To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Hyundai Klub Polska

ix35 - [ix35 EL] powyżej 120km/h zaczyna myszkować po drodze też tak macie ?

Anonymous - 2013-03-17, 13:53
Temat postu: [ix35 EL] powyżej 120km/h zaczyna myszkować po drodze też ta
powyżej 120km/h zaczyna myszkować po drodze też tak macie ? może to wina opon mam 215/70 16 cali (wysoki profil ) ,pomoże coś zmiana na 225/60 17 cali ?
Anonymous - 2013-03-17, 20:19

Co to znaczy myszkować wg. Ciebie? znosi Cię, auto robi się bardziej nadsterowne?
Anonymous - 2013-03-17, 20:52

niepewnie się prowadzi muszę co chwilę robić delikatne kontry kierownicą
Rybka&Wieprz - 2013-03-17, 21:04

to raczej nie opony. Ja parę razy jeździłem 180/h i auto jechało prosto. Codziennie po obwodnicy jeżdżę na zimówkach z prędkością 120/h i też nic.
Stonio - 2013-03-18, 07:12

ja też mam 16 i u mnie nie ma czegoś takiego:)
jacek2 - 2013-03-18, 09:18

Kłania się sprawdzenie geometrii przedniego zawieszenia. Zrobią to w serwisie bez opłat....
grzegon - 2013-03-18, 09:25

moim skromnym zdaniem jest to wina wspomagania kierownicy, ja też przy jeździe na wprost po równej drodze przy prędkościach powyżej już 80 km/h walczę z kierownicą, gdyż auto nie prowadzi się "jak po sznureczku" i trzeba co chwilę korygować tor jazdy, mało tego, kierownica przy delikatnych ruchach stawia wyczuwalny opór przy rozpoczęciu skręcania, jest jakby za bardzo utwardzona przez progresywne wspomaganie. Czy też o to Ci chodzi?

a jak będę wymieniał koła to i geometrię sprawdzę, może faktycznie to jest przyczyną, tylko że miałem to od początku, więc nówka mogłaby być tak "wadliwa"?

Zibi - 2013-03-18, 11:29

przy odbiorze auta zostałem poinformowany jak działa elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, stawianie oporu przy wyższych prędkościach jest jak najbardziej normalna sprawą, m.in. chroni to przed wywróceniem auta, zresztą nie znam kozaka, co by w zakręt wchodził z prędkościa ponad 80km/h ... sprawdzenie geometrii i jej korekta kosztuje w AutoGT w W-wie 140 zł.
mron - 2013-03-18, 11:29

grzegon napisał/a:
moim skromnym zdaniem jest to wina wspomagania kierownicy, ja też przy jeździe na wprost po równej drodze przy prędkościach powyżej już 80 km/h walczę z kierownicą, gdyż auto nie prowadzi się "jak po sznureczku" i trzeba co chwilę korygować tor jazdy, mało tego, kierownica przy delikatnych ruchach stawia wyczuwalny opór przy rozpoczęciu skręcania, jest jakby za bardzo utwardzona przez progresywne wspomaganie. Czy też o to Ci chodzi?

a jak będę wymieniał koła to i geometrię sprawdzę, może faktycznie to jest przyczyną, tylko że miałem to od początku, więc nówka mogłaby być tak "wadliwa"?


Hej
mój jest w miarę nowy i nie ma żadnych problemów, ale z tego co pamiętam to na startym forum ktoś opisywał ten problem i chyba chodziło o geometrię i coś mi się kołacze, że jakieś ustawienia komputera ale nie jestem tego pewien. W serwisie poprawili i jak ręką odjął.

Anonymous - 2013-03-18, 16:24

u mnie kierownica chodzi lekko,ale reszta to tak jak piszesz tylko że korekty kierownicą muszę robić powyżej 120km/h. Dzięki wszystkim za pomoc zacznę od sprawdzenia geometrii przedniego zawieszenia.
tomek27 - 2013-03-18, 18:58

W moim "dopracozozie", (nie Hyundaiu) jak nabije za dużo ciśnienia z przodu, to też mam problem z jazdą na wprost. Jest to odczuwalne szczególnie przy obciążonym aucie. Geometrie mam ok, a zjawisko zauważyłem już rok temu.
klemens - 2013-03-18, 20:39

Skoczek, masz auto na gwarancji, zgłoś temat w serwisie i niech kombinują. To, czy sprawdzą geometrię, czy wgrają nowy program sterowania kierownicą to już decyzja serwisu. Jak Ty zażyczysz sobie konkretnie: wykonania geometrii, to serwis może Ci kazać za to zapłacić. Ty zgłaszasz usterkę i tyle. Ma być usunięta. Szczegóły techniczne naprawy nie muszą Cię obchodzić. Kiedyś inne auto na gwarancji ściągało mi. Serwis stwierdził, że musi to być wina opon ale opony nie podlegają wymianie gwarancyjnej. Powiedziałem więc, że auto ściąga a ma nie ściągać i przyczyna gówno mnie obchodzi. Wymienili opony (za darmo).
krolik - 2015-01-02, 09:20

mron napisał/a:


Hej
mój jest w miarę nowy i nie ma żadnych problemów, ale z tego co pamiętam to na startym forum ktoś opisywał ten problem i chyba chodziło o geometrię i coś mi się kołacze, że jakieś ustawienia komputera ale nie jestem tego pewien. W serwisie poprawili i jak ręką odjął.


Też mam problem z myszkowaniem. Geometrię sprawdziłem i jest ok.
Nie mogę namierzyć tych zmian ustawienia komputera. Coś ktoś wie na ten temat?

Marcus72 - 2015-01-02, 10:21

Moj tez tak ma :cry: , podejzewam ze geometria jest ok bo opony od nowosci i rownomiernie zuzyte.
To myszkowanie bardzo mnie wkurza, zglaszalem to podczas ostatniego przegladu, ale "znalezli"niby wybrzuszenie na oponie i stwierdzili ze moze byt to przyczyna -ze niby w kraweznik uderzylem. W domu na spokojnie przejrzalem inne opony i maja wszystkie takie ledwo wyczuwalne wybrzuszenie.
Ale czytalem ze siostrzana Sportage ma podobne problemy ( tylko wersja 2,0 2WD), nawet test losia nie przeszla :shock: . Jak znajde linka to wkleje.
Tam pomoglo aktualizacja softu elektrycznego wspomagania.
U mnie juz powyzej 30km/h musze ciagle korygowac kierownica - wku....wia mnie to totalnie ale musze sie chyba przyzwyczaic.
Ewentualnie moze do KIA serwisu by podjechac i zapytac czy oni to ogarna.
Bo technicznie to oba auta sa same.
pozdrawiam

http://www.autobild.de/ar...ik-1309654.html

Czarny - 2015-01-02, 14:25

Właśnie to przerobiłem.
Kupiłem używane auto, niespokojnie wyłapywał koleiny+ nie trzymał kierunku na wprost.
Dobra diagnostyka załatwiła problem, choć auto ma tylko 22kkm było już co regulować. Zatem to pierwszy krok.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group