To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Hyundai Klub Polska

Santa Fe SM - [Santa Fe SM] Problem z zablokowanym biegiem

compi - 2017-01-07, 14:31

Aby jeżdzić na pół gwizdka potrzebujesz skrzynię od 4WD, reduktor i krótszą półoś prawą. Małej przeróbki może wymagać jedna z łap mocowania. Dopóki nie zamontujesz wałka przenoszenia napędu ruszanie z jedynki będzie kłopotliwe i z wrażeniami jakby ślizgało się sprzęgło. To właśnie reduktor będzie starał się oddać część mocy na tylną oś. Tak miałem gdy próbowałem wyremontować swoją skrzynię 2WD. Do wymiany u mnie było łożysko mechanizmu różnicowego. Niestety po naprawie dotknęła mnie częsta przypadłość opisywana wntym wątku, a więc problemy na I i II biegu, blokowanie itp. Prawdopodobnie jest to synchronizator. Teraz sporadycznie mam kłopot z wbiciem jedynki, wtedy ruszam z dwójki i nanrazie tak zostanie. Jak coś to mam do odsprzedania do benzyny 2.4 4WD skrzynię, reduktor i półosie.
flower1976 - 2017-01-07, 23:33

A co dałby pełen przeszczep, tzn razem z wałem i całym kompletem na tylną oś??? To raz. Zastanawiałem się czy można przełożyć bebechy ze skrzyni 4wd od 2,0 crdi do 2wd?? Chyba tylko różnią się obudową... Co wy na to???
compi - 2017-01-08, 13:10

Tam chyba inaczej rozmieszczono położenie podzespołów. Czy to te same elementy to już po symbolach w katalogu tylko poznasz.
flower1976 - 2017-01-08, 20:13

Patrząc na budowę zewnętrzną to różnica jest tylko przy tej części co idzie do silnika. Mowa oczywiście tylko o wersji 2,0 crdi z 113km. W opisie przełożeń skrzyń do 2wd i 4wd są takie same. Ale czy znajdzie się ktoś kto mi to potwierdzi. Chodziło o przełożenie tylko dwóch wałków z synchronizatorami i zębatkami.

[ Dodano: 2017-02-01, 07:17 ]
Problem rozwiązany. Upolowałem skrzynię używkę i autko znowu żyje!!!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group