Skąd: Woj. Śląskie
 #22  Wysłany: 2018-01-16, 13:33   

Obiboc. Z tego co zauważyłem, to przy krótkich trasach do 10 km to nie ma się spodziewać cudów ze spalaniemm. Ostatnio auto po odpaleniu robi co najmniej 20 km a nawet i więcej tyle, że w kawałkach, ale takich, że silnik nie zdąży ostygnąć. Wtedy spalanie jest na poziomie (u mnie) 6,6. W tym miesiącu trasy krótkie po kilka kilometrów i zużycie paliwa na poziomie 7,1.(komputer) a dopiero niecałe 1/8 baku wyjeżdżone. A poprzedni bak w dwa tygodnie wyjeździłem i tqkie niskie spalanie wyszło. Może takie mam zużycie paliwa niskie, bo jakieś 4 miesiące temu miałem wypadkową sytuacje w rodzinie i grałem ile fabryka dała (205 km/h przez 50 km dwa.dni pod rząd- na niemieckiej autostradzie oczywiście :)), i może się dobrze silnik ułozył (auto miało wtedy ponad 7tys przebiegu) i odnwtedy komputer pokazuje mniejsze spalanie o pół litra i bez problemu do osiągnięcia jest 6,5-6,7.
Co ciekawe jak jechałem Vengą po zakupie.jej do domu (za mną jechała drugim autem żona i nie chciała szybko jechać - max 100 km/h) dwupasmówka z 20 km z ograniczeniami do 70 trochę obwodnicy z.10 i z 30km autostrady i spalanie wtedy komputer pokazał 5,8. Oczywiście max ile jechałem to 110 a w większości 100 (oczywiscie na ograniczeniach tyle ile pozwalają znaki. Uznałem to wtedy za błąd komputera, że jeszcze "się nie zna" i dopiero się kalibruje. Ix20.1,4 komputer pokazywał 7,3 a spalanie wychodziło po policzeniu.z.dystrybutora ok 7,5. Vengą jak się wtedy "spieszyłem z vmax" to wtedy wyszło na baku 9,0 a chwiloee przy max prędkości poad 15.
 
 
Maolma 



Kolor: Creamy White
Skąd: Warszawa
 #23  Wysłany: 2018-01-16, 23:27   

Koledzy, o co chodzi z tym ułożeniem silnika i jak się to ma do instrukcji obsługi samochodu? Komp przecież sam podpowiada kiedy zmieniać biegi. Ja go się raczej nie słucham i przeważnie dużo później wrzucam wyższy bieg, ale i tak mam duże spalanie od nowości ( na karku mam już prawie 5 tysiaków) - ok 8-9,5 l/100, trasy na dystansie ok. 20 km, raczej teraz, po zmianie pracy, bez korków. Spalanie 6-7 to dla mnie utopia :roll:
_________________
Creamy White
 
 
Dider 



Kolor: Czarnym
Skąd: Woj. Śląskie
 #24  Wysłany: 2018-01-17, 05:30   

Też nie jeżdżę na 6-tym biegu przy 60 i wiele razy mi się zdarzy jechać 4-ką a komp podpowiada mi już 6-kę zapiąć. Teraz mimo mrozów i dość krótkich tras, 70 km od tankowania mam 7,0 według komputera. Dużo wykorzystuję (w miarę możliwości i bez utrudniania jazdy innym) hamowanie silnikiem. W IX 20 1,4 jak powiedzmy cały tydzień tylko woziłem dziecko do i z przedszkola, przy minusowych temperaturach, to przez taki tydzień spalanie potrafiło skoczyć o litr i wiecej (z 7,3 do 8,5-
komputer ), ale wystarczyło zrobić trasę z 30 km i spadało do około 7,5-7,6. W Vendze 1,6 takich skoków wielkich nie mam tak z 0,5 -0,7 litra to tak, ale nie więcej. 1,4 w Ix20 był euro 5 a w Vendze mam 1,6 z euro 6 i może to jakąś różnice robi. Jutro jadę na pierwszy przegląd i może mi ją "naprawią" w aso i będę miał jak inni :)
 
 
Kudłaty_1975 



Kolor: czarny
Skąd: Wołomin
 #25  Wysłany: 2018-01-17, 17:23   

Maolma napisał/a:
Koledzy, o co chodzi z tym ułożeniem silnika i jak się to ma do instrukcji obsługi samochodu?


Układanie silnika można częściowo porównać do stosowanego dawno temu docierania silnika tylko z tą różnicą, że dzisiejsza procedura docierania, bezpieczniej będzie zostać przy słowie układania silnika, nie jest tak skomplikowana jak to miało miejsce kiedyś. Od właściwego dotarcia silnika (kiedyś), w dużej mierze zależała jego dalsza eksploatacja, czyli spalanie, ewentualne branie oleju lub nie i osiągnięty maksymalny przebieg przed ewentualnym wymaganym zmęczeniem materiałowym remontem generalnym. Dobrze dotarty służył dłużej i spisywał się lepiej. Procedurę docierania, bo jest o tym mowa w manualu (na samym początku książeczki), stosuje się przez pierwszy tysiąc przejechanych kilometrów. Tam są też wytyczne co robić, czyli jak jeździć i czego unikać. Dużo informacji na ten temat też jest w necie. Ja osobiście bardzo poważnie podchodzę do tematu układania samego silnika jak i innych podzespołów (sprzęgło i hamulce, bo one też się muszą ułożyć), aby w przyszłości cieszyć się (zobaczymy), że tak napiszę bezproblemową eksploatacją auta. Między innymi po przebiegu około 2, 5 – 3 tys. kilometrów wymienię olej w silniku wraz z filtrem, co zapewne spotka się ze zdziwieniem kierownika ASO (Forumowiczów również), i stwierdzeniem, że się tego nie robi, że tego nie trzeba robić itd. I tu właśnie są mocno podzielone zdania/opinie na ten temat, bo nawet sam manual porusza kwestię docierania silnika i ją zaleca, natomiast też wspomina o tym, że nie jest to konieczne. Jak kto chce. Możesz, ale nie musisz. Nie wspomnę o poruszonej przeze mnie kwestii wymiany oleju po przebiegu 2,5-3 tys. kilometrów. O tym w ogóle nie ma mowy w manualu, ale zgodnie ze starą szkołą docierania/układania silnika powinno się to zrobić. Reasumując, są zwolennicy docierania silników jak i totalni przeciwnicy. Ja układam/docieram. Ale jak kto chce.
 
 
rekin323i 



Kolor: Biały
Skąd: Warszawa
 #26  Wysłany: 2018-01-19, 18:14   

Kudłaty_1975 napisał/a:
Maolma napisał/a:
Koledzy, o co chodzi z tym ułożeniem silnika i jak się to ma do instrukcji obsługi samochodu?

.Między innymi po przebiegu około 2, 5 – 3 tys. kilometrów wymienię olej w silniku wraz z filtrem, co zapewne spotka się ze zdziwieniem kierownika ASO (Forumowiczów również), i stwierdzeniem, że się tego nie robi, że tego nie trzeba robić itd /Reasumując, są zwolennicy docierania silników jak i totalni przeciwnicy. Ja układam/docieram. Ale jak kto chce.


Kwestia wielowątkowa przy przebiegu niecałych 2000km zmieniłem olej koszt 123zł + mój olej od początku 5W40 Shell, a od roku Shell Helix Ultra ECT z normą C3 - bardziej polecany do diesli ale w moim ix20 po przejechaniu 8000km mogę stwierdzić że auto pali mniej zakładam że 0,3litra.
Statystyki na bieżąco nie prowadzę różne trasy ale dla przykładu:
= Miasto Stolica lato 7,6 zima 8,5 litra
= Trasa do 90km/h nigdy nie spadło poniżej 6,5litra a fabryka mówi 5,7 jedyny zarzut!!!
= Autostrada do 120km/h 8 litrów na limicie 150 licznikowe bliżej 9,5 litra.

Dane fabryczne + 20% pytanie czemu z mojej perspektywy widzę 2 rzeczy
- brak zielonej fali świateł użytkując auto ponad 800km w DE spalanie spadło o prawie 0,5 litra do blisko fabrycznego 7,1 litra :-D
Ciekawa sprawa co byłoby ( auto po gwarancji ) gdybym zlecił wgranie update softu silnika był takie plotki w 2014/2015 czy pomogło nie wiem, ale mój po ułożeniu ma wyższą MOC deklarowaną
patrząc na mój wykres mocy wole 131,7 KM /6114 obr Seria 156Nm przy 4200 obr u mnie 168Nm przy 4990 obr

Zalecenia na przyszłość jak obniżyć spalanie to całościowa osłona pod silnik obstawiam 0,1litra,
2. komplet opon Green pamiętając etykietę ContinentalEco2 max 0,2litra
3. Korzystanie w 1.6 z nieparzystych biegów 1,2,3 potem 5 i szybko 6 i "tryb żeglowanie" spokojnie daje 1litr oszczędności co prawda w TSi auto idzie żwawo przy 1700 w ix20 bliżej 1950-2100obr można spokojnie jechać.
4. Zestaw sprężyn - 20mm kolejne 0,2litra widać że auto ma duże opory od 170 do maksymalnych 186km/h wg. GPS zrobiłem na 5tce obroty 6100obr, a 6tka 5600 max 176km/h.

Rada jest kilka, silnik starej daty wiec musi palić ten litr więcej, jedyny koszt :-| pogodziłem się ale w generalnym rozrachunku wyjdzie taniej niż wymiana turbiny, wtryskiwaczy Tsi czy paska rozrządu.
Myślę ze dla osób chcących jeździć 6-10lat śmiało można montować LPG
_________________
Rekin323 - reaktywacja
 
 
Dider 



Kolor: Czarnym
Skąd: Woj. Śląskie
 #27  Wysłany: 2018-01-20, 11:08   

Kudłaty_1975 u mnie aso zaraz po odebraniu proponowało wymianę oleju w silniku oraz filtr oleju pomiedzy 1 a 2 tys km za coś około 170 zł (olej Lotos Quazar K 5W30). Dobrowolna wymiana, a wg nich nie zaszkodzi a może pomóc, bo ewentualne opiłki i inne drobiny metalu się z układu usuwa (bo są w filtrze) a po dłuższym używaniu takiego filtra z opiłkami w środku, te opiłki mogąpod wpływem ciśnienia oleju przerwać wkład filtra i krążyć po calym układzie.
Po tej wymianie oleju i filtra nie widziałem wiekszych różnic w spalaniu, ale silnik wyraźnie ciszej chodził na zimno (te charakterystyczne brzęczenie rozrządu). Zmniejszenie spalania zauważyłem po tym moim rajdzie z V-max i ostrym przyśpieszaniu i redukcjach do 4 (autostrad).
Rekin323i - to ile miałeś km/h przy takich obrotach? Moja Venga ponad 200, ale to już na prawdę kres możliwości auta, ale obrotów nie pamiętam. Nie mam żadnych zastosowanych z zaleceń o których piszesz co do obniżenia spalania. Pilnować ciśnienia w oponach, nie gonić niepotrzebnie auta jak w oddali widać korek czy czerwone światło, często korzystać z hamowania silnikiem jak można się toczyć na niskich obrotach i wysokim biegu to tak jechać (ale wrzucanie 5 czy 6 na kilka sekund to nie oszczędność, bo późniejsza redukcja znów podbije spalanie. Płynna, ale dynamiczna jazda nie oznacza zawalatości czy ślamazarności. Lepiej przyśpieszać mocno, ale krótko niż delikatnie i długo (np zjeżdżam z ronda dwójką i ciągnę ją aż do 50-55km/h i wrzucam od razu 4 (jak jest ku temu miejsce i warunki) i na niej jadę do następnego skrzyżowania, puszczając przed nim delikatnie gaz tak aby, jesli włączy się czerwone światło mieć miejsce na dotoczenie się na 4 do skrzyżowania a jeśli wskoczy zielone światło jeszcze się toczyć i nie ruszać z 1-go biegu a z drugiego. Ale to trzeba oceniać na bieżąco i stosować. W permanentnych korkach widadomo, że się nie da. Co jeszcze? Jak wyjeżdżam gdziekolwiek (prywatna posesja), to jak odpalę silnik, podjeżdżam pod bramę aby ją otworzyć zostawiam włączony silnik -szybciej się rozgrzeje a gdybym go zgasił oszczędności żadnych. Nawet w instrukcji pisze, żeby w niskich (albo ujemnych - już nie pamiętam) temperaturach po włączeniu silnika odczekać 10 sekund przed rozpoczęciem jazdy aby się olej w silniku rozprowadził. Jak przyjeżdżam z dłuższej trasy to też przed wyjechaniem do garażu (otwieranie bramy) nie gaszę silnika a dopiero po wjechaniu do garażu. No i wyłączam radio, nadmuch.
A co do tego ile tam fabrycznie obiecują ile auto będzie spalać - to wg mnie dziwne trochę. O ile w mieście różnica z i bez start/stop na poziomie 0,3 mogę zrozumieć ale poza miastem i na autostradzie nie wiem jak interpretować - że niby co silnik w trakcie jazdy się wyłącza czy jak ewentualnie gdzieś stoimy w korku bramki na A1 przed trojmiastem latem w sezonie? Dziwne.
A i zauważyłem, że toczenie się na biegu najlepiej i najdłużej "trwa" gdy silnik ma około 2 tys obr. Czyli jak z obrotów 2,3 tys obroty spadają (zwalniamy) to przy 2 tys obr tak jakby się zatrzymują, albo dłużej się utrzymują między 2tys -1,9 niż 2,3 tys- 2 tys.
 
 
rekin323i 



Kolor: Biały
Skąd: Warszawa
 #28  Wysłany: 2018-01-20, 12:18   

Dider napisał/a:

Rekin323i - to ile miałeś km/h przy takich obrotach? [b]Licznikowo strzałkĄ :lol: 195-197 km/h[/b]- było prawie 200 km/h
Cytuje Nie mam żadnych zastosowanych z zaleceń o których piszesz.
TU SIĘ NIE ZGODZĘ SĄ PROSTE METODY ABY OBNIŻYĆ SPALANIE, nie każdy przykład z listy daje takie % efekty , tu się zgodzę, ale otwarty temat lub ktoś z forum pamięta PAKIET BLUE DRIVE kosztował +2000zł zawierał tylko osłonę inną i opony o niskim oporze toczenia,+ "start stop" i obniżał spaLANIE wg. prospektu do 0,5 litra szczególnie w wersji: dane z homologacji a wiemy ze Hyundai miał problemy z zaniżaniem spalania coś ok. 15%

1.4 Blue drive 1.6 Blue drive

Miasto 6,6 litra 7,4 litra
Trasa 5,1 litra 5,7 litra
Średnie 5,6 litra 6,4 litra

[Dider"] Przeczytałem całość twojej wypowiedzi masz racje prawidłowe ciśnienie jak najbardziej TAK, jazda na obrotach i dojeżdżanie bez gazu żeglowanie też stosuje od roku czasu efekty są nawet w klockach hamulcowych.
Z 2ki na 4kę czasami, bardziej idę mocna 3ka do 65 przebijam 5kę lub bliżej 80-85 idę w 6tkę

Myślę ze mamy najbardziej zgrane forum modelu ix20, wiec jestem zainteresowany modyfikacją lub wymianą doświadczeń żaden model na forum nie ma tyle pochlebnych opinii
_________________
Rekin323 - reaktywacja
 
 
Dider 



Kolor: Czarnym
Skąd: Woj. Śląskie
 #29  Wysłany: 2018-01-20, 13:11   

Rekin323i - to spoko, że mamy podobne zdania/opinie. Silnik 1,4 był niezły do tego auta, ale 1,6 lepsze i warte dopłaty - niższe spalanie (tak z pół litra średnio, przy prędkościach autostradowych trochę większa różnica)i lepsze odejście (nieco lepsze i od niższych o 100-150 obrotów). Moment tak samo szybko się kończy (około 4700 obr/min) i potem tylko rośnie spalanie. Może powyżej 5,5 obr/min jest lepiej bo wchodzimy w zakres mocy maksymalnej, ale nie wydaje mi się aby było bardziej zrywnie a na pewno więcej będzie palić. Nawet w Automaniaku na TVN turbo, Mikiciuk (redaktor) porównując i30 turbo do tego bez turbo stwierdził, że powyżej 5000 już nic się nie dzieje.
Potwierdzenie spalania mojej Vengi.

[ Dodano: 2018-01-20, 21:58 ]
A teraz mam 120 km więcej przejechane a ostatnie 50 km żona jechała (20 km teren zabudowany, 30 km autostrady - max 90km/h jechała bo noc i przymrozki i średnie spalanie takie:

DSC_0024.JPG
Plik ściągnięto 10 raz(y) 1,24 MB

DSC_0009.JPG
Aktualny przebieg auta
Plik ściągnięto 16 raz(y) 1,35 MB

DSC_0012.JPG
Data tych pomiarów
Plik ściągnięto 14 raz(y) 1,52 MB

DSC_0011.JPG
Przebieg od ostatniego tankowania
Plik ściągnięto 9 raz(y) 1,35 MB

DSC_0013.JPG
Przewidywany przebieg na pozostałym paliwie
Plik ściągnięto 7 raz(y) 1,51 MB

DSC_0010.JPG
Średnie spalanie od ostatniego tankowania
Plik ściągnięto 10 raz(y) 1,4 MB

_________________
FIAT 126p '90 > Suzuki Alto 800 MPI '97 > Daewoo Matiz Joy+ '99 > Hyundai ix20 1.4 '14 > Kia Venga 1,6 cvvt '16
 
 
Obiboc 



Skąd: Gdańsk
 #30  Wysłany: 2018-01-22, 10:34   

Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi.
W przypadku bolidu małżonki brak mi pomysłu, może nie ułożył się silnik tak jak powinien, może to styl jazdy ale.. dzień w dzień 20 km w jedna i 20 km w drugą bez przystanków ale w korkach mniejszych lub większych. Spalanie z średnie z komputera pokazuje niby 8,1 z 35 tys. Od tankowania do tankowania niby do zniesienia bo trochę powyżej 8,3-8,4 ale z paliwa wychodzi bliżej 9,5. To jest przegięcie ale mniejsza o to. Wczoraj dosiadłem bolida bo nie chciało się mi odśnieżać mojego auta. Włączyłem muzyczkę odpaliłem jadę, na wszystkich stacjach albo reklamy maści na ból pośladków albo disco-polo, wyłączyłem radio i słyszę ze jadę tdi zawory KLE KLE KLE KLE... Ki diabeł. Raz zdążyło się że przy porannym rozruch przez parę sekund klepały ale tu przejechałem z 5 km. Odpuściłem gaz ucichło i się uspokoiło ale co to za czary, miał ktoś z was taki przypadek?
_________________
1.4 16V R4 CVVT ( 66 kW) ix20
 
 
kri$ 



Kolor: silver grey
Skąd: Mysłowice
 #31  Wysłany: 2018-01-22, 13:19   

Jaki masz olej wlany? Ile ma przebiegu. Gdzie benzynę tankujesz.
Z grubsza wygląda na mocny nagar, który powoduje spalanie stukowe.
Takie efekty to były kiedyś w 126p :) Można wykręcić świece i zobaczyć w jakim stanie jest.
_________________

Hyundai ix20 comfort 1.6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM