Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?
Autor Wiadomość
Milionik 



Kolor: Ice Blue
Skąd: Olsztyn
 #16   Wysłany: 2017-03-19, 13:28   [ix20] Silnik 1.4, 1.6 benzynka. Jakieś problemy, awarie?

Witam, jak w temacie mieliście jakieś problemy z silnikami benzynowymi w waszych IX?
Bo wszyscy mówią że te silniki są nie do zabicia, a ostatnio widziałem zawartego 1.6.
Jakie są wasze spostrzeżenia?

20160404_192502.jpg
Plik ściągnięto 124 raz(y) 1,99 MB

 
 
Dider 



Kolor: Czarny
Skąd: Woj. Śląskie
 #17  Wysłany: 2018-01-12, 13:33   

Bo musisz auto żonie wziąć co jakiś czas (raz na miesiąc chociaż) i nim ostrzej pojeździć. Nie but i do czerwonego pola, ale dynamicznie, tak do 4-4,5.tys obr kilka razy zahamować mocniej (nawet aż do włączenia się ABS-u. Z 50 km wystarczy. Jak mi kiedyś mechanik (albo raczej diagnosta na OSKR)* powiedział o aucie od żony - jest zagłaskane i trzeba je trochę przegonić :) Moja Venga po 644 km, przy tankowaniu zmieściła 38,5 litra to sam sobie policz Obiboc ile pali - aż się sam zdziwiłem, bo komputer pokazywał 6,5. Chyba się zepsuła :)

*uściśliłem - bo to na badaniu technicznym było i diagnosta do hamulców miał uwagi, że jakieś zastane a reczny nie chce całkiem puścić. Ale, czego się spodziewać po 14-to letnim seicento na jeszcze fabrycznym zawieszeniu i układzie hamulcowym (oczywiście płyny ustrojowe wymieniane regularnie).
Ostatnio zmieniony przez Dider 2018-01-13, 14:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kri$ 



Kolor: silver grey
Skąd: Mysłowice
 #18  Wysłany: 2018-01-12, 17:52   

Znajome miały kiedyś Toyotę Auris, z uwagi że delikatnie jeździły i nie za dużo, auto spotkało zatarcie II wałka rozrządu, które uruchamiał się przy obrotach chyba ponad 3500. Auto poza tym problemem, było w idealnym stanie i niskim przebiegu.
_________________

Hyundai ix20 comfort 1.6
 
 
Obiboc 



Skąd: Gdańsk
 #19  Wysłany: 2018-01-14, 20:03   

Dider ale że ten tego nie szwabisz mnie trochę? :shock: Venga rozumiem 1.4. W Pikaczu tankowane jest przeważnie co 420-460 km i zawsze wchodzi 41-43 litrów więc spalanie jest jakby to powiedzieć gorzej niż nie zadowalające. Jazda w mieście w porannych i popołudniowych korkach. Jeżdżę czasem jako pasażer z mła żona i nie mogę powiedzieć by autu żałowała obrotów. Hamulce rozbiorę przeczyszczę i przegonię auto. Średnie spalanie z 33 tyś to 8,1 czyli mniej więcej taki standard o ile się nie mylę?
_________________
1.4 16V R4 CVVT ( 66 kW) ix20
 
 
Mans 



Kolor: white
Skąd: Wawa
 #20  Wysłany: 2018-01-14, 20:37   

Jak widać na przykładzie poniżej 270 tys przebiegu to dla ix20 nie problem ;-)
https://www.otomoto.pl/of...html#4012636a35
_________________
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 7DCT
 
 
Obiboc 



Skąd: Gdańsk
 #21  Wysłany: 2018-01-15, 06:58   

MANS ostatecznie przekonałeś mnie do zagazowania pikaczu.
_________________
1.4 16V R4 CVVT ( 66 kW) ix20
 
 
Dider 



Kolor: Czarny
Skąd: Woj. Śląskie
 #22  Wysłany: Wczoraj 13:33   

Obiboc. Z tego co zauważyłem, to przy krótkich trasach do 10 km to nie ma się spodziewać cudów ze spalaniemm. Ostatnio auto po odpaleniu robi co najmniej 20 km a nawet i więcej tyle, że w kawałkach, ale takich, że silnik nie zdąży ostygnąć. Wtedy spalanie jest na poziomie (u mnie) 6,6. W tym miesiącu trasy krótkie po kilka kilometrów i zużycie paliwa na poziomie 7,1.(komputer) a dopiero niecałe 1/8 baku wyjeżdżone. A poprzedni bak w dwa tygodnie wyjeździłem i tqkie niskie spalanie wyszło. Może takie mam zużycie paliwa niskie, bo jakieś 4 miesiące temu miałem wypadkową sytuacje w rodzinie i grałem ile fabryka dała (205 km/h przez 50 km dwa.dni pod rząd- na niemieckiej autostradzie oczywiście :)), i może się dobrze silnik ułozył (auto miało wtedy ponad 7tys przebiegu) i odnwtedy komputer pokazuje mniejsze spalanie o pół litra i bez problemu do osiągnięcia jest 6,5-6,7.
Co ciekawe jak jechałem Vengą po zakupie.jej do domu (za mną jechała drugim autem żona i nie chciała szybko jechać - max 100 km/h) dwupasmówka z 20 km z ograniczeniami do 70 trochę obwodnicy z.10 i z 30km autostrady i spalanie wtedy komputer pokazał 5,8. Oczywiście max ile jechałem to 110 a w większości 100 (oczywiscie na ograniczeniach tyle ile pozwalają znaki. Uznałem to wtedy za błąd komputera, że jeszcze "się nie zna" i dopiero się kalibruje. Ix20.1,4 komputer pokazywał 7,3 a spalanie wychodziło po policzeniu.z.dystrybutora ok 7,5. Vengą jak się wtedy "spieszyłem z vmax" to wtedy wyszło na baku 9,0 a chwiloee przy max prędkości poad 15.
 
 
Maolma 



Kolor: Creamy White
Skąd: Warszawa
 #23  Wysłany: Wczoraj 23:27   

Koledzy, o co chodzi z tym ułożeniem silnika i jak się to ma do instrukcji obsługi samochodu? Komp przecież sam podpowiada kiedy zmieniać biegi. Ja go się raczej nie słucham i przeważnie dużo później wrzucam wyższy bieg, ale i tak mam duże spalanie od nowości ( na karku mam już prawie 5 tysiaków) - ok 8-9,5 l/100, trasy na dystansie ok. 20 km, raczej teraz, po zmianie pracy, bez korków. Spalanie 6-7 to dla mnie utopia :roll:
_________________
Creamy White
 
 
Dider 



Kolor: Czarny
Skąd: Woj. Śląskie
 #24  Wysłany: Dzisiaj 5:30   

Też nie jeżdżę na 6-tym biegu przy 60 i wiele razy mi się zdarzy jechać 4-ką a komp podpowiada mi już 6-kę zapiąć. Teraz mimo mrozów i dość krótkich tras, 70 km od tankowania mam 7,0 według komputera. Dużo wykorzystuję (w miarę możliwości i bez utrudniania jazdy innym) hamowanie silnikiem. W IX 20 1,4 jak powiedzmy cały tydzień tylko woziłem dziecko do i z przedszkola, przy minusowych temperaturach, to przez taki tydzień spalanie potrafiło skoczyć o litr i wiecej (z 7,3 do 8,5-
komputer ), ale wystarczyło zrobić trasę z 30 km i spadało do około 7,5-7,6. W Vendze 1,6 takich skoków wielkich nie mam tak z 0,5 -0,7 litra to tak, ale nie więcej. 1,4 w Ix20 był euro 5 a w Vendze mam 1,6 z euro 6 i może to jakąś różnice robi. Jutro jadę na pierwszy przegląd i może mi ją "naprawią" w aso i będę miał jak inni :)
 
 
Kudłaty_1975 



Kolor: czarny
Skąd: Wołomin
 #25  Wysłany: Dzisiaj 17:23   

Maolma napisał/a:
Koledzy, o co chodzi z tym ułożeniem silnika i jak się to ma do instrukcji obsługi samochodu?


Układanie silnika można częściowo porównać do stosowanego dawno temu docierania silnika tylko z tą różnicą, że dzisiejsza procedura docierania, bezpieczniej będzie zostać przy słowie układania silnika, nie jest tak skomplikowana jak to miało miejsce kiedyś. Od właściwego dotarcia silnika (kiedyś), w dużej mierze zależała jego dalsza eksploatacja, czyli spalanie, ewentualne branie oleju lub nie i osiągnięty maksymalny przebieg przed ewentualnym wymaganym zmęczeniem materiałowym remontem generalnym. Dobrze dotarty służył dłużej i spisywał się lepiej. Procedurę docierania, bo jest o tym mowa w manualu (na samym początku książeczki), stosuje się przez pierwszy tysiąc przejechanych kilometrów. Tam są też wytyczne co robić, czyli jak jeździć i czego unikać. Dużo informacji na ten temat też jest w necie. Ja osobiście bardzo poważnie podchodzę do tematu układania samego silnika jak i innych podzespołów (sprzęgło i hamulce, bo one też się muszą ułożyć), aby w przyszłości cieszyć się (zobaczymy), że tak napiszę bezproblemową eksploatacją auta. Między innymi po przebiegu około 2, 5 – 3 tys. kilometrów wymienię olej w silniku wraz z filtrem, co zapewne spotka się ze zdziwieniem kierownika ASO (Forumowiczów również), i stwierdzeniem, że się tego nie robi, że tego nie trzeba robić itd. I tu właśnie są mocno podzielone zdania/opinie na ten temat, bo nawet sam manual porusza kwestię docierania silnika i ją zaleca, natomiast też wspomina o tym, że nie jest to konieczne. Jak kto chce. Możesz, ale nie musisz. Nie wspomnę o poruszonej przeze mnie kwestii wymiany oleju po przebiegu 2,5-3 tys. kilometrów. O tym w ogóle nie ma mowy w manualu, ale zgodnie ze starą szkołą docierania/układania silnika powinno się to zrobić. Reasumując, są zwolennicy docierania silników jak i totalni przeciwnicy. Ja układam/docieram. Ale jak kto chce.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM